TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gerėjančiai statistikai grasina šilti orai

2010 04 14 0:00
Pirmąjį šių metų ketvirtį avaringumo statistika gerėjo, tačiau specialistai įspėja, kad vasarą rodikliai gali būti ne tokie džiuginantys.
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Nors Lietuvoje avaringumas po truputį mažėja, tačiau baiminamasi, kad sušilus orams į kelius vėl gali sugrįžti nelaimių šmėkla.

Susisiekimo ministerijos duomenimis, Lietuvos keliuose per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, eismo įvykiuose žuvo beveik trečdaliu mažiau žmonių. Beveik perpus sumažėjo keliuose žuvusių vaikų bei pėsčiųjų. Keliuose ir gatvėse užfiksuota 10 proc. mažiau eismo įvykių.

Statistikos duomenys rodo, kad šiemet keliuose vairuotojai elgiasi atsargiau ir atsakingiau. Per pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, eismo įvykių dėl vairuotojų kaltės sumažėjo penktadaliu. Eismo įvykių dėl neblaivių vairuotojų kaltės sumažėjo maždaug 37 proc., o dėl asmenų, neturinčių teisės vairuoti, - beveik 40 procentų.

Kaip ir pernai, saugiausios išlieka Utenos ir Tauragės apskritys. Daugiausia eismo įvykių, kuriuose nekentėjo žmonės, tebėra užregistruojama Kauno ir Vilniaus apskrityse. Labiausiai - net 80 proc. sumažinti žuvusiųjų skaičių pavyko Alytaus apskrityje.

"Eismo saugos atžvilgiu šių metų pradžia nuteikia optimistiškai - palyginti su praėjusiais metais, šalies keliuose pavyko išsaugoti beveik trečdaliu daugiau gyvybių. Pagirtinas ir vairuotojų atidumas vaikams - šiais metais mažųjų eismo dalyvių netekčių sumažėjo net 62,5 procento. Tačiau atšilus orams turėtume būti dar budresni, nes vaikai vis daugiau laiko praleidžia lauke, patenka į gatvę", - sakė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Saugaus eismo specialistai sutartinai tvirtina, kad sumažėjusį avaringumą lėmė pastaruosius keletą metų aktyviai vykdytos saugaus eismo programos. Prie gerėjančios padėties prisidėjo įvairūs inžineriniai sprendimai, griežtos baudos, šviečiamosios programos. Vis dėlto specialistams nerimą kelia tai, jog pagerėjusi avaringumo statistika gali tapti tik trumpalaikiu reiškiniu, o griežtų baudų efektas - išsikvėpti. Jie skaičiuoja, kad didelės baudos už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus vairuotojus drausmina tik pirmus dvejus metus. Vėliau su griežtų nuobaudų sistema eismo dalyviai apsipranta.

Artėjantis šiltasis sezonas, kai vairuotojams atsiranda noras stipriau spustelėti akceleratoriaus pedalą, taip pat gali skaudžiai apie save priminti. Jau tapo įprasta, kad labiau sušvitus saulei greičio mėgėjai keliuose ir gatvėse savo sugebėjimus demonstruoja dažniau. Šiltuoju sezonu didesnė avarijų rizika kyla ir dėl išvažiuosiančių į gatves dviratininkų, motociklų bei motorolerių vairuotojų.

Lietuvos policijos eismo priežiūros tarnybos viršininkas Gintaras Aliksandravičius LŽ patvirtino, kad greičio viršijimas - dažniausiai pasitaikantis KET pažeidimas. Už greičio viršijimą vairuotojai per metus į valstybės biudžetą sumoka pusantro milijono litų baudų. Nors Lietuvos keliuose greičio viršijimas - įprastas reiškinys, pareigūnai žada, kad ateityje policininkai nebematuos automobilių greičio. Tai bus daroma tik per specialias akcijas. G.Aliksandravičiaus teigimu, šią funkciją jau greitai turėtų perimti stacionarūs greičio matuokliai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"