TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

"Gelmagio" ilgabėgiai - be konkurencijos

2008 04 09 0:00
Šiuolaikiškame suvirinimo ceche bėgių ruošiniai virinami nuolatine srove, vėliau jie tampa 800 metrų ilgabėgiais.
Algio Palionio nuotrauka

Jau beveik dveji metai, kai Šilėnuose (Šiaulių raj.) veikia šiuolaikiška bėgių suvirinimo gamykla. Ją 2006 metų vasarą atidarė antrinė bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" įmonė "Gelmagis".

Iki šiol tokios modernios gamyklos nėra ne tik Lietuvoje, bet ir šalyse kaimynėse - Latvijoje bei Estijoje. Specialistų teigimu, tai viena moderniausių gamyklų visoje Europoje.

Sparčiai ir kokybiškai.

"Daug gerų darbų atlikome ir atliekame, tačiau turime matyti ir ateities viziją - integruotis į Europinės geležinkelio magistralės tiesimą. Šiandien turime aiškiai apsispręsti, kokia įmonės ateitis, apibrėžti savo siekiamus tikslus ir numatyti būdą, kaip jų ryžtingai galėtume siekti", - apžvelgdamas įmonės veiklos rezultatus ir ateities planus LŽ pasakojo bendrovės "Gelmagis" direktorius Algis Janulionis.

Šiandien bendrovėje nuolat dirba apie 180 kelio darbininkų, meistrų ir specialistų. Įmonei įsigijus nemažai šiuolaikiškos vakarietiškos technikos, itin pagerėjo ir kelio darbų kokybė. Be to, esamos technologijos leidžia dirbti ne tik kokybiškiau, bet ir sparčiau. Pasak A.Janulionio, per 6-7 valandas, kol remontuojamame geležinkelio kelio ruože būna sustabdytas traukinių eismas, įmonės specialistai visiškai suremontuoja 1,2-1,3 km kelio.

Padėjo prancūzų patirtis

Vienai moderniausių ilgabėgių suvirinimo gamyklų Europoje - bendrovei "Gelmagis" statyti, montuoti ir derinti įrenginius padėjo Prancūzijos kompanijos "Geismar" specialistai. Prieš dvejus metus Lietuvoje viešėjęs šios kompanijos prezidentas Claude Geismar užtikrino, kad jų įranga tarnaus ne vieną dešimtmetį. A.Janulionio teigimu, kol kas prancūzai neapvylė. Bendrovė "Geismar" panašių gamyklų yra pastačiusi Centrinėje Azijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Australijoje ir kitose pasaulio šalyse.

Dėl naujos ir šiuolaikiškos ilgabėgių suvirinimo gamyklos technikos, kuria norint naudotis reikia įgyti specialių žinių, nekilo panika tarp geležinkelių specialistų iš Lietuvos. Prancūzų surengtus mokomuosius kursus išklausė jau baigę ar dar studijuojantys jaunuoliai, kurie nesunkiai perprato vakarietiškų automatinių įrenginių subtilybes. Bendrovės "Gelmagis" direktoriaus teigimu, šiandien aukštos kvalifikacijos gamyklos operatoriai puikiai išmano visas savo darbo operacijas.

Pjauna it sviestą

Kaip ir dera šiuolaikiškai įmonei "Gelmagis", suvirinimo, šlifavimo ir diagnostikos cechuose visos ilgabėgio gamybos operacijos yra automatizuotos. Suvirinti rengiami bėgiai tiesinami, valomi ir šlifuojami, lygiai nupjaunami jų galai. Specialios staklės grūdintą bėgį tarsi peilis sviestą perrėžia vos per 22 sekundes.

Vadinamieji aksominiai bėgiai "Gelmagio" gamykloje gaminami dviejuose - bėgių parengimo ir suvirinimo bei šlifavimo ir diagnostikos - cechuose. "Pirmajame ceche nauji ir naudoti 25 metrų ilgio bėgių ruošiniai išlyginami lyginimo presu. Po to staklės, kuriose įmontuota įpūtimo įranga, lygiai nupjauna bėgių galus. Vėliau ruošiniai keliauja į specialią valymo mašiną, kurioje šepečiais šalinamos rūdys ir kiti nešvarumai", - apie pradinį gamybos procesą pasakojo "Gelmagio" vadovas A.Janulionis.

Pajėgumas viršija galimybes

Pagal naujausias pasaulio technologijas sukurtame suvirinimo ceche, sveriančiame 35 tonas, bėgių ruošiniai virinami nuolatine srove. Vėliau jie tampa 800 metrų ilgabėgiais. Užgrūdinti bei dar karšti jie keliauja į šlifavimo ir diagnostikos cechą. "Ilgabėgio kelionė čia ir baigiasi. Lazeriniu matuokliu, valdomu kompiuteriu, nustatomi suvirinimo nelygumai, ir bėgis keliauja ant šlifavimo staklių. Vėliau defektoskopu tikrinama kokybė, ir tik tada ilgabėgiai keliauja į sąstatus. Turėdami tokius įrenginius galėtume gaminti 1000 metrų ir dar ilgesnius ilgabėgius, tačiau juos būtų labai sunku transportuoti", - pabrėžė A.Janulionis.

Jau gana greitai traukiniai bėgiais riedės 160 km/h greičiu. Dėl bendrovėje "Gelmagis" pagamintų ilgabėgių, geležinkelis tampa saugesnis, lygesnis ir patvaresnis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"