TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gamintojai kyla prieš "pilkąją" prekybą

2012 06 27 8:44

Šveicarijos konkurencijos tarnyba nubaudė Vokietijos automobilių gamintoją BMW 156 mln. Šveicarijos frankų (maždaug 450 mln. litų) bauda už tai, kad jis kliudė paraleliniam savo gaminamų mašinų importui į šią Europos šalį. Koncernui Šveicarijos sprendimas atrodo mažų mažiausiai keistas.

"Paralelinė prekyba ne veltui kitaip dar vadinama "pilkąja". Bent jau automobilių rinkoje ji pamina vartotojų interesus, be to, gadina gamintojų įvaizdį", - dienraščiui LŽ tvirtino Estijoje įsikūrusios "Nissan" atstovybės "Nissan Nordic Europe" Baltijos regiono vadovas Markusas Mikkas.

Konfliktas tarp Šveicarijos ir BMW įsiplieskė tada, kai krizės pradžioje be paliovos kilo šveicarų valiutos kursas euro atžvilgiu. Šveicarams staiga tapo daug naudingiau pirkti įvairius daiktus ne savo, o Europos Sąjungai (ES) priklausančiose gretimose šalyse, kuriose karaliauja euras. Mat pigesnė ES valiuta reiškė ir pigesnes prekes.

Sunervino BMW elgesys

Šveicarijos gyventojai Prancūzijoje ir Vokietijoje, be kita ko, šlavė ir automobilius. 2010-aisiais ypač populiaru buvo užsienyje įsigyti BMW. Kaip skelbia naujienų agentūra "Bloomberg", dabar padėtis irgi mažai pasikeitusi. Pavyzdžiui, 5 serijos bavarų pagamintas limuzinas tėvynėje kainuoja net 24 proc., o naujasis 3 serijos BMW - 16 proc. pigiau nei Šveicarijoje.

Šios šalies Konkurencijos tarnyba, sužinojusi, kad BMW uždraudė savo atstovams Vokietijoje ir Prancūzijoje parduoti bavariškus automobilius šveicarams, pakėlė triukšmą ir skyrė vokiečiams baudą. Esą taip elgdamasis koncernas pažeidė Šveicarijos piliečių teises.

BMW atstovai nesutinka su tokiu sprendimu bauda ir žada tiesos ieškoti teismuose. "Kategoriškai atmetame šveicarų mums mestus kaltinimus. Jie visiškai nesuprantami ir neturi pagrindo", - tvirtina Bavarijos automobilių gamintojai.

Daro žalą vartotojams

Kalbėdamas su LŽ žurnalistu M.Mikkas teigė, jog koncernas BMW, jo nuomone, yra teisus, o Šveicarijos konkurencijos tarnyba klysta. "Matyt, savo vartotojų apsauga susirūpinusi šveicarų valstybės institucija iki galo neįsigilino, kokios žalos vairuotojams gali padaryti "pilkoji" prekyba automobiliais", - svarstė "Nissan" atstovybės Baltijos šalyse vadovas.

Pasak M.Mikko, gamintojai su savo produkcijos platintojais sudaro sutartis, kurių sąlygose paprastai nurodomas vienas punktas, griežtai draudžiantis parduoti automobilius perpardavinėtojams, mat jie gali užsiimti paraleline prekyba. Už sutarties nesilaikymą gamintojas gali atimti iš platintojo leidimą prekiauti", - aiškino pašnekovas.

Jo teigimu, platintojams leidžiama parduoti mašinas tik galutiniam vartotojui arba kitai firmai, turinčiai leidimą prekiauti tos pačios markės automobiliais.

"Šitaip elgiamasi pirmiausia siekiant apsaugoti pirkėjų interesus. Juk "paralelinis" prekiautojas negali suteikti automobiliui nei garantijos, nei garantiniu laikotarpiu jį tinkamai prižiūrėti. Taip daroma žala gamintojo įvaizdžiui. Matyt, tuo vadovaudamasis BMW ir išsiuntinėjo draudimus savo platintojams", - spėjo M.Mikkas.

"Nissan" atstovas neabejojo, kad didelė dalis šveicarų BMW automobilius gretimose valstybėse pirko norėdami pasipelnyti iš perpardavimo.

Keista padėtis Baltijos šalyse

M.Mikkas nepaneigė, jog naujų automobilių perpardavimas paplitęs ir į Baltijos šalis. "Estijoje vyrauja nuomonė, kad nuo 10 iki 30 proc. į Baltijos valstybes atgabentų naujų automobilių nėra parduodami mūsų kraštų piliečiams ir įmonėms. Jie vėliau grįžta į Vokietiją ar keliauja kitur. Nesakau, kad visos mašinos iš to trečdalio perparduodamos. Tačiau neabejotinai yra tokių platintojų, kurie dėl pelno laužo sutartis su gamintojais", - kalbėjo jis.

Lietuvoje bendrovė "Autotyrimai" jau kurį laiką teikia statistiką, kurioje atspindima ne vien tai, kiek lengvųjų mašinų įregistruojama šalyje, bet ir tai, kiek jų čia lieka. Kaip rodo 2009-2011 metų statistika, labai daug mūsų valstybėje pirmąkart įregistruotų automobilių vėliau greitai būdavo išregistruojami ir išvežami įvairiomis kryptimis. Statistikos departamento surinkti duomenys leidžia matyti, kad daugiausia automobilių tarp Vakarų šalių  iškeliavo į Vokietiją, kurioje dar visai neseniai naujas mašinas  įsigyjantiems vietos gyventojams buvo taikoma 2500 eurų (8625 litų) kompensacija, o pinigus iš valstybės pasiimdavo pardavėjai.

Lietuvoje registruotų automobilių eksporto į Vokietiją dinamika (vnt.)

2008 m.  352

2009 m.  1889

2010 m.  1113

2011 m.  2057

Šaltinis: Statistikos departamentas

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"