TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Garso greičiu skriejantį traukinį pagamintų per 4 metus

2013 08 26 6:00
Traukinio projekto vizualizacija.

Amerikiečių išradėjas ir verslininkas Elonas Muskas yra vienas tų retų žmonių, kurie ką pasako, tą ir padaro. Tarė, kad sukurs pasaulinę mokėjimų internetu sistemą, – atsirado „PayPal“. Pasigyrė sukonstruosiantis sportinį elektromobilį – „Tesla Motors Model S“ jau rieda gatvėmis. Pranešė apie pirmąją pasaulyje privačią kosmoso logistikos kompaniją - pernai gegužę „SpaceX“ savo sukurtu „Dragon“ erdvėlaiviu nuskraidino pirmąjį krovinį į Tarptautinę kosminę stotį.

Bėgius pakeis vakuuminis tunelis

Todėl pasaulio žiniasklaida ir transporto inžinierių bendruomenė ištempusi ausis klausėsi, kai praėjusią savaitę E.Muskas atskleidė, kaip turėtų atrodyti ir veikti jo sumanyta nauja transporto sistema, vadinama „hyperloop“, arba viršgarsiniu traukiniu.

Pasirodo, „hyperloop“ traukinys aukščiausia pavara galėtų skrieti net 1220 km/h – garso - greičiu, tad 600 km atstumą tarp San Francisko ir Los Andželo įveiktų per pusvalandį. Mokslininkai ir inžinieriai yra apskaičiavę, kad teoriškai toks dalykas galimas. E.Muskas jį ketina įgyvendinti praktiškai. Išradėjo pristatyta „hyperloop“ sistema - tai antžeminis tunelis, kuriuo judėtų nedidelės iš aliuminio pagamintos kabinos.

Tunelio viduje būtų palaikomas itin žemas slėgis, beveik vakuumas, todėl jis gerokai sumažintų trintį. Be to, kabinos nesiliestų su vamzdžio sienomis, nes jas palaikytų iš apačios besiveržiantis suspaustas oras. Viskas vyktų tokiu pat principu, kaip ant oro ledo ritulio stalo slysta žaidimo skrituliukas. Panašiu principu veikia ir kai kuriose įmonėse bei gamyklose iki šiol naudojamos pašto vamzdžių sistemos. Po visą bendrovės teritoriją yra išvedžioti vamzdžiai, kuriais galima siųsti į specialias kapsules sudėtus dokumentus.

Pradinį pagreitį kabinoms suteiktų galingi elektromagnetai. Jie būtų įrengti sistemos pradžioje ir pabaigoje, vienoje pusėje greitintų, kitoje – stabdytų kabinas. Pagrindinę energiją traukiniui tiektų šalia trasos įrengtos saulės baterijos. Dėl šios priežasties kelionės „hyperloop“ būtų ne tik beveik idealiai ekologiškos, bet ir kainuotų kur kas mažiau nei dabar – 20–30 JAV dolerių.

Milžinišku greičiu tuneliu skriejančios specialios kabinos gali būti skirtos ne tik keleiviams, bet ir kroviniams vežti. Ne paslaptis, kad visame pasaulyje keleivių gabenimas yra dotuojamas valstybės. Logistikos sistema, kuria skubios siuntos būtų gabenamos net greičiau negu lėktuvu, garantuotų jos valdytojams milžiniškas pajamas.

Kainuotų 10 kartų pigiau

Viešai pristačius projektą tapo aišku, kodėl E.Muskas taip drąsiai kalba apie „hyperloop“ transporto jungtį tarp Los Andželo ir San Francisko, - ji kainuotų tik 6 mlrd. JAV dolerių (15,5 mlrd. litų). O šiuo metu planuojamos įprastos greitojo traukinio jungties projekto sąmata tarp šių dviejų miestų yra dešimt kartų didesnė, apie 60 mlrd. JAV dolerių.

Pasak išradėjo, keleivinės „hyperloop“ jungties kabinos galėtų vežti tik žmones. Ši sistema nuo Los Andželo iki San Fransisko atsieitų jau minėtus 6 mlrd. JAV dolerių. Tačiau traukinys galėtų gabenti ir automobilius – didesnis projektas kainuotų apie 10 mlrd. dolerių. Nutiesti tokią jungtį, E.Musko skaičiavimais, užtruktų 3-4 metus.

Per artimiausius kelerius metus turėtų paaiškėti, ar šis projektas taps realybe. Sėkmingai veikianti pirmoji „hyperloop“ sistema taptų tikra transporto revoliucija vis greitesniu tempu judančiame globaliame pasaulyje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"