TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Geopolitinė padėtis jau mažina krovinių srautą ir geležinkeliuose

2015 07 16 13:45
Pirmąjį pusmetį Lietuvos geležinkeliais vežamų naftos produktų srautas krito 23 procentais. Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ (LG), prieš skelbdama pirmojo pusmečio veiklos rezultatus, iš operatyvinių skaičių teigia jau dabar matanti krovinių vežimo mažėjimo tendencijas, tačiau pelną prognozuoja didesnį nei 2014 m. sausį-birželį.

Rusai apkarpė tranzitą į Karaliaučių

Per pirmus šių metų šešis mėnesius LG tranzitas į Karaliaučiaus sritį iš Rusijos, palyginti su 2014 m. tuo pačiu laikotarpiu, susitraukė 18 proc., arba milijonu tonų, kurie mažino "Lietuvos geležinkelių" pajamas 6,6 mln. eurų.

"Didžiausi neigiami pokyčiai stebimi naftos ir jos produktų pervežimuose - jie krito 23 proc., arba 0,4 mln. tonų, taip atnešdami įmonei 2 mln. eurų mažesnes pajamas nei pernai. Taip pat ženklų neigiamą pokytį matome mašinų ir jų įrengimų pervežimuose, kurių teikiamos pajamos krito 2,2 mln. eurų", - sakoma LG pranešime žiniasklaidai.

Pasak jo, reikia išskirti dar dvi krovinių grupes, kurių vežimų mažėjimas generavo po 1,2 mln. eurų mažesnes įplaukas bendrovei, palyginanti su 2014 metų pirmuoju pusmečiu. Tai - maisto produktų ir anglies, kurios krito atitinkamai 24 proc. (0,2 mln. t) ir 31 proc., (0.3 mln. t).

Kai kurių krovinių grupių vežimo apyvarta sumažėjo blogėjant ekonominei situacijai Rusijoje, kai kurios yra nukreipiamos aplenkiant Lietuvą, per vidinius Rusijos uostus, dar kitos apskritai nebegali būti vežamos nei į Rusijos teritoriją, nei tranzitu per šią šalį. Pavyzdžiui, birželio 10 dieną buvo gautas Rusijos Federacijos veterinarijos tarnybos draudimas į Rusiją ar per jos teritoriją vežti JAV pagamintą šaldytą paukštieną.

“Kai kuriose krovinių grupėse matome aiškų mažėjimą, tačiau dėl gero įdirbio šiuos netekimus dalinai kompensuoja Baltarusijos kroviniai”, - teigia Saulius Stasiūnas, krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas.

Tikimasi didesnio nei pernai pelno

Tuo pat metu 4 proc. krito ir vidiniai krovinių vežimai, o palyginamųjų įplaukų iš jų "Lietuvos geležinkeliai" gavo 1 mln. eurų mažiau. Didžioji dalis šio kritimo atsirado dėl teisminių procesų sustabdžius statybos darbams naudojamos skaldos transportavimą. Chemijos produktų vežimo apyvarta krito 10 proc. - iki 0,2 mln. tonų. „Didelio pavojaus dėl šių skaičių nematome, teisminiai procesai baigsis, chemijos produkcijos pervežimai mažėjo dėl chemijos pramonės gamyklų remonto, kurie irgi turi pabaigą. Taip pat tikimės vidinių pervežimų augimo nuėmus grūdų derlių“,- pranešime cituojamas S. Stasiūnas.

Saulius Stasiūnas: "Kai kuriose krovinių grupėse matome aiškų mažėjimą, tačiau dėl gero įdirbio šiuos netekimus dalinai finansuoja Baltarusijos kroviniai". /LŽ archyvo nuotrauka

Bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" prognozuoja, kad bendros šių metų pirmo pusmečio krovinių vežimo pajamos, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, kris 3,5 mln. eurų

Be krovinių vežimo "Lietuvos geležinkeliai" teikia ir kitas paslaugas, iš kurių gaunamų pajamų mažėjimas taip pat juntamas: vagonų nuoma ir naudojimas užsienyje bei riedmenų priežiūra ir remontas

Pajamos iš vagonų nuomos krito 2,5 mln. eurų. Tai lėmė dvi esminės sąlygos: bendras krovinių ir vagonų poreikio kritimas – rinkose pastebimas vagonų perteklius, taip pat rublio kritimas. Nepadeda ir įvairių šalių taikomi įvairūs draudimai naudoti kitų šalių geležinkelių parko riedmenis taip ginant savo rinką.

Riedmenų priežiūra ir remontas šį pusmetį taip pat atnešė 1,5 mln. eurų mažiau pajamų nei pernai. Tam didžiausią įtaką turėjo smukęs rublio kursas ir mūsų įsiliejimas į Euro zoną.

Nepaisant visų praradimų, planuojama, kad pusmečio grynasis pelnas bus dvigubai didesnis, nei praėjusių metų pirmojo pusmečio – 4,2 mln. eurų. Tai buvo pasiekta mažinant sąnaudas, iškovojant naujų krovinių bei didinant kitų paslaugų teikimo apimtis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"