Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Geležinkelininkai vasarą vilios šeimas pigesnėmis kelionėmis į pajūrį

 
2017 04 12 16:26
Ekspresas į Klaipėdą paruoštas ir Velykoms, ir vasarai.Romo Jurgaičio nuotrauka

AB „Lietuvos geležinkeliai“ šiemet keleiviams paruošė naujienas Velykoms ir vasaros sezonui. Vasarą bendrovė pigiau veš poilsiautojus, į pajūrį keliaujančius šeimomis, ir atsisako tarptautinių bei vietinių maršrutų, kuriais vežiojamas „oras“.

Lietuvos geležinkelių transporto bendrovė padidino keleivių vežimo apsukas. „Lietuvos geležinkelių“ (LG) generalinio direktoriaus pavaduotojas – Keleivių vežimo direkcijos vadovas Linas Baužys trečiadienį žurnalistams papasakojo, kad pirmąjį šių metų ketvirtį LG vietiniais maršrutais keleivių vežė 2 proc., arba 20 tūkst., daugiau negu prieš metus – iš viso apie 820 tūkstančių. Labiausiai augo keleivių vežimas Šiaulių-Mažeikių ir Kauno-Marijampolės ruožuose – 14 proc. daugiau.

Velykų – į Klaipėdą

„Šiemet savaitgalių piko metu keleiviai pradeda netilpti į traukinius. Juos skatiname naudotis mūsų interneto portalu ir bilietus įsigyti iš anksto“, – teigė prelegentas.

Pasak jo, įvertinę praėjusių metų patirtį, kad prieš Velykas į Klaipėdą iš Vilniaus važiavo trečdaliu keleivių daugiau negu įprastai savaitgaliais, LG nusprendė paleisti klasikinį traukinį su kupė vagonais ir bistro restoranu. Vagonuose tilps 420 žmonių. Traukinys iš Vilniaus išvyks rytoj, balandžio 14 dieną, o iš Klaipėdos grįš pirmadienį. Planuojama, kad kelionė pirmyn ir atgal truks po 4 valandas ir 12 minučių.

Vasarą šeimoms į pajūrį pigiau

Bendrovės keleivių vežimo vadovo nuomone, didžiausios naujovės geležinkelio keleivių laukia nuo paskutinio gegužės penktadienio, nes vasaros penktadieniais ir šeštadieniais ypač padidėja keleivių srautas į pajūrio kurortus, o sekmadieniais – iš pajūrio. Pirmasis toks traukinys iš Vilniaus tikriausiai išvyks gegužės 26 dieną. „Iš pradžių planavome pirmuosius vasaros keleivius pradėti vežti birželio 3 dieną, bet Palangos miesto meras paprašė pradėti savaite anksčiau, kad poilsiautojai suspėtų į vasaros sezono atidarymo šventę.

Didžioji naujiena yra tai, kad vasarą penktadieniais ir šeštadieniais LG nuveš keleivius ne tik iki Klaipėdos, kaip iki šiol, bet ir organizuos jų vežimą į Palangą, Nidą bei kitas Neringos poilsiavietes. Poilsiautojai, važiuojantys į Palangą, Kretingoje persės į jau laukiančius autobusus, o į Neringą bus vežami nuo Klaipėdos geležinkelio stoties. LG pasirūpins, kad keleiviams nereikėtų mokėti keltų, ekologijos ir autobusų mokesčių. Visa kelionė į Palangą užtruks šiek tiek ilgiau kaip 4 valandas, o į Nidą – 5,5–6 valandas. Vilniuje poilsiautojai bus sekmadienį 22 val. 40 minučių. „Tai tikrai ne ilgiau, negu grumdytis savo automobiliu autostradoje“, – neabejoja L. Baužys.

LG pasirūpino pigiau į kurortus vežti keleivius, vykstančius šeimomis. Pasak L. Baužio, orientuojamasi, kad trijų asmenų šeimai kelionė į Nidą ir atgal kainuotų 99 eurus, o į Palangą ir grįžti – 90 eurų. Keliauti vienam kainuos apie 22 eurus į vieną pusę. Numatyta, kad vadinamasis kelionės paketas šeimai yra skirtas važiuoti dviem suaugusiems žmonėms ir nepilnamečiui, bet bendrovėje dar svarstoma, ar bilietas, skirtas trim asmenims, galės būti parduodamas ir, pavyzdžiui, trijų suaugusių asmenų grupei.

Gegužės pradžioje turėtų būti žinoma, kurios automobilių transporto bendrovės laimės LG paskelbtą konkursą poilsiautojus vežti į Palangą ir Nidą. „Vasaros ekspresui“ skirti traukiniai yra įsigyti ne seniau kaip prieš metus, todėl iš konkurso dalyvių reikalaujame, kad neseni būtų ir autobusai, juolab kad keleivių vežimą iki pageidaujamo kurorto organizuojame mes, tai ir keleiviai savo pretenzijas reikš mums“, – aiškino keleivių vežimo vadovas.

„Lietuvos geležinkeliai“ vasarą nuveš ne tik iki Klaipėdos, kaip iki šiol, bet ir organizuos važiavimus į Palangą ir į Nidą bei kitas Neringos poilsiavietes.

Vagonus į Maskvą atkabins

LG dirba ir bendradarbiaudami su užsienio geležinkelio bendrovėmis. Sėkmingiau keleiviai vežami į Minską ir Balstogę. Pasak L. Baužio, traukinys iš Kauno į Balstogę išvyksta sklandžiai, suderinus traukinių, atvykstančių į Kauną, tvarkaraščius.

Į Minską traukinys atvyksta per 2,5 valandos, bet kelionė truks pusvalandžiu trumpiau, kai baltarusiai užbaigs elektrifikuoti geležinkelio ruožą iki Minsko savo teritorijoje. Lietuvoje iki Baltarusijos sienos geležinkelis baigtas elektrifikuoti praėjusių metų gruodžio pradžioje.

Linas Baužys: „Orientuojamės, kad vadinamasis kelionės paketas šeimai yra skirtas važiuoti dviem suaugusiems asmenims ir nepilnamečiui.“Romo Jurgaičio nuotrauka

Gegužės 15 dieną LG neprikabins trijų vagonų, keleivius vežančių iš Vilniaus maršrutu Kaliningradas-Vilnius-Maskva ir atgal. „Dabar LG Vilniuje prikabina 3 vagonus, kuriuose važiuoja vidutiniškai 20 keleivių. Mūsų bendrovė šios nuostolingos veiklos nebetęs“, – kalbėjo L. Baužys. Pasak jo, kas norės, bilietus į Maskvą arba Kaliningradą galės nusipirkti Vilniuje, kur traukinys stovės apie 10 minučių.

Pasak LG keleivių vežimo vadovo, panašiai elgiamasi ir su tais geležinkelio maršrutais, kuriais keleiviams važiuoti yra per brangu, o geležinkelių bendrovei nuostolinga. „Stengiamės maršrutus derinti taip, kad nesidubliuotume su kitu viešuoju transportu“, – kalbėjo L. Baužys.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"