TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gaujas peni brangių mašinų vagystės

2010 09 15 0:00
Corbis/Scanpix nuotrauka

Organizuotos lietuvių mašinvagių grupuotės užsienyje nuolat vagia brangius automobilius, gabena juos į Lietuvą, o vėliau pasirūpina, kad grobis sėkmingai pasiektų Rusiją ar Azijos valstybes. Šis "verslas" - viena pelningesnių nusikalstamų veikų, kurią itin sunku pažaboti.

Lietuvoje ir už jos ribų veikia gerai organizuotos "lietuviškos" automobilių vagių gaujos, kuriose galioja griežta hierarchija ir pasiskirstymas vaidmenimis. Atsivėrus Europos valstybių sienoms mašinvagiai iš Lietuvos sėkmingai integravosi į tarptautinį organizuoto nusikalstamumo tinklą. Jie, naudodamiesi šiuolaikiškomis technologijomis, net gerai apsaugotus automobilius sugeba pagrobti akimirksniu.

Vagis stabdo šūviais

Į Lietuvą nuolat bandoma įvežti užsienyje vogtų apynaujų brangių mašinų. Tai LŽ patvirtino ir Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Lazdijų rinktinės vadas Vidas Mačaitis. "Šiais metais tik Lenkijos pasienyje mūsų pareigūnai sulaikė 43 užsienyje vogtus automobilius, vien užvakar - net keturis. Neatmetu galimybės, kad tikrasis į Lietuvą įvežamų vogtų mašinų skaičius gali būti kur kas didesnis. Mat Lenkijos pasienyje šiuo metu pareigūnai pasirinktinai patikrina tik apie 1,5 proc. visų šią sieną kertančių automobilių, o tai, suprantama, lašas jūroje. Vogtas mašinas per valstybės sieną gabenantys lietuviai beveik niekada nepaklūsta pasieniečių reikalavimams sustoti, todėl dažniausiai tenka juos vytis, naudoti šaunamuosius ginklus, kitokias tramdymo priemones", - LŽ pasakojo V.Mačaitis.

Platus veiklos spektras

Kiek iš tiesų į kraštą įvežama vogtų automobilių, pareigūnai nežino. Kriminalistai neatskleidžia ir to, kiek yra "lietuviškų" organizuotų mašinvagių gaujų, kurios veikia tarptautiniu mastu.

Aišku tik tai, kad prabangių automobilių vagystėmis užsiimančios grupuotės disponuoja didelėmis pinigų sumomis. Jų biudžetus peni ne tik vogtos mašinos, bet ir kita nelegali veikla, pavyzdžiui, prekyba narkotikais.

Lietuvos kriminalinės policijos biuro Nusikaltimų tyrimo 1-osios valdybos 2-ojo skyriaus viršininkas Darius Zasas LŽ sakė, kad brangių automobilių vagystės yra viena pelningesnių nusikalstamų veikų, o vadinamųjų aukščiausios kategorijos mašinvagių vieta niekada nebūna tuščia. Pasodinus už grotų vienus, juos netrukus pakeičia kiti. "Organizuotos gaujos vien brangių mašinų vagystėmis neužsiima. Jų veiklos spektras yra platesnis. Tai gali būti ir kontrabandos organizavimas, ir prekyba narkotikais. Gaujas vilioja viskas, iš ko galima gerai pasipelnyti", - LŽ aiškino D.Zasas.

Pareigūnas teigė, jog tarp mašinvagių yra ir tikrų turtuolių. Jie niekur oficialiai nedirba, tačiau gyvena erdviuose nuosavuose namuose, dažnai skraido ilsėtis į šiltuosius kraštus, plačiai išlaidauja.

Grobis keliauja į Rytus

Dauguma vogtų brangių automobilių pasiekia Lietuvą iš užsienio, dažniausiai - iš Vakarų Europos. Mūsų krašte jie ilgai neužsibūna. Kadangi Lietuvoje vogtas transporto priemones užregistruoti sudėtinga - registracijos centrai naudojasi išsamiomis duomenų bazėmis, - jas įvairiais būdais bandoma išgabenti į Rusiją ar Azijos valstybes.

Nusikaltėliai nuolat tobulina savo darbo metodus ir įvairias schemas, kad galėtų lengviau parduoti grobį. Neseniai Lietuvos kriminalistai ir muitinės pareigūnai per specialią operaciją Kauno ir Radviliškio geležinkelio stotyse sulaikė 26 užsienyje vogtus automobilius, tarp jų - prabangių BMW, "Porsche" ir "Lexus". Visos šios mašinos buvo paruoštos išvežti į Tadžikistaną, Kirgiziją arba Uzbekistaną. Kiek anksčiau, gegužę, toje pačioje Radviliškio geležinkelio stotyje muitininkai sulaikė 16 vogtų automobilių. Jie taip pat turėjo keliauti į Azijos valstybes.

Šiurpina užsieniečius

Atvėrus sienas nemažai mašinvagių iš Lietuvos išvyko "uždarbiauti" į užsienį. Pastaraisiais metais jie tapo tikru galvos skausmu Vakarų Europos valstybių teisėsaugai, nes pareigūnams tenka nuolat susidurti su išradingaisiais lietuviais, užsiimančiais apynaujų automobilių vagystėmis. Nors tvarkos sergėtojams nemažai nusikaltėlių pavyko patupdyti už grotų, karas su "lietuviškomis" gaujomis iki šiol nelaimėtas.

Šiemet gerai organizuotą mašinvagių grupę, kurios branduolį sudarė lietuviai, sutriuškino Ispanijos pareigūnai. Juos nustebino tai, kokiais metodais gauja veikė ir kokiomis pinigų sumomis disponavo.

Per tyrimą paaiškėjo, kad lietuviai Ispanijoje vogdavo prabangių automobilių dokumentus, vėliau grobdavo panašias mašinas, perkaldavo kėbulo numerius ir gabendavo jas į Lenkiją bei Lietuvą. Vengdami būti demaskuoti, nusikaltėliai nuomodavosi brangias vilas ir aukščiausios klasės viešbučius, niekada ilgai neužsibūdavo vienoje vietoje. Mašinvagių slėptuvėse pareigūnai aptiko ne tik įrankių, pritaikytų automobiliams vogti, bet ir jau pagrobtas 32 prabangias mašinas, narkotikų (kokaino ir hašišo) už beveik 4 mln. litų, kompiuterinės įrangos, 50 tūkst. eurų (172,5 tūkst. litų) grynaisiais.

Dar viena "lietuviška" vagių grupuotė šiemet įkliuvo Didžiosios Britanijos policijai. Lietuviai buvo apkaltinti tuo, kad, subūrę gerai organizuotą gaują, pagrobė 40 brangių automobilių, kurių vertė - daugiau kaip 3 mln. litų. Visi grupės nariai nuteisti, pasislėpti pavyko tik vadeivai.

Prabanga vilioja ir Lietuvoje

Gerus automobilius lietuviai vagia ne tik užsienyje. Bendrovės "Lietuvos draudimas" Gyventojų draudimo skyriaus vadovas Andrius Gimbickas LŽ teigė, jog nusikaltėlių dėmesys prabangioms mašinoms Lietuvoje taip pat neblėsta. "Nuo 2006 metų iš mūsų klientų buvo pavogtas 31 lengvasis automobilis, jų vertė - beveik 4,7 mln. litų. Mašinvagių mėgstamiausi - prabangūs "Audi", BMW, "Porsche", "Toyota" ir "Volkswagen". Iki šiol didžiausią išmoką, per 380 tūkst. litų, esame sumokėję pagrobto "Porsche Cayenne" šeimininkui", - dėstė A.Gimbickas.

Bendrovės "Ergo Lietuva" Žalų administravimo skyriaus vadovas Nerijus Giedraitis LŽ sakė, kad brangiausias iš įmonės kliento pavogtas automobilis kainavo 200 tūkst. litų. Tačiau, pašnekovo žodžiais, Lietuvoje prabangių mašinų pavagiama palyginti nedaug. Taip yra dėl to, kad mūsų krašte, kitaip nei Vakarų Europos valstybėse, šimtus tūkstančių litų kainuojančių automobilių mažai kas turi. "Tokių atvejų pasitaiko ne dažniau kaip kartą per mėnesį ar dar rečiau. Bet tai nereiškia, kad prabangių automobilių savininkai Lietuvoje gali jaustis visiškai saugūs. Brangus turtas visada vilioja ilgapirščius", - pabrėžė N.Giedraitis.

Naujoji karta išradingesnė

Šiuolaikinės mašinvagių gaujos gerokai skiriasi nuo savo pirmtakų, karaliavusių prieš 10-15 metų. Užaugo nauja karta, prabangių automobilių vagystes planuojanti itin kruopščiai ir išradingai. Tokių gaujų nariai būna griežtai pasiskirstę pareigas - vieni mašiną seka, kiti vagia, treti iškala naujus kėbulo numerius, dar kiti klastoja dokumentus ir užsiima grobio pardavimu. Gavę pelno jie dalį lėšų nuolat investuoja: perka specialius įsilaužimo įrankius, kompiuterinę ir programinę įrangą, suklastotus dokumentus, moka šaltkalviams, kurie perkala kėbulo numerius.

Nusikaltėlių gaujas nuolat papildo jauni nariai. Jiems paprastai tenka "juodas" darbas. Nusikaltimų schemas dažniausiai kuria vyresni arba labiau patyrę grupuočių šulai, dar vadinami "smegenimis".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"