TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gariūnuose dviejų lygių sankryžą statys po trejų metų

2016 04 19 6:00
Vilniečiai dažnai mato Gariūnų link susidariusias kelių kilometrų ilgio transporto grūstis, kurias sukelia turgavietės šviesoforas. LŽ archyvo nuotrauka

Vilniaus vakarinėje dalyje vairuotojus vargina sankryžoje prie Gariūnų turgavietės vartų veikiantis vienintelis šviesoforas. Itin judrioje transporto arterijoje jis stabdo sostinės aplinkkelių eismą ir sukelia spūstis. Sostinės valdžia žada, kad šio šviesoforo nebeliks po trejų metų, įgyvendinus naujus investicijų projektus. Tačiau akivaizdu, kad dabartinė viadukų infrastruktūra leidžia mašinų srautus jau šiandien į turgų nukreipti kitomis gatvėmis be jokių papildomų išlaidų.

Eismui prie Gariūnų turgavietės vartų reguliuoti šviesoforas naudojamas nuo neatmenamų laikų. Jis stovi Paneriškių ir Gariūnų gatvių sankirtoje bei paskirsto eismo srautus – iš turgaviečių ir į jas bei į kelis kitus objektus. Gariūnų gatvė plati, turi du viadukus ir šešias eismo juostas bei žaliąją juostą per vidurį – tikras prospektas. Kadaise ji buvo tarytum nuo Vilniaus centro vedančios Oslo gatvės tąsa, kuri važiuojant į pietus įsiliedavo į siaurą Kirtimų gatvę.

Tačiau Kirtimų gatvei tapus plačiu Vilniaus Pietiniu aplinkkeliu, o Oslo gatvei susipynus su moderniu Vilniaus Vakariniu aplinkkeliu (prie jo šliejasi ir Gariūnų gatvė), jais galima važiuoti didesniu nei miestuose leistinu greičiu. Šviesoforas prie centrinių Gariūnų turgavietės vartų tapo didžiuliu stabdžiu šimtus milijonų eurų kainavusių dviejų aplinkkelių eismui – jis čia stabdo mašinų srautus.

Transporto kamštis Vakariniame aplinkkelyje

Per Paneriškių ir Gariūnų gatvių sankryžą kasdien važiuoja itin didelis įvairaus transporto srautas. Oslo ir Gariūnų gatvės jungia net tris tarptautinės reikšmės magistralinius kelius – A1 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda), A2 (Vilnius-Panevėžys) ir A4 (Vilnius-Varėna-Gardinas), todėl Gariūnus kerta vilkstinės krovinius vežančių vilkikų, kito sunkiojo transporto. Lengvaisiais automobiliais į turgų suvažiuoja daug Lietuvos ir aplinkinių šalių turgaus pirkėjų, tranzitinių automobilių, čia sueina ir viešojo transporto maršrutai.

Atsiradus Pietiniam ir Vakariniam aplinkkeliams, visas šis transportas nesudarytų didelių spūsčių, jei jis nebūtų stabdomas Gariūnų šviesoforo. Beje, šis, rodos, yra vienintelis toks įtaisas eismui reguliuoti toje sostinės dalyje anapus Neries.

„Nutiesus naujus aplinkkelius ir išaugus jų pralaidumui, mašinų grūsčių čia neturėjo likti. Bet ir darbo dienomis, ir šeštadieniais bei sekmadieniais spūstys dėl turgaus šviesoforo prasideda jau nuo Lazdynų tilto per Nerį, vos išvažiavus iš Vakarinio aplinkkelio, arba mašinos stoja jau aplinkkelyje, greta Karoliniškių. Šiltuoju metų laiku kiekvieną šeštadienį čia tiesiog neįmanoma važiuoti, nes vilniečių mašinos nuo ryto plūsta Klaipėdos link – į pajūrį, bet jas dar Vakariniame aplinkkelyje stabdo intensyviai dirbantis turgaus šviesoforas. Žmonės valandas dūsta spūstyse. Kam reikėjo investuoti šimtus milijonų į modernius aplinkkelius, jei kelią eismui užtveria vienintelis turgaus šviesoforas?“ – pasipiktinimą „Lietuvos žinioms“ liejo vilnietis Česlovas V. (tikroji vardas ir pavardė redakcijai žinomi).

Dviejų lygių sankryža – vėliausiai iki 2019-ųjų

Pasak vilniečio, to šviesoforo reikia nebent šalia Gariūnų ir Paneriškių gatvių įsikūrusioms automobilių stovėjimo aikštelėms – jose būna prigrūsta ių turgaus klientų automobilių.

„Šiaurinėje Gariūnų turgavietės dalyje, mano požiūriu, yra daugybė vietos mašinoms parkuoti – tereikia kelio ženklais ten nukreipti turgaus prekeivių bei jų pirkėjų automobilius, uždraudus jiems išvažiuoti iš turgavietės į šią sankryžą. Aplink turgavietę einančios Kuro, Dubliškių ir Jočionių gatvės ją apjuosia ir pasiekia centrinius turgaus vartus. Taip atvažiuoti autobusais būtų patogu ir šio turgaus klientams, kurie dabar būriais išbėga iš stotelių į sankryžą, nepaisydami nei mašinų, nei šviesoforo. Nusileidimai nuo Gariūnų gatvės viadukų po rekonstrukcijos – puikūs, kad ir kuria kryptimi važiuotum, nereikia nė euro investuoti. Nebent sostinės valdžia per rinkimus pažadėjo, jog Gariūnų turgavietės prekeiviams nereikės pavažiuoti keliasdešimt metrų apsisukti“, – ironizavo nepatenkintas Vilniaus gyventojas.

„Lietuvos žinios“ sostinės gyventojo klausimą perdavė Vilniaus miesto savivaldybei, kuriai jau metus vadovauja liberalas meras Remigijus Šimašius. Reakcija buvo netikėta. Po poros dienų gavome Lino Bartusevičiaus, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjo, raštišką atsakymą, kuriame žadama vėliausiai per artimiausius trejus metus atsisakyti šviesoforo Vilniaus Vakariniame aplinkkelyje.

„Planuojama dviejų lygių sankryža prie Gariūnų turgavietės. Šiuo metu jau parengti projektiniai pasiūlymai su keletu galimų šios 2 lygių sankryžos įrengimo variantų. Parinkus priimtiniausią variantą, šiais metais pradėsime techninio projekto rengimo darbus. Sankryžos įrengimas planuojamas 2017–2019 metais“, – žadėjo L.Bartusevičius.

Tiesa, būsimos sankryžos projekto maketą bus galima pamatyti tik šių metų rudenį.

Tačiau doc. dr. Saugirdas Pukalskas, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas, atkreipė dėmesį, kad sostinėje yra ir daug kitų vietų, kur tik dėl nelogiško transporto įrenginių išdėstymo susidaro didelės spūstys. „Pavyzdžiui, važiuojant iš Vilniaus centro Panevėžio link Ukmergės gatve šviesoforų nėra kelis kilometrus, ir juos gali įveikti vos per kelias minutes. Tačiau viskas pasikeičia baigiantis Ukmergės gatvei. Jei neapsirinku, labai trumpoje jos atkarpoje vairuotojų laukia iškart bent keletas šviesoforų, kurie eismą piko valandomis tiesiog sustabdo“, – pažymėjo mokslininkas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"