TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Geležinkelininkai kontroliuos krovinių judėjimą

2006 10 19 0:00

"Lietuvos geležinkeliai" - pirmoji geležinkelių tinklo operatorė buvusioje Sovietų Sąjungos geležinkelių sistemoje, pradėjusi naudoti nacionalinę krovinių vežimo kompiuterinę informacinę sistemą

Lietuvoje sukurti technologiniai sprendimai leis bendrovei visiškai kontroliuoti duomenis, susijusius su prekinių traukinių judėjimu, ir užtikrinti efektyvesnį krovinių vežimo valdymą.

Savarankiškumas

Naujoji informacinė sistema OPKIS (Operatyvioji krovinių vežimo informacinė sistema) vienija 68 geležinkelio stotis. Ji veikia visą parą, 7 dienas per savaitę, ir perduoda informaciją apie prekinių traukinių bei krovinių judėjimą realiuoju laiku. Iki šiol tokius duomenis "Lietuvos geležinkeliai" gaudavo iš Rusijoje sukurtos ir Latvijos geležinkelių skaičiavimo centre Rygoje eksploatuojamos sistemos.

"Buvome tik duomenų vartotojai, todėl negalėjome patys nuspręsti, kokią ir kokios formos informaciją turime gauti. Kita vertus, visą informaciją apie krovinių judėjimą Lietuvos teritorijoje matydavo kitų šalių geležinkelių administracijos - tai mums irgi nebuvo priimtina", - perėjimo prie savarankiškos sistemos priežastis vardija "Lietuvos geležinkelių" IT centro vadovas Romualdas Kondratas.

Pažanga

OPKIS vykdo informacijos mainus tarp šalies prekių stočių, Lietuvos geležinkelių ir kitų šalių geležinkelių administracijų skaičiavimo centrų, kaupia ir teikia informaciją apie prekinių traukinių eismą, jų sudėtį bei vagonus. Sistema suteikia galimybę realiuoju laiku stebėti prekinių traukinių judėjimą Lietuvos teritorijoje. Tai leidžia geležinkelių stotims iš anksto pasirengti sutikti atvykstančius sąstatus, informuoti apie tai atitinkamas tarnybas. Be to, sistema padeda automatiškai skaičiuoti vagonų ridą (nuvažiuotą atstumą po vagono remonto), vesti jų gedimų apskaitą.

Savarankišką krovinių vežimo kompiuterinę informacinę sistemą įdiegė konkursą laimėjusi informacinių technologijų bendrovė "Blue Bridge". Jos specialistai garantuos ir nuolatinę šios sistemos priežiūrą.

Galimybės

"Bene didžiausias iššūkis kuriant ir diegiant OPKIS buvo jos suderinimas su sudėtingomis kelias dešimtis metų tobulintomis kaimyninių valstybių sistemomis. Tačiau modernesnių technologijų pagrindu sukurtas sprendimas iš karto suteikė ir naujų funkcinių galimybių - pavyzdžiui, bendrovė gali gauti įvairesnio pobūdžio informacijos apie krovinių judėjimą, be to, ją analizuoti tokiais aspektais, kokie aktualūs jos vadovams", - sako "Blue Bridge" projektų direktorius Andrius Dienys.

Savarankiškos sistemos eksploatavimas "Lietuvos geležinkeliams" suteiks ir papildomų jos pritaikymo galimybių. Šiuo metu vyksta derybos su Klaipėdos uosto krovos kompanijomis dėl jų sistemų integravimo su OPKIS. Tai įgyvendinus šios bendrovės, kaip ir geležinkelio prekių stotys, duomenis apie vežamus krovinius gautų iš anksto.

"Lietuvos geležinkeliai" įsteigti 1991 metais. Pernai bendrovė pervežė beveik 50 mln. tonų krovinių. Tai sudaro apie 45 proc. visomis transporto rūšimis 2005 metais Lietuvoje gabentų krovinių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"