TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gamins ir modernizuos lokomotyvus

2008 01 09 0:00
Susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius teigiamai įvertino "Vilniaus lokomotyvų remonto depo" inžinierių ir meistrų kūrinį.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

"Lietuvos geležinkelių" antrinė įmonė UAB "Vilniaus lokomotyvų remonto depas", pristačiusi pirmąjį modernizuotą manevrinį lokomotyvą, paskelbė apie ambicingus planus gaminti ir modernizuoti šilumvežius, užsakymai kuriems jau dabar pranoksta turimą gamybinį pajėgumą.

Įmonės "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" kūrinys - modernizuotas lokomotyvas gali būti valdomas distanciniu pultu tarsi televizorius. Tai pademonstravo AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka. Jo valdomas pirmasis šalyje modernizuotas manevrinis lokomotyvas iškilmingai prariedėjo pro žmones, susirinkusius į pristatymą Vilniaus geležinkelio stotyje. 120 tonų sveriantis galiūnas po remonto ir modernizacijos tapo dvigubai pajėgesnis, o jo eksploatacijos išlaidos sumažėjo net 70 procentų.

Savomis jėgomis

"Džiugu, kad "Lietuvos geležinkeliai" investuoja milžiniškas lėšas į infrastruktūros modernizavimą, personalo rengimą, geležinkelio transportu keliaujančių keleivių komfortiškumo didinimą. Tačiau pagrindinis įmonės gyvybingumo ir efektyvumo garantas yra lokomotyvai, kuriuos atnaujina ir modernizuoja dabar jau ne užsienio specialistai, o įmonės "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" inžinieriai ir meistrai, - sakė susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius. Manevrinis lokomotyvas - tai šilumvežis, skirtas vagonams stotyse ir privažiuojamuose keliuose išvežioti ir surinkti, traukiniams išformuoti ir suformuoti. Be šio, atrodytų, kuklaus "darbininko" neįmanomas visų geležinkelių darbas.

Trauks dvigubai sunkesnius sąstatus

Pasak įmonės "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" generalinio direktoriaus Valento Stadalnyko, modernizacijos metu pagerinami lokomotyvų techniniai rodikliai ir gerokai padidinamas jų patikimumas, pagerinamos aptarnaujančio personalo darbo sąlygos ir sumažinamos sąnaudos eksploatacijai, techninei priežiūrai bei remontams. Modernizuotas lokomotyvas sumontuotas pritaikant modulių bei šiuolaikinių agregatų ir mazgų integravimą. Jis galės traukti dvigubai sunkesnius sąstatus ir išvystyti 90 km/val. greitį. Šilumvežyje numatytas elektrodinaminis stabdys, automatinis ir tiesiogiai veikiantis pneumatinis stabdys su elektroniniu valdymu. Modernizuoti ir nauji lokomotyvai naudoja 30 proc. mažiau dyzelino tam pačiam darbui atlikti negu senieji.

Modulinės konstrukcijos

Lokomotyvo mašinisto darbo sąlygoms pagerinti valdymo kabinoje sumontuota klimato kontrolės sistema, šaldytuvas ir mikrobangų krosnelė. Kabinai pašildyti žiemą yra sumontuotas autonominis šildytuvas. Modernizuotasis lokomotyvas - šešiaašis su elektrine (AC/DC) pavara, 1455 kW galingumo vidaus degimo varikliu "Caterpilar 3512" DI-TA". Jis skirtas sunkiems manevravimo darbams, maksimalus greitis - 90 km/h. Lokomotyvas sukonstruotas naudojant senojo manevrinio lokomotyvo ČME-3 pagrindinį rėmą ir važiuoklę. Lokomotyvas yra modulinės konstrukcijos, turi bokšto tipo mašinisto kabiną ir pažemintą kapotą. Šilumvežyje numatytas elektrodinaminis stabdys, automatinis ir tiesiogiai veikiantis pneumatinis stabdys DAKO su elektroniniu valdymu.

Netrūksta užsakovų

"Modernizuotasis lokomotyvas - galingiausias iš visų šiuo metu AB "Lietuvos geležinkeliai" turimų manevrinių lokomotyvų. "Vilniaus lokomotyvų remonto depas" numato modernizuoti dar 4 šio tipo lokomotyvus. Atnaujinti ir patobulinti vieną lokomotyvą kainuoja 3,6 mln. litų. Įmonė numačiusi modernizuoti visus "Lietuvos geležinkelių" turimus senus lokomotyvus. Jie netrukus pakeis suporintus manevrinius šilumvežius, pagerins mašinistų darbo sąlygas, sumažins eksploatavimo ir remonto sąnaudas. "Vilniaus lokomotyvų remonto depas", įgyvendinęs lokomotyvų gamybos ir modernizavimo projektą, galės aptarnauti daugybę užsakovų, kurių geografija jau dabar nusidriekusi nuo Čekijos iki Jakutijos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"