TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Galingi, greiti ir raumeningi: sena meilė nerūdija

2015 01 27 6:00
„Acura NSX“. AFP/Scanpix nuotraukos

Žmonės vėl perka naujus automobilius, ypač kitoje Atlanto pusėje. Jungtinėse Amerikos Valstijose vykstančioje Detroito automobilių parodoje naujintėlaičius savo kūrinius šiomis savaitėmis pristačiusių automobilių pramonės bosų veiduose spindėjo plačiausios šypsenos nuo 2007-ųjų.

Naftos kainų griūtis ir vėl (bent jau laikinai) leido amerikiečiams grįžti prie žavesio objektų, kuriems neįmanoma atsispirti – galingų, sportiškų, didelio litražo keturračių ristūnų. Tad visai nenuostabu, kad sportiniai automobiliai ant „Cobo“ parodų centro podiumų spindėjo ryškiausiai.

„Audi Q7“

Odė aerodinamikai

Jeigu reikėtų išrinkti automobilį, kuris labiausiai prikaustė į parodą atkeliavusių automanų dėmesį, „nenumaldomos traukos“ apdovanojimas atitektų „Acura NSX“ modeliui. Japonų koncerno „Honda“ antrinės bendrovės kūrinys, iš už dūmų ir šviesų uždangos išriedėjęs į sceną, savo V6 variklio su dviem turbinomis ir sauso karterio tepimo sistema gausmu drebino visą paviljoną.

Šio maždaug nuo 135 tūkst. eurų kainuojančio, kaip teigė gamintojas, kasdienai (gal tik ne duobėtose gatvėse) pritaikomo sportinio automobilio kėbulo fasonas, palyginti su 2013 metais pristatytu prototipu, pakeitė keletą esminių bruožų. „Atsisakėme tų elementų, kurie kenkė aerodinamikai. Tiesą sakant, dėl šių bandymų vėjo tunelyje padiktuotų sprendimų automobilis atrodo tik brandesnis ir tvirtesnis“, - kuklumu nesiskundė „NSX“ dizainerių komandos vadovė Michelle Christensen.

„Chevrolet Bolt EV“

Per pristatymą kokybinę kartelę aukštyn iškėlusi šio sportinio automobilio aerodinamika buvo minima ne kartą, lyg būtume klausęsi „Formulės-1“ bolidų varžybų komentatorių. „Acura“ net pasistengė nupiešti painų oro molekulės kelią automobilio kėbulu. Pro priekinį radiatorių košianti oro srovė keliauja diskinių stabdžių link ir juos papildomai aušina. Tuomet per priekinių sparnų ortakius iškeliavęs oras įsiurbiamas į šoninius ortakius, kad sukurtų papildomą prispaudžiamąją jėgą automobilio gale. Taigi puiki aerodinamika pritaikyta dviem tikslams – aušina sistemą ir suteikia neįtikimą stabilumą kelyje. Tiek, kiek to gali prireikti šį 550 galių ristūną ketinančiam sutramdyti kaubojui.

Inovacijų testavimo laboratorija

Keturiais ratais varomo „NSX“ priekinė ir užpakalinė pakabos yra pagamintos iš aliuminio, automobilio dugnas – iš anglies pluošto, o statramsčiai – iš skysčiu formuoto itin didelio atsparumo plieno. Pastarosios medžiagos leido smarkiai sumažinti „Acuros“ svorį. Beje, pakaba su aliuminio elementais ir skysčiu formuotas plienas ne vien tik sportiniuose modeliuose aptinkamos medžiagos – jas jau panaudojo ir, pavyzdžiui, naujojo „Ford Mondeo“ inžinieriai.

„Fiat 500X“

Koks amerikietiškas autošou be fordo? Detroite pristatytas naujasis „Ford GT“ automobilis bus pradėtas gaminti tik kitąmet, tačiau galintieji ir norintieji jau rikiuojasi laukiamajame. Anglies pluošto konstrukcija ir galingiausias „EcoBoost“ šeimoje V6 3,5 litro variklis su dviem turbinomis lengvai nuskraidins šį GT į geidžiamiausių kitų metų superautomobilių "flotilę".

Tuo pat metu „Ford“ išdidžiai paskelbė, kad iki šio dešimtmečio pabaigos dar išvysime 12 bendrovės sportinių automobilių premjerų. „Tai svarbus įrodymas, kad esame rimtai nusiteikę gamindami sportinius automobilius įdiegti aerodinamikos, medžiagų ir kitas inžinerines inovacijas į automobilių pramonę bei vėliau jas pritaikyti kitų segmentų automobilių gamyboje“, - pažymėjo bendrovės produktų vadovas Rajas Nairas.

Pigi nafta populiarėti nepadeda

Kol automobilių mėgėjai varvino seilę „Ford“ ir „Acuros“ pristatymuose, BMW ir „Chevrolet“ valdybos nariai rėžė kalbas apie tai, kad mažos naftos kainos nebus ilgalaikės, todėl elektromobilių ateities vizija tikrai nesitraukia iš strateginių planų. „Niekas manęs neįtikins, kad bus kitaip“, - kategoriškai kirto BMW vadovybės narys Ianas Robertsonas. Bavarai parodoje naujienomis nestebino: apsiribojo atnaujinta 6 serijos šeima ir BMW i3 elektromobilio bei i8 sportinio hibrido reklamomis.

„Ford GT“

Į elektromobilių evoliuciją pasinėrusi „Chevrolet“ pristatė naujos laidos „Volt“. Tiesa, šis dar nepasižymi galimybe nukeliauti nuo Vilniaus iki Klaipėdos vienu įkrovimu. Tai bus beveik įgyvendinama pasirodžius nedideliam „Chevrolet“ miesto visureigiui „Bolt“, kuris nuo konvejerio turėtų nuriedėti po dvejų metų. Kol kas tik koncepcinis modelis, pasak amerikiečių gamintojo, bus „skirtas kiekvienam“, mat vienu kartu galės įveikti daugiau nei 300 kilometrų ir be subsidijų kainuos apie 25 tūkst. eurų.

Kad jau prakalbome apie žaliąsias inovacijas, neužmirškime ir „Audi“, kuri pagaliau pristatė antros kartos Q7 visureigį. Norintiesiems galingesnės šio modelio versijos reikėtų dairytis į 3,0 litrų benzininį arba TDi variklį, o tiems, kurie galią demonstruoja šiuolaikiškai, paruoštas įkraunamas dyzelinis hibridas.

Metų automobilis – „VW Golf“

Kaip „Cayenne“ išgelbėjo „Porsche“, taip ir kiti gamintojai tikisi, kad nauji prabangūs visureigiai pūstelės gražaus pelno į jų sąskaitas. Kad konkurencija šioje srityje tik aštrės, pareiškė ir „Mercedes-Benz“ su „GLE-Class Coupe“ visureigiu, kuris turėtų tapti rimtu varžovu BMW X6. Į vidutinio dydžio visureigių kategoriją bando prasiveržti net „Volkswagen“ – šįkart su „Cross Coupe GTE“. Nors teigiama, kad masinei gamybai modelis bus paruoštas netrukus, tačiau tą patį girdėjome dar prieš dvejus metus vokiečiams pristatant „CrossBlue Coupe“ konceptą.

„Mercedes-Benz GLE Coupe“

Kol „Das Auto“ bando įtikti didesniam klientų būriui, prieš vieną jo modelį Detroite galvas lenkė net amerikiečiai. Visame pasaulyje apdovanojimus susigriebęs „VW Golf/GTI“ prie kolekcijos pridėjo geriausio Šiaurės Amerikos metų automobilio karūną. Kitiems dviem finalininkams – „Ford Mustang“ ir „Hyundai Genesis“ teko ryti sprangias ištobulinto „Golf“ dulkes.

Tiek keturračių, tiek dvikojų gražuolių šių metų parodoje netrūko. Tiesa, jei manote, kad gražios moterys parodose atlieka tik dekoracijų funkciją, labai klystate. Visus žiūrovų atsiliepimus apie pristatomus modelius jos sparčiai fiksuoja ir raportuoja, taip padėdamos rinkodaros specialistams rasti dar tiesesnių kelių į klientų pinigines.

Paroda baigėsi gražiausių naujų modelių rinkimais. Skirtingose kategorijose triumfavo „Audi Q7“, „Ford GT“ ir „Buick Avenir“. Kruopštieji kurmiai buhalteriai taip pat suskaičiavo, kad Detroite debiutavęs vidutinis naujas modelis, pagal statistinį vidurkį, būtų pakinkytas 331 AG, aprūpintas 7 laipsnių pavarų dėže ir 100 km/h greitį pasiektų per 5,6 sekundės. Kad jau esame krikščioniškai kuklūs, pareiškiame, kad statistinio amerikietiško vidurkio kasdien mums trasoje kol kas pakaks.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"