TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Garsinė signalizacija tampa atgyvena

2011 04 27 0:00
Specialistų teigimu, žmonės taip įprato prie kaukiančių automobilių signalizacijų, kad beveik nebekreipia į tai dėmesio.
Cobra-at.com nuotrauka

Nors šiandien beveik kiekviename automobilyje sumontuota garsinė signalizacija, jos nauda ir saugumo garantu abejojama vis labiau.

Garsinė automobilio signalizacija buvo sukurta kaip panacėja atbaidyti ilgapirščius ir apsisaugoti nuo vagysčių. Tačiau per dešimtmečius ši saugumo priemonė ne tik tapo lengvai įveikiama, bet ir nebeužtikrina didesnės apsaugos. Mat žmonės taip įprato prie kaukiančių sirenų, kad beveik nebekreipia į tai dėmesio. Todėl garsinės signalizacijos nauda, anot specialistų, šiandien lygi nuliui. Tokią išvadą padarė vienos Didžiosios Britanijos draudimo kompanijos ekspertai, surengę didelio masto eksperimentą keturiuose miestuose - Londone, Glazge, Kardife ir Mančesteryje.

Praeiviai ignoruoja "triukšmadarį"

Garsinės signalizacijos naudą tyrę specialistai įvairiose krašto miestų gatvėse vienai valandai paliko automobilius su kaukiančiomis sirenomis. Šalia jų buvo sumontuotos paslėptos vaizdo kameros fiksavo, kaip į spengiantį triukšmą reaguos praeiviai. Žmonių reakcija pribloškė tyrėjus - iš 115 žmonių, kurie per kontrolinę valandą atsidūrė šalia kaukiančio automobilio, nė vienas nesikreipė į policiją. Dauguma praeivių tiesiog ignoravo garsą. Pavyzdžiui, Glazge tik du iš 22 žmonių susidomėjo automobiliu, tačiau ir tie, apžiūrėję jį ir įsitikinę, kad stiklai neišdaužti ir durys neatidarytos, nuėjo savo keliais.

"Automobilio signalizacijos garsas tapo tokiu pat "baltuoju triukšmu", kaip šunų lojimas, skrendančio lėktuvo garsas ar pro kaimyno langą sklindantis televizoriaus keliamas triukšmas", - tokią išvadą padarė eksperimento organizatoriai ir pasiūlė automobilių savininkams rinktis efektyvesnes apsaugos priemones.

Nors šio eksperimento organizatoriai paneigė garsinės signalizacijos efektyvumo mitą, tačiau tai nereiškia, kad ji automobiliuose visiškai nereikalinga.

Daugiau vargo ilgapirščiams

Antai Rusijos vidaus reikalų ministerija savo interneto tinklalapyje išspausdino keletą patarimų, kaip geriau apsaugoti automobilį nuo neprašytų svečių. Čia neužsimenama apie tai, kad reikėtų atsisakyti kaukiančių sirenų. Priešingai - pareigūnai rekomenduoja mašinose montuoti tokį garsinį signalą, kuris išsiskirtų iš kitų ir tokiu būdu labiau atkreiptų praeivių dėmesį.

Tiesa, saugumo specialistai pataria netapti reklamos auka ir nepasitikėti vien brangiomis kompiuterinėmis technologijomis. Kad vagims taptų sunkiau nuvaryti mašiną, jie siūlo variklio antvožą rakinti spyna. Ši papildoma ir nebrangiai kainuojanti apsauga apsunkins ilgapirščių bandymą prisibrauti prie automobilio "smegenų".

Specialiųjų tarnybų atstovai taip pat ragina automobilių šeimininkus transporto priemones statyti apšviestose teritorijose, nepagailėti pinigų ir naudotis mokamomis aikštelėmis. Be to, jie primygtinai siūlo net kelioms minutėms nepalikti tuščio automobilio veikiančiu varikliu.

Vis dėlto net ir pasirūpinus visokeriopa automobilio apsauga neverta tikėtis, kad ilgapirščiams jis taps neįveikiama tvirtove. Mat praktika ne sykį parodė, kad profesionalūs grobikai gali įsilaužti net į aukščiausią saugumo lygį turinčias mašinas. Skiriasi tik laikas, per kurį jie tai padaro. Tiesa, kuo daugiau saugumo priemonių, ir nebūtinai brangių, bus sumontuota automobilyje, tuo juodas vagišių darbas taps sudėtingesnis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"