Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Galimybė tapti vairuotoju kainuoja daug

 
2017 05 31 6:00
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Kasmet dešimtys tūkstančių žmonių Lietuvoje nusprendžia tapti vairuotojais ir pradeda ruoštis vairavimo egzaminams. Pasirengimas reikalauja ne tik laiko, kantrybės, bet ir pinigų: tenka mokėti už vairavimo kursus, egzaminus, įvairias pažymas, kainuos ir pati transporto priemonė bei jos draudimas.

Kokią pinigų sumą vertėtų atsidėti, kad pirmuoju savo automobiliu galėtume išriedėti į gatvę?

Pažymėjimo kaina – tik smulkmena

Vairuotojo pažymėjimas – pigiausias dalykas tampant vairuotoju. Jis išduodamas per dešimt dienų ir kainuoja 14,19 euro. Tačiau kelias iki to pažymėjimo tikrai nepigus.

Pirmiausia reikia išsirinkti vairavimo mokyklą, kurioje semsitės teorinių ir praktinių žinių. Vairavimo kursai mechaninę pavarų dėžę turinčia mašina šiek tiek brangesni, bet jei mokysitės važinėti ir laikysite egzaminą automobiliu, kuriame sumontuota automatinė pavarų dėžė, tik tokį galėsite ir vairuoti.

Vairavimo mokykloje B kategorijos kursai sostinėje kainuoja nuo 500 iki 600 eurų, mažesniuose miestuose – 300–400 eurų. Į šią sumą įeina vairavimo teorijos dėstymas, vairavimo pamokos (20–30 akademinių valandų), vairavimo testai ir mokyklinis egzaminas, per kurį pasitikrinsite, kaip esate pasirengę oficialiam egzaminui.

Vairavimo pamokų gali tekti imti papildomai. Vienos jų kaina – 25–30 eurų (įskaitant degalų sąnaudas). Dalies vairavimo pamokų galima ir atsisakyti, jei tarp artimų bičiulių ar šeimos narių yra tokių, kurie turi vairuotojo pažymėjimą, – jie pamokys vairuoti.

Prieš vykstant į „Regitrą“ reikia išklausyti pirmosios pagalbos kursus (kainuoja apie 15 eurų), o už apsilankymą pas medikus, kad šie įvertintų jūsų tinkamumą vairuoti, mokėsite 17 eurų.

Egzaminai „Regitroje“ – tai teorinė dalis ir vairavimas. Teorinių žinių patikrinimas kainuoja 10,14 euro, o vairavimo įgūdžių tinkamumo įvertinimas – dar 31 eurą. „Regitros“ statistika rodo, kad iš pirmo karto išlaikyti teorijos egzaminą pavyksta daugiau kaip pusei kandidatų vairuotojo pažymėjimui gauti, o praktikos – 40–45 proc., priklausomai nuo automobilio pavarų dėžės tipo. Jeigu nepavykta iš pirmo karto išlaikyti vairavimo įgūdžių egzamino, nenusiminkite – į kainą įeina pakartotinis bandymas.

Vairavimo mokykloje B kategorijos kursai sostinėje kainuoja nuo 500 iki 600 eurų, mažesniuose miestuose – 300–400 eurų.

Pirmasis automobilis pigus

Jauni žmonės, įgiję teisę vairuoti, renkasi pigesnes transporto priemones. „Ekonominės klasės 10–15 metų hečbekas arba keleriais metais senesnė „premium“ klasės mašina dažnai būna pirmasis pradedančių vairuotojų automobilis“, – tvirtino Matas Buzelis, transporto skelbimų portalo autoplius.lt plėtros vadovas. Pasak jo, naudoto automobilio vidutinė kaina Lietuvoje šių metų pirmąjį ketvirtį siekė apie 3300 eurų, o jauni vairuotojai rinkdamiesi mašiną dažniausiai apsiriboja 2000 eurų neviršijančia suma.

Pirkdami automobilį pradedantys vairuotojai kreipia dėmesį ne vien į kainą, bet ir į eksploatacijos išlaidas: nori, kad jis būtų ekonomiškas, patvarus ir kuo mažiau gestų. „Jauniems vairuotojams dažniausiai rekomenduojama rinktis kompaktišką automobilį. Vairuojant tokią mašiną greičiau priprantama prie miesto eismo, ją lengviau pastatyti aikštelėje“, – patarė M. Buzelis.

Plečiasi automobilių, turinčių automatines pavarų dėžes, pasiūla. Modernios transmisijos pavarų dėžės yra atsparesnės gedimams, veikia daug efektyviau negu mechaninės, todėl taip pat populiarėja tarp pradedančių vairuotojų.

Draudimui – keli šimtai eurų

Įsigytą automobilį privalu apdrausti. Rimvydas Pocius, Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvos filialo Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas, sako, kad draudimo įmokos priklauso nuo keliolikos rizikos faktorių – nuo vairuotojo patirties, automobilio techninių parametrų ir kitų kriterijų.

„Kadangi pradedantys vairuotojai draudimo istorijos dar neturi, jiems reikia mokėti didesnę draudimo įmoką negu tiems, kurie jau yra sukaupę patirties ir kurių drausmingumo istorija gera. Todėl vertėtų rinktis mažesnio galingumo ir litražo, iki vidutinės klasės automobilius, nes didesnio litražo ar galingesnio variklio bei aukštesnės klasės mašinoms taikomas ir didesnis rizikos laipsnis. Jei planuojama drausti transporto priemonę ir kasko draudimu, derėtų atkreipti dėmesį į vagystės riziką ir automobilio populiarumą Lietuvos rinkoje. Kuo mašina retesnė, tuo problemiškesnis ir brangesnis jos remontas. Dėl to ir draudimo įmoka už tokį automobilį taip pat bus didesnė“, – R. Pocius paaiškino, ką privalo įvertinti būsimi vairuotojai.

Taigi vienodą patirtį turintys, tačiau skirtingus automobilius vairuojantys jauni žmonės už mašinos draudimą mokės skirtingai. Bet jiems reikėtų nusiteikti, kad privalomasis civilinės atsakomybės draudimas vis tiek kainuos vidutiniškai kelis šimtus eurų per metus.

Kiek atsieina noras tapti vairuotoju (eurais):

Vairavimo kursai Apie 550
Papildomos pamokos (10 valandų) 250
Vairavimo egzaminai „Regitroje“ 82,28
Sveikatos pažyma 15
Pirmosios pagalbos kursai 17
Vairuotojo pažymėjimo išdavimas 14,19
Automobilis Apie 2000
Automobilio draudimas Apie 300
Bendra suma 3228,47 euro
DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"