TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gatvėse - nuostolingas karas su duobėmis

2010 03 17 0:00
Duobėtos gatvės erzins dar ne vieną savaitę.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Kiekvieną pavasarį vairuotojus pasitinka gatvėse atsiveriančios duobės. Nemalonus supurtymas jas pervažiavus yra mažiausia bėda, kokią tenka patirti. Ne vienas vairuotojas, įsmukęs į tas duobes, sulaužo plastikines automobilio dugno detales, ratus ar net važiuoklę.

Tirpstantis sniegas išplauna asfalto gabalus ir paslepia atsivėrusius spąstus po vandeniu. Visuose Lietuvos miestuose dalis gatvių primena slalomo trasą ar kalnų safario ruožą - vairuotojams daugiausia dėmesio tenka sutelkti į kelio dangą. Nuostolius dėl nesuskaičiuojamos daugybės duobių skaičiuoja ir vairuotojai, ir draudikai, o kelininkai tik bejėgiškai skėsčioja rankomis.

Duobių kaina - milijonas.

LŽ kalbinti draudimo bendrovių atstovai tvirtino šiemet sulaukiantys gerokai daugiau nei pernai pranešimų apie automobilius, apgadintus nelygiose gatvėse, ir su nerimu laukia šiltesnių orų, kai neremontuojamos duobės taps dar didesnės. Jie mano, kad šių metų pavasaris išsiskirs dėl duobėtos kelio dangos apgadintų transporto priemonių gausa.

Nors pasirodė tik pirmi atšilimo požymiai, kiekviena draudimo bendrovė KASKO draudimu apsidraudusiems vairuotojams jau išmokėjo

50-100 tūkst. litų ir rezervavo dar nuo 300 tūkst. iki 1 mln. litų, kad galėtų kompensuoti nuostolius, kurių automobilių savininkai dar patirs. "Šie metai yra sunkesni dėl kitokios žiemos. Didžiąją jos dalį, kol kelius buvo sukaustęs ledas, neregistravome nė vieno panašaus įvykio. Jie pasipylė kaip iš gausybės rago staiga prasidėjus atodrėkiui, - tvirtino bendrovės "PZU Lietuva" Vilniaus žalų centro vadovo pavaduotojas Dainius Nojikas. - Pernai žiemos pobūdis buvo kitoks - šaltis ir atodrėkis dažnai kaitaliojosi, todėl tokius įvykius registravome beveik visą sezoną."

"Lietuvos draudimo" Transporto žalų skyriaus vadovas Marijus Raliūga irgi neslėpė, kad šiemet kelių būklė daug prastesnė, nei buvo pernai tuo pačiu laikotarpiu. "Atšiauri šių metų žiema ir tuo pat metu sumažėjęs kelių priežiūros finansavimas lėmė tai, kad gatvėse ir kitur atsivėrė labai daug duobių", - aiškino jis. Anot M.Raliūgos, vairuotojai turėtų būti ypač atidūs keliuose, kuriuose intensyvus sunkiojo transporto eismas. Ten asfalto danga itin pažeista ir pavojinga. Kaip pačias nesaugiausias jis išskyrė gatves Kirtimų ir Panerių rajonuose Vilniuje, A.Juozapavičiaus gatvę Kaune ir Minijos gatvę bei Šilutės plentą Klaipėdoje. Vairuotojai taip pat turėtų būti labai dėmesingi važiuodami toliau nuo pagrindinių eismo arterijų nutolusiomis gatvėmis, daugiabučių kiemais, nes šiuos kelius dažniausiai pradedama tvarkyti suremontavus pagrindines gatves.

Tik pradžia

Tarp automobilių detalių, kurios dažniausiai nukenčia dėl duobių, draudikai paminėjo padangas, ratlankius, važiuoklės dalis, plastikines apsaugas. Tačiau pasitaiko, kad apgadinama ir apatinė variklio ar pavarų dėžės dalis. Kartais tokių kelio spąstų išgąsdintas vairuotojas sukelia avariją. "Fiksavome ne vieną atvejį, kai vairuotojas, bandydamas apvažiuoti duobę, tiesiog atsitrenkė į kitą transporto priemonę", - sakė bendrovės "BTA Draudimas" Žalų reguliavimo departamento vadovė Karolina Karpova.

Nuostoliai, kuriuos lemia kelyje atsiradusios kliūtys, priklauso nuo vairuotojo pasirinkto greičio, duobės gylio, smūgio, automobilio senumo, modelio. Pasak draudikų, dažniausiai vienos žalos suma siekia 1-2,5 tūkst. litų, bet pasitaiko ir gerokai didesnių nuostolių, sudarančių 10 tūkst. litų ir daugiau. "Didžiausia žala stebima prabangių sportinių automobilių segmente. Tokio tipo modelių ratai dažniausiai būna "apauti" žemo profilio padangomis, todėl patekus į duobę sugadinama ne tik padanga, bet ir ratlankis, pakabos dalys", - tvirtino M.Raliūga.

Dėl duobės patirtus didžiausius nuostolius prisiminė draudimo bendrovės "If" Transporto žalų skyriaus vadovas Ernestas Marekas Goliančikas. "Pati didžiausia tokio pobūdžio žala mūsų bendrovės istorijoje užfiksuota ne Lietuvos teritorijoje. Tąsyk vilkiko vairuotojas nesėkmingai bandė apvažiuoti duobę, bet vilkiko priekaba pasisuko ir sugadino kabiną", - pasakojo jis. Įmonei, kuriai priklausė automobilis, tąkart buvo išmokėta daugiau kaip 100 tūkst. litų.

Sumoka visi

Draudimo bendrovė, kompensavusi klientui patirtus nuostolius, gali susigrąžinti išmokėtus pinigus iš žalos kaltininkės - gatves prižiūrinčios įmonės. "Paprastai už kelio priežiūrą atsakingai įstaigai pateikiame pretenziją ir prašome atlyginti nuostolius, nes ji nepasirūpino, kad kelio defektas būtų laiku pašalintas arba kad būtų pastatytas vairuotojus apie duobę įspėjantis ženklas", - komentavo bendrovės "Ergo Lietuva" Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis.

Neapsidraudusiesiems KASKO sunkiau atgauti pinigus už duobėje apgadintą automobilį, tačiau tai įmanoma. Draudimo bendrovių atstovai pataria vairuotojams tokiu atveju nedelsiant kreiptis į policiją. Anot N.Giedraičio, atvykę pareigūnai turi užregistruoti įvykį ir nustatyti, ar automobilį vairavęs asmuo negalėjo iš anksto pastebėti ir išvengti duobės. Jei policininkai tai patvirtina, nukentėjęs mašinos savininkas dėl žalos atlyginimo gali kreiptis į kelią administruojančią bendrovę arba į savivaldybę. Kadangi šios įmonės gatves taiso savivaldybių užsakymu, galiausiai už vairuotojų patirtus nuostolius tenka mokėti visiems miesto gyventojams, nors tuos pinigus iškart galima panaudoti duobėms lopyti.

Kaltina vairuotojus

Kelininkai neslepia, kad šią žiemą spustelėjęs ypač didelis šaltis pridarė daug bėdų. Dėl jo išsikraipė net magistralinių kelių danga, o visų miestų gatves nusėjo nesuskaičiuojama daugybė duobių. "Grindos", vienos Vilniaus gatves prižiūrinčių bendrovių, direktorius Algimantas Vilūnas sostinės kelių būklę apibūdino vienu žodžiu: "Prasta." "Kirtimų rajonas, Savanorių prospektas, Geležinio Vilko gatvė - kur dursi pirštu, ten duobės", - neslėpė jis.

A.Vilūnas neneigia, jog įmonė gauna vairuotojų skundų ir prašymų padengti žalą už aplaužytus automobilius, bet didžiąją dalį kaltės, jo manymu, turi prisiimti patys nukentėjusieji. "90 proc. visų apgadinimų būtų galima išvengti, jei vairuotojai neviršytų leistino greičio", - aiškino "Grindos" vadovas. Pasak pašnekovo, nuolat tuo pačiu maršrutu važinėjantys gyventojai galėtų prisiminti duobes ir taip jų išvengti.

A.Vilūno teigimu, šiuo metu gatvės nėra remontuojamos, tik pačios pavojingiausios duobės užlopomos šaltu asfaltu. Tačiau jis vylėsi, kad netrukus įmonė galės imtis ir didesnių darbų. "Tokie sausi orai palankūs remontuoti gatves. Jei ilgiau išliks sausa ir oro temperatūra nekris žemiau nei 5 laipsniai, gal bus paleista ir nors viena asfalto gamykla - tada bandysime dirbti su karštu asfaltu. Bet jei lis, nieko negalėsime daryti. Kai šlapia, asfaltas nekimba ir iš karto ištrupa", - dėstė specialistas.

Trūksta pinigų

Anot A.Vilūno, šįmet įmonė negaus daugiau lėšų iš savivaldybės nei pernai, tačiau stengsis atlikti daugiau kapitalinio gatvių remonto darbų. "Anksčiau naujas asfalto sluoksnis buvo klojamas ant seno, bet paaiškėjo, kad tai nėra gera technologija. Apačioje esantis sluoksnis greitai ima irti ir atsiveria naujos, dar didesnės duobės. Kad asfaltas būtų patiestas kokybiškai, reikia nuimti viršutinę senos dangos dalį, sutvirtinti gatvės pagrindą ir tik tada kloti naują asfaltą", - komentavo A.Vilūnas. Žinoma, tokie darbai kainuos brangiau, tad greičiausiai šiais metais Vilniuje bus suremontuota dar mažiau gatvių. A.Vilūnas neslėpė, kad vairuotojams teks priprasti prie duobių. "Daugiau jų nelopysime. Ten, kur duobių ypač daug, stengsimės kloti ištisą asfaltą", - tvirtino jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"