TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Galantiškumas prancūziškai

2016 07 12 6:00
Šalia Pernu krosoverį "Peugeot 2008" išbandę vairuotojai po bandymo dalijosi teigiamais įspūdžiais. Algimanto Brazaičio nuotrauka

Su atnaujintu padidinto pravažumo kompaktiniu krosoveriu „Peugeot 2008“ pirmąkart susidūriau Estijoje, bekelėje šalia Pernu „Auto24Ring“ žiedo trasos. Antras „pasimatymas“ įvyko automobilį bandant jau Lietuvoje. Abu kartus labiausiai į akis krito mašinos išorės dizainas, panašus į meno kūrinį.

Iš trijų garsiausių prancūziškų automobilių markių – „Renault“, „Peugeot“ ir „Citroen“, pastaroji iki šiol labiausiai stebino savo dizaino eksperimentais. Galbūt dėl to „Citroen“ labiau vertinamas kaip moterims skirta mašina. Šios markės „pusbrolis“ yra „Peugeot“, kurį irgi daug kas priskiria prie „moteriškų“ automobilių. Jau vien ką reiškia pirmojo ir antrojo tūkstantmečio sandūroje Prancūzijos koncerno „Peugeot Citroen PSA“ išrastas moteriško bato kulniuko formos kėbulas, kurį prancūzų konstruktoriai pritaikė kompaktiškiems savo modeliams, o mažieji „Peugeot“ ilgam tapo dailiosios lyties numylėtiniais. Tačiau 2008-asis modelis gamintojų iš dalies yra reklamuojamas kaip automobilis, kuris puikiai savyje derina geriausias hečbeko, vienatūrio, universalo, taip pat – lengvojo, o prireikus – netgi vyrų dievinamo sunkiojo visureigio savybes. Tad iki smulkiausių detalių nugludintas mašinos dizainas čia turėtų likti lyg ir antroje vietoje. Tačiau šįkart „Peugeot 2008“ kūrėjai, atrodo, yra pasiryžę įtikti vienu metu ir vyrams, ir moterims.

Pasak gamintojų, naujojo "Peugeot 2008" anglies dvideginio emisija yra viena mažiausių savo klasėje. /Vidmanto Užusienio nuotrauka

„Tikro“ visureigio dvasia

Prancūzams išties teko nelengva užduotis. Hečbeko, vienatūrio, visureigio ir universalo mišrūnas vienu metu turi pasižymėti visoms minėtoms automobilių kategorijoms priskiriamomis geriausiomis savybėmis – praktiškumu, talpumu, kompaktiškumu ir geru pravažumu. Stebėtina, tačiau bent jau tas „Peugeot 2008“ modelis, kurį varo benzininis 1,2 l ir 110 AG motoras, o jo sukimo momentą ratams perduoda 6 laipsnių pavarų dėžė, visomis minėtomis savybėmis, kiek jų gali turėti kompaktiška mašina, pasižymi. Maža to, šioje prancūziško krosoverio versijoje dar yra įdiegta sistema „Grip Control“, suteikianti automobiliui „tikro“ sunkiojo visureigio savybių. Kaip ir atsisėdus į kokį „Jeep“ ar „Land Rover“, kompaktiškojo „Peugeot 2008“ salone vairuotojo laukia specialus ratukas, kurį pasukus galima ne tik įjungti ar išjungti visų keturių varančiųjų ratų režimą („Kelias“), bet ir lyg tikrame visureigyje dar trimis režimais pritaikyti mašinos pravažumo galimybes prie kelio ypatybių („Purvas“, „Sniegas“, „Smėlis“).

Naujojo "Peugeot 2008" išorė - daug chromuotų detalių. /Vidmanto Užusienio nuotrauka

Bekelėje padeda elektronika

Atnaujinto „Peugeot 2008“ pravažumo galimybes išbandėme šalia „Autoring24sport“ trasos įrengtoje bekelės trasoje. Su įjungta „Grip Control“ specialią trasą, kurią sudarė maždaug 30 laipsnių pakilimas ir nusileidimas, purvo bala ir smėlio vonia, krosoveris įveikė be didelio vargo. Išjungus sistemą trasoje irgi neįklimpau, tačiau ją nugalėti buvo daug sunkiau. Žinoma, mažajam „Peugeot 2008“ toli iki tikrų visureigių, koks yra, pavyzdžiui, „Jeep Discovery“, tačiau įveikti liūčių permerktą negilaus purvo ruožą prancūzų krosoveris visada padės.

Vis dėlto rizikuoti ir ryžtis automobilio pajėgumus išbandyti visiškoje bekelėje nerekomenduočiau, nes jo prošvaisa nors ir yra didesnė nei kitų B klasės mašinų (165 mm), tačiau šis rodiklis yra tolimas netgi lyginant su vidutinės klasės visureigiais, dėl to labai lengva didesniame purve „gulti ant pilvo“.

"Peugeot 2008" žvyrkelyje puikiai jaučiasi tik tuomet, kai yra įjungta "Grip Control". /Vidmanto Užusienio nuotrauka

Praktiškumo išbandymas

Lietuvoje prancūzų krosoveriu nuvažiavau 400 kilometrų, kelias driekėsi ir automagistrale, ir žvyrkeliais, ir prastais kaimo keliukais, riedėjau smėliu ir nuokalnėmis, netgi uždaroje trasoje bandžiau, ar galiu pasiekti maksimalų (188 km/h) greitį (deja, per trumpa trasa lėmė, kad spėjau įsibėgėti iki 180 km/h), o kompiuterio užfiksuotos degalų sąnaudos įveikus visą šią mišrainę tebuvo 7,4 l/100 km. Tai 2,6 l/100 km daugiau už vidutines gamintojo deklaruojamas (4,8 l/100 km), bet juk ir visiškai netaupiau.

Mažasis „Peugeot 2008“ yra ir praktiškas lyg būtų mažytis universalas. Nors krosoverio ilgis/aukštis/plotis tesiekia atitinkamai 4,16 m, 1,57 m ir 1,74 m, atidarius bagažinę atsiveria 350 l erdvė. Sulanksčius užpakalines sėdynes galima vežti ir beveik 1200 l tūrio krovinį.

Ar užteks visų tų savybių krosoveriui tapti pardavimų lyderiu Lietuvoje? Matyt, sunkiai. Lietuviai labiau mėgsta vokiškas mašinas. Ir netgi pats galantiškiausias „Peugeot“ vargu ar tą nuostatą greitai pakeis.

Ant šoninių krosoverio veidrodėlių yra montuojami ir posūkių žibintai. /Vidmanto Užusienio nuotrauka
Šalia Pernu (Estija) "Auto24ring" žiedo trasos įrengtoje aikštelėje krosoveris lengvai įveikė maždaug 30 laipsnių nuokalnę. /Algimanto Brazaičio nuotrauka
Krosoveris "Peugeot 2008" su 165 mm prošvaisa ir "Grip Control" sistema lengvai įveikia nedideles purvo duobes. /Algimanto Brazaičio nuotrauka

.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"