TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gamintojai prisiminė paprastus žmones

2012 03 14 6:31

Įsibėgėjusioje tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje netrūksta blizgesio, bet į pirmą planą iškelti kuklūs ekonomiški modeliai, prabangūs automobiliai tampa mažesni, o koncepcijos - žemiškesnės.

82-ojoje kasmetinėje Ženevos automobilių parodoje šįmet pristatyti net 84 nauji modeliai, o pridėjus elektromobilius, dizaino koncepcijas ir automobilių perdarymo studijų kūrinius pasaulinių naujienų skaičius pakyla net iki 122.

Eilė paprastiems

Automobilių parodos tradiciškai yra lyg podiumas gamintojams - čia atvežami brangiausi, galingiausi modeliai, paprastesnių automobilių gamintojai akcentuoja futuristines koncepcijas, o kuklesni serijiniai modeliai nustumiami į antrą planą. Tačiau šįmet Ženevoje pristatyta itin daug naujienų, skirtų paprastam mirtingajam. "Dacia" pristatė nedidelį miniveną "Lodgy", o kaip atsakymą "Renault" koncernui "Citroen" demonstruoja naują "Berlingo" versiją. "Ford" naujiena, vienatūris "B-Max" išsiskyrė ne tiek dydžiu, kiek erdvės išnaudojimu. Jo durelės atsidaro traukiamos į šonus, o tarp priekinių ir užpakalinių durelių nėra rėmo, todėl į mašiną galima įkelti platų krovinį arbą ją pritaikyti įlipti su neįgaliojo vežimėliu.

"Fiat" naujiena taip pat skirta praktiškumo ieškotojams - italų gamintojas pailgino miesto mažylį "500" ir pavertė jį į nedidelį vienatūrį "500L". Ženevoje pristatyta ir daugiau nedidelių, praktiškų modelių - "Kia Cee'd", "Peugeot 4008", atnaujintas "Hyundai i20", "Škoda Citigo", jos brolis dvynys "Volkswagen Up!" bei kiti. Į praktiškų, nedidelių modelių rikiuotę įsipynė ir keli visureigiai - "Ford Kuga", "Citroen C4 Aircross", "Mitsubishi Outlander" bei "Opel Mokka".

Gausybė ne tik turtuoliams skirtų naujienų išduoda, kad gamintojai optimistiškai tikisi, jog pirkėjai jau nebejaučia krizės padarinių ir yra pasiruošę atnaujinti savo garažų turinį. Net koncepciniai modeliai daugelio įmonių stenduose labiau priminė ne meno kūrinius, o gamybai paruoštus bandomuosius produktus. "Ford Tourneo" minivenas, "Seat Toledo" sedanas, "Lancia Flavia" kabrioletas ar bestogė "Land Rover Evoque" versija atrodo ne kaip koncepcijos, o lyg jau dabar galintys į gatves važiuoti automobiliai.

Prabanga susitraukė

Parodos dalyviai akivaizdžiai atsižvelgė į ryškėjančią tendenciją, kad net turtingi verslininkai nebesiekia savo statuso pabrėžti prabangiu automobiliu. Jie mieliau renkasi nebe didžiulius limuzino klasės sedanus, bet patogius, nedidelius naujausių technologijų ir prabangos detalių prikimštus hečbekus. Labiausiai nauja mada ryškėja geriausiai išsivysčiusiose šalyse, kuriose vis dar jaučiami ekonomikos krizės atgarsiai ir dideli prabangūs kelių "laivai" dažniau sulaukia pašaipų nei pagarbos. Vakaruose limuzino klasės automobiliai dabar tapatinami su besaikiu išlaidavimu, puikybe ir nepagarba gamtai, be to, didmiesčiuose jais nepatogu naudotis. Todėl verslininkai vis dažniau žvalgosi į mažesnius modelius, o gamintojai sukruto juos kurti su tokiais priedais, kokie ilgą laiką buvo montuojami tik į aukščiausių klasių automobilius. Prabangiausius mažylius Ženevoje pristatė "Audi", "Mercedes" ir "Volvo". Naujasis "Mercedes" A klasės modelis nuo savo pirmtakų skiriasi akivaizdžiai. Ankstesnė A klasė dėl didelės kainos ir vienodo dizaino nebuvo pats sėkmingiausias vokiečių gamintojo produktas, todėl naujos kartos modelis buvo kuriamas, galima sakyti, nuo nulio. Jis akivaizdžiai žemesnis, ilgesnis ir platesnis už savo pirmtaką, o tarp šešių pasirenkamų variklių nėra nė vieno silpnesnio nei 100 arklio galių. Vairuotojo patogumui siūloma daugybė smulkių prietaisų - mieguistumo detektorius, valdymas balsu, galimybė automobilio sistemas reguliuoti išmaniuoju telefonu, o pagalbos išvengti susidūrimo sistema bus montuojama net bazinėje komplektacijoje.

Reveransas pėstiesiems

Mažiausiai "Mercedes" klasei tai nemažas šuolis į priekį, bet rinkoje yra ir daugiau jam nenusileisiančių modelių. Naujasis "Audi A3" taip pat prikimštas prietaisų, anksčiau buvusių tik prabangiausiame A8 modelyje. Nedidelis hečbekas bus 80 kg lengvesnis už savo pirmtaką, nors mašinos ilgis ir aukštis beveik nepasikeitė, o plotis padidėjo 1,2 centimetro. Automobilis bus gaminamas ant tos pačios platformos, kaip ir septintos kartos "Volkswagen Golf". Modulinę platformą MBQ pristačiusi "Volkswagen" grupė nusprendė prisiminti seną principą ir tokias pačias detales naudoti kuo daugiau modelių. Tai reiškia, kad sumažės automobilių gaminimo išlaidos, bet taip pat aišku, kad nauja A3, tai brangesnis golfas "Audi" kailyje. 

Dar vienas modelis, pretenduojantis į prabangiųjų gretas, - "Volvo V40". Nedidelis hečbekas yra pirmoji naujiena nuo tada, kai prieš dvejus metus švedų automobilių gamintoją nupirko Kinijos koncernas "Geely". Dar nematyti aiškios krypties, kuria "Volvo" prekės ženklą norės pasukti naujieji savininkai. V40 panaudota nemažai ankstesnio savininko "Ford" detalių, bet greičiausiai bus išlaikytas patikimų ir saugių automobilių įvaizdis. Tai patvirtino pagrindinė "Volvo V40" naujiena - pirmą kartą pasaulyje į automobilį įmontuota pėstiesiems skirta oro pagalvė, iššaunanti ties priekinio stiklo apačia. Šis sprendimas yra viena didžiausių Ženevos technologinių naujienų. Nors jos realus efektyvumas dar neaiškus, neabejojama, kad netrukus ir daugiau gamintojų ims montuoti išorines oro pagalves.

Galios varžybos

Šįmet Ženevoje pademonstruota itin daug kasdieniškų modelių, bet daugiausia dėmesio vis tiek sulaukė brangiausieji. Kaip ir pernai, šįmet Ženevoje dėl dėmesio labiausiai konkuravo "Ferrari" ir "Lamborghini". Italų gamintojai pristatė du itin galingus ir išvaizdžius modelius. "Lamborghini" pademonstravo "Aventador J" - bestogę pernykštės premjeros versiją. Tačiau naujasis modelis neprimena klasikinio kabrioleto. Jis neturi ne tik stogo, bet ir priekinio stiklo, taigi labiau primena lenktyninį bolidą, o ne gatvėms skirtą mašiną. Modelyje nėra nei radijo, nei navigacijos ar kitų "žaisliukų", bet jais vis tiek nepavyktų pasinaudoti, nes automobilį vairuoti įmanoma tik dėvint šalmą. Iš anglies pluošto pagamintas "Aventador J" varomas V12 formos 6,5 tūrio variklio, galinčio pasiekti 700 AG galią. Išskirtinumo automobiliui prideda tai, kad bus parduotas tik vienas jo egzempliorius, kainuosiantis daugiau nei 2 mln. eurų.

"Ferrari" naujiena ne tokia išskirtinė, tai masinei gamybai (superautomobilių mastais) parengtas modelis, bet jis dar galingesnis ir gerokai pigesnis už "Aventador J". Prieš šešerius metus pristatytą 599 GTB modelį pakeisiantis "F12 Berlinetta" varomas V12 formos 6,3 litro tūrio variklio, pasiekiančio net 740 AG galią. Iki 100 km/h įsibėgėjantis vos per 3,1 sekundės modelis yra pats galingiausias bendro naudojimo keliams kada nors pagamintas "Ferrari". Kartu su "F12 Berlinetta" pristatytas ir paprastesnis italų modelis - V8 variklio varomas  kabrioletas "California". Šio modelio pirmtakas sudarė didžiąją dalį pernai parduotų "Ferrari", o iš viso italų gamintojas pernai pardavė net 7,2 tūkst. automobilių. Nors daugelyje rinkų dar tebebuvo juntamas sunkmetis, jis nesutrukdė "Ferrari" pasiekti visų laikų pardavimo rekordą, nors gamintojo maržos kelia pavydą visiems konkurentams.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"