TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Garsūs lengvųjų automobilių gamintojai lietuvius pamiršo

2014 04 28 6:00
BMW gamyba Kaliningrade vienu metu yra ir Rusijos pasididžiavimas, ir pašaipų objektas. "Avtotor.ru" nuotrauka

Baltarusijos žiniasklaida skelbia, kad kaimynėje šalyje jau artimiausiu metu bus pradėtas surinkti vienas iš trijų Amerikos kompanijos „General Motors“ (GM) gaminamų modelių - „Cadillac“, „Chevrolet“ arba „Opel“.

Amerikos kompanijos planus Baltarusijoje atskleidė latvių portalas db.lv. Jo teigimu, jau liepos 3-iąją bendroje baltarusių ir anglų įmonėje „Junison“ nuo konvejerių pradės riedėti viena iš GM šeimos mašinų. Pasak dv.lv., apie tai kalbėjo amerikiečių kompanijos „General Motors“ atstovas Rusijai ir Nepriklausomų Valstybių Sandraugai Andis Dunstanas.

Tobulinasi su „kinais“

Kol kas neaišku, koks bus Minske įsikūrusios „Junison“ pajėgumas surenkant GM automobilius. Tiesa, uždaro tipo Baltarusijos akcinėje bendrovėje 1997-2000 metais jau buvo surenkamos pasaulinio garso lengvosios mašinos „Ford Escort“, taip pat – komerciniai furgonai „Ford Transit“. Tada „Junison“ priklausė ne baltarusiams ir britams, o buvo bendra Baltarusijos ir Amerikos įmonė.

Kaip tvirtinama „Junison“ internetinėje svetainėje, per metus buvo surenkama po maždaug 6 tūkst. „Ford“, tačiau dėl „mažesnio nei pasiūla automobilių populiarumo teko gamybą stabdyti“. Šiuo metu gamykloje „Junison“ surenkami automobiliai Lietuvoje mažai girdėtais pavadinimais „Liublinas“, kiniškas „Zotye“.

Greitai Baltarusijoje kartu su egzotiškais kinų „Zotye“ (nuotr.) bus pradėti gaminti amerikietiški „Cadillac“, „Chevrolet“ arba „Opel“ lengvieji automobiliai./LŽ archyvo nuotrauka

Nuo itališkų - prie vokiškų

Anksčiau Lenkija garsėjo joje gaminamais mažaisiais „Fiat“ automobiliais. Vėliau italai pabėgo. Užtat atėjo Vokietijos koncernas „Volkswagen“. Poznanės mieste jau senokai nuo konvejerių rieda lengvasis „Caddy“ ir komercinis T5. Tačiau vokiečiams vienos gamyklos Lenkijoje per mažai - neseniai „Volkswagen Group“ paskelbė investuojanti 800 mln. eurų (apie 2,7 mlrd. litų) į dar vieną. Naujoji gamykla iškils šalia Poznanės.

„Grupė investuos apie 3,4 mlrd. zlotų į naujos gamyklos statybą Vžesnioje, gamykloje, kuri gamins krovininius furgonus „Volkswagen Crafter“, bus įdarbinta per 2,3 tūkst. žmonių“, – prieš kurį laiką teigė Lenkijos valstybinė investicijų agentūra.

Kaip pranešime žiniasklaidai tvirtino Vokietijos koncernas, gamykla turėtų pradėti veikti jau 2014 metų pabaigoje, o pirmieji automobiliai nuo konvejerio turėtų nuriedėti ketvirtąjį 2016 metų ketvirtį. Vokiečių automobilių gamintojų investicijos Lenkijoje gali duoti naudos ir mūsų šaliai – žiniasklaidoje buvo pasirodę pranešimų, kad bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ tariasi dėl „Volkswagen“ detalių gabenimo Rytų-Vakarų transporto koridoriumi į Kiniją.

BMW epopėja Kaliningrade

Apie vokiečių kompanijos BMW vargus Rusijos Kaliningrado srityje, kur dar 1997 metais šis automobilių gamybos koncernas atidarė gamyklą, sklando legendos. Tačiau rusų bendrovės „Avtotor“ gamykloje nuo kovejerių BMW rieda iki šiol. Maža to, teigiama, kad „Avtotor“ yra pirmoji kompanija už Vokietijos ribų, kuriai gamintojai iš Bavarijos patikėjo gaminti 5 serijos BMW limuzinus.

Kaip teigiama portale avotor.ru, Kaliningrado gamyklos 7 hektarų plote taip pat yra surenkami 3 ir 7 serijos BMW, visureigiai BMW X3 ir X5, taip pat – krosoveris BMW X6.

Iš keturių valstybių, su kuriomis Lietuva turi sausumos sieną, tiktai Latvijoje nėra naujų lengvųjų automobilių gamyklos. Negaminami nauji lengvieji automobiliai ir Lietuvoje.

M.Plukys: "Tai, kad automobilių gamintojai ateina į Slovėniją ar vakarinę Lenkijos dalį – nieko nuostabaus"./LŽ archyvo nuotrauka

Automobilių pramonės užribyje

Mindaugas Plukys, „Nissan“ automobilių atstovės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bendrovės „Nissan Niordic OY“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims, prognozavo, jog bent jau lengvųjų „Nissan“ gamyba artimiausiu metu vargu ar ateis į Lietuvą. „Kadangi Lietuva yra Europos Sąjungos (ES) šalis, pas mus mašinas galima atvežti be muitų iš kitų Bendrijos šalių. Dauguma ES rinkai skirtų „Nissan“ dabar gaminama Didžiojoje Britanijoje. Dar yra gamyklų Ispanijoje. Iš šių šalių į Lietuvą ir atkeliauja „Nissan“, - pasakojo LŽ pašnekovas.

Jis atkreipė dėmesį, kad automobilių gamintojai stengiasi konvejerius paleisti ten, kur yra didesnė žmonių perkamoji galia. Šitaip sutaupoma, išvengiant ekspedijavimo ir transportavimo paslaugų, kurios nepigiai kainuoja. „Tai, kad automobilių gamintojai ateina į Slovėniją ar vakarinę Lenkijos dalį – nieko nuostabaus. Šalia – didžiulės Italijos ir Vokietijos rinkos, tokių pirkėjų prie Lietuvos sienų nėra“, - pastebėjo M.Plukys.

Rusijoje ir kitose Rytų šalyse automobilių koncernai gamyklas stato stengdamiesi, M.Plukio teigimu, apeiti didelius muitus, kuriuos trečiosios valstybės taiko įvežamiems jau surinktiems automobiliams. „Tačiau viskas, kas pagaminta Rusijoje, ir skiriama Rusijai“, - sakė „Nissan Nordic OY“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"