TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gena estus nuo ekologijos olimpo

2013 02 19 6:59
Oresto Gurevičiaus nuotrauka /Lietuvos gatvėmis važinėja greičiausiai daugiau ekologiškų automobilių nei Estijoje.

Bliūkšta visuotinai paplitusi nuomonė, kad ekologiškų mašinų rojus yra Estija. Pasirodo, per 2012 metus, pavyzdžiui, hibridinių automobilių lietuviai nupirko triskart daugiau nei estai ir šešiskart daugiau nei latviai.

Naujieną, kuri gali būti prilyginta sensacijai, atskleidė automobilių rinkos tyrimus atliekančio portalo Autoplius.lt neseniai paskelbti duomenys. Anot jų, pernai į Estiją buvo įvežti 168, į Latviją - 81, o į Lietuvą - net 479 hibridiniai automobiliai. "Vis dėlto būtina atkreipti dėmesį, kad kalbama ne vien apie visiškai naujus, bet ir apie naudotus hibridus. Beveik visi, o gal ir visi estų nupirkti hibridiniai automobiliai yra visiškai nauji, o mūsų tautiečiai mieliau perka naudotas, pigesnes mašinas", - dienraščiui LŽ sakė Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas.

Tačiau faktas akivaizdus - pastaruoju metu į mūsų šalį įvežama daug daugiau ekologiškų automobilių nei į kitas Baltijos kaimynes, o artimiausiais metais, pasak tyrimus atlikusio portalo atstovo, tas skirtumas dar didės.  

Laukia antplūdžio

Kodėl tautiečiai taip pamėgo hibridus? "Kadangi rezultatas ir mums patiems buvo labai netikėtas, fenomeno priežastims išsiaiškinti atlikome atskirą tyrimą. Visų pirma sužinojome, kad net 70 proc. Lietuvos gyventojų mielai įsigytų taupius hibridinius automobilius. Tačiau daugeliui jų neįveikiamas barjeras yra didelė tokių mašinų kaina. Padėtis pradėjo keistis tuomet, kai Vakaruose baigėsi prieš trejus ar šiek tiek daugiau metų pagamintų hibridinių automobilių garantinės priežiūros laikas. Kadangi anksčiau labai masiškai hibridai nebuvo gaminami, galima sakyti, kad tiktai pasibaigus garantijoms pradėjo formuotis ir šių automobilių rinka", - teigė V.Daukšas.

Jis neabejoja, kad Lietuvos gyventojus pirmiausia patraukė labai tinkamos naudotų hibridinių automobilių kainos. "Atlikdami tyrimą žiūrėjome, kiek kainuoja visiškai nauji ir naudoti hibridai. Tarkime,  visiškai naujas automobilis "Toyota Avensis" su dyzeliniu varikliu kainuoja apie 80 tūkst. litų, hibridinis "Toyota Prius" - apie 100 tūkst. litų, o penkerių metų senumo tų pačių mašinų kaina siekia atitinkamai 25 tūkst. litų ir 19 tūkst. litų. Kitaip tariant, naudotas hibridinis "Toyota Prius" yra 6 tūkst. pigesnis nei jo dyzelinis to paties gamintojo modelis. Jeigu prisiminsime, kad dauguma hibridų sunaudoja perpus mažiau degalų nei dyzelinu varomos mašinos, žmonėms pirkti hibridus apsimoka", - svarstė Autoplius.lt plėtros vadovas.

V.Daukšas prognozavo, kad į Lietuvą jau artimiausiu metu plūstels dar daugiau naudotų ekologiškų mašinų, nes Vakaruose baigiasi garantija tų hibridų, kuriuos vakariečiai dėl smarkiai patobulėjusių technologijų pradėjo pirkti ypač aktyviai.

Estijoje hibridai prieinamesni

Bendrovė "Autotyrimai" dienraščiui LŽ pateikė kiek kitokius naujų hibridinių automobilių pardavimo duomenis. Pasak jos atstovų, tarkime, 2012 metais Estijoje ir Latvijoje buvo nupirkta daugiau naujų hibridinių automobilių (atitinkamai 205 ir 182), nei įvežta. Paradoksą galima paaiškinti tuo, kad estai ir latviai 2012-aisiais  įsigijo ne vien pernai, bet ir anksčiau įvežtas mašinas. Anot bendrovės "Autotyrimai", lietuviai pernai pagal naujų hibridų pardavimą buvo antri po estų - per 2012 metus Lietuvoje buvo parduotas 141 hibridas.

Įdomu tai, kad naujų hibridų kainos Estijoje daug mažesnės nei Lietuvoje. Vieno modelio - net daugiau kaip 6 tūkstančiais litų. Daugumos ekologiškų automobilių kainų skirtumai buvo tokie dideli, kad juos sieti vien su tuo, jog Estijoje cirkuliuoja euras ir kaimynams nėra į mašinos kainą įskaičiuojamas papildomas mokestis už valiutos keitimą, tikrai neišeina. "Sunku tai pripažinti, bet, deja, Estijos piliečiai ir valdžia yra daug solidaresni nei Lietuvoje. Prieš kurį laiką estai vieningai deklaravo, kad savo rinkoje pirmenybę skirs ekologiškiems automobiliams. Pavyzdžiui, perkantiems elektromobilius estams Vyriausybė išmoka net iki 18 tūkst. eurų (62,1 tūkst. litų) siekiančią paramą. Su valdžia solidarizuojasi ir automobilių pardavėjai, kurie sąmoningai mažina parduodamų mašinų maržą", - atskleidė automobilių ekspertas Mindaugas Glinskis.

Kartu jis pripažino, kad daugiau naujų automobilių parduodantys estai gali ir šiaip labiau mažinti mašinų kainas - dėl didesnės apyvartos pardavėjų pelnas nenukenčia.

Kai kurių hibridinių automobilių kainų palyginimas (Lt)

Modelis    Kaina Estijoje    Kaina Lietuvoje

"Toyota Yaris Hybrid"    nuo 58 615    nuo 59 990

"Honda Jazz"    nuo 66 757,5    nuo 68 720

"Honda CR-Z"    nuo 76 072        nuo 82 420

"Toyota Auris"    nuo 76 210    nuo 78 360

"Honda Insight Hybrid"    nuo 79 315    nuo 83 770

"Toyota Prius"    nuo 97 876    nuo 98 980

"Lexus CT 200h"    nuo 101 361    nuo 104 830

""BMW Active Hybrid5"    nuo 222 525    nuo 243 796

"BMW Active Hybrid7"    nuo 317 848    321 050

"Lexus LS 600h"    nuo 370 633    nuo 383 340

Šaltiniai: whatcar.ee, LŽ

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"