TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gaminti užsienines mašinas – jau ne rusams

2015 11 25 6:00
Rusijoje gali atsitikti ir taip, kad vietos gamyklos gamins tik rusiškas mašinas, nes kitokių rusai vargiai beįpirks.  LŽ archyvo nuotrauka

Rusijos automobilių statistikos agentūra „Avtostat“ praneša apie šiais metais pirmą kartą nuo 2000-ųjų sumažėjusią užsienio markių automobilių gamybą naudojant vietos gamybinius pajėgumus.

Kaip rašo rusų leidinys „Vedomosti“, keturiolika metų iš eilės užsienio kilmės markių automobilių gamyba Rusijoje tiktai augo. Ne rusiškos kilmės markės varė į kampą vietos automobilius ir stabiliai didino savo rinkos dalį. 2014 metais ji sudarė jau net 75,5 procento. Tačiau šiais metais padėtis pasikeitė iš esmės. Okupavusi Ukrainos Krymą, o vėliau sulaukusi Vakarų ekonominių sankcijų Rusija šią savaitę praneša, kad per metus – nuo 2014 metų rugsėjo iki 2015 metų to paties mėnesio – jos bendrasis vidaus produktas smuko 3,8 procento.

Kirto „užsieniečiams“

Katastrofiškas ekonomikos nuosmukis pirmiausia smogė rusų automobilių pramonei, kuri yra jautriausia neigiamiems ūkio pokyčiams, nes jos varomoji jėga yra ateities lūkesčiai. Jei jie geri – tuomet viskas puiku, o jei blogi – šaka akimirksniu pradeda garmėti į dugną.

„Vedomosti“ duomenimis, 2015 metų sausį-spalį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, naujų automobilių gamyba Rusijoje susitraukė 23,2 proc. – per dešimt mėnesių nuo vietos konvejerių sugebėta nuridenti tiktai 1,1 mln. naujų automobilių. Iš jų užsienio kilmės mašinų dalis, kaip skelbia „Avtostat“, nuo sausio iki spalio 1 dienos sumenko 4 proc. – iki 71,5 procento. Rusų rinkos tyrimų bendrovė „ASM-Holding“ nurodo dar didesnį rinkos kritimą per tą patį laiką – net 5,6 procento. Pasak bendrovės atstovų, per 9 mėnesius Rusijoje buvo surinktos 656 803 užsienio kilmės lengvosios mašinos.

Ne rusiškos kilmės lengvųjų automobilių gamyba smuko visose Rusijos gamyklose. Pavyzdžiui, Toljačio ir Iževsko miestuose veikia „AvtoVAZ“ gamyklos, į kurias daug investavo ir prancūzų automobilių aljansas „Renault-Nissan“. Jose sausį-rugsėjį „Nissan“ ir „Renault“ automobilių buvo surinkta 36,4 proc. mažiau. Iš Kaliningrado „Avtotor“ gamyklos pabėgo Amerikos GM koncernas, dėl to užsienio kilmės mašinų per devynis šių metų mėnesius buvo nuridenta 56,6 proc. mažiau. Perpus krito ne rusiškų automobilių gamyba Vsevoložsko ir Toljačio miestų „Ford-Sollers“ gamyklose. Maskvos „Renault“ gamykloje to paties pavadinimo prancūziškų mašinų per 9 pirmuosius mėnesius buvo pagaminta 37 proc. mažiau.

Liūdnas „Lados“ gamintojų džiaugsmas

Tuo pačiu metu, anot „Vedomosti“, didėjo rusiškos kilmės lengvųjų automobilių dalis bendroje Rusijos rinkoje. Tarkim, „Lada“ savo dalį padidino 16,9 proc., UAZ – 2,9 procento. Vis dėlto tai yra menka paguoda Rusijoje, kurios naujų mašinų pardavimo rinka vien spalį susitraukė 38,5 procento. Esant tokioms sąlygoms krito visų be išimties – ir užsieninių, ir rusiškų – naujų automobilių pardavimas.

Pasak „Vedomosti“, ne rusiškos kilmės mašinų gamyba traukiasi sparčiau dėl to, kad tradiciškai didžiausias užsakovas Rusijoje – valstybinis sektorius perka vietinės kilmės „Lada“, UAZ, „Gazele“ ir kitų markių automobilius. Šitaip rusiškos mašinos dar užsitikrina ir paramą pagal vadinamąją Rusijos automobilių utilizacijos programą.

Be to, užsienio markių automobilių gamintojai nuvertėjant rubliui negali nekelti kainų, kaip tai daro Lada“ ar UAZ gamintojai, nes stengdamiesi neprarasti kokybės daugelį brangių detalių ir mazgų importuoja. Rusiškų markių gamintojai gali verstis ir be tiekėjų iš užsienio.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"