TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Geriausią sunkvežimį išrinks profesionalai

2007 11 14 0:00
Vertinimo komisijos nariai sunkvežimius bandė jų darbo aplinkoje - keliuose, krovinių terminaluose, buvo įvertinamos jų eksploatacinės savybės, krovumas, techninio aptarnavimo galimybės.
Autoriaus nuotrauka

Prasideda "Lietuvos metų sunkvežimio 2008" rinkimai. Toks renginys šalyje vyks pirmą kartą.

Projekto organizatoriai - išperkamosios nuomos bendrovė "Hansa lizingas" ir žurnalas "Kelias" kartu su autoritetinga transporto ekspertų komanda - lapkričio pabaigoje įvertinę vis didėjančią sunkiojo transporto svarbą šalies ūkiui ir sparčią šio verslo sektoriaus plėtrą šiemet nutarė išrinkti pirmąjį "Lietuvos metų sunkvežimį 2008".

Geriausi iš geriausių

Per praktinius bandymus bus vertinami šio konkurso dalyviai - 7 nauji sunkvežimiai: DAF LF, "Volvo FE", "Iveco Eurocargo", MAN TGM, "Scania P 230", "Renault Midlum" ir "Mercedes-Benz Axor". Visi jie yra plačiai pritaikomi įvairiems darbams - prekėms gabenti vidutiniais ir trumpais atstumais, prekėms paskirstyti miestuose, statybose ar pramonėje, komunalinėms paslaugoms teikti.

"Tai pirmas toks projektas Lietuvoje, o Europoje tokie "Truck of the Year" rinkimai jau vyksta keletą dešimtmečių. Pasitelkę šios srities ekspertus nusprendėme sunkiojo transporto specialistams suteikti progą įvertinti naujausius sunkvežimių gamintojų modelius ir patiems įvardinti, kuris iš jų nusipelnė aukščiausio įvertinimo", - projekto idėją pristato Andrius Urbonas, rinkimus kartu su žurnalu "Kelias" organizuojančios bendrovės "Hansa lizingas" generalinis direktorius.

Rinkti "Lietuvos metų sunkvežimį 2008" ėmėsi šios srities specialistai, atstovaujantys žymioms šalies įmonėms, valdančioms stambius sunkiojo transporto parkus. Komisijos narių pavardės transporto pasaulyje gerai žinomos: UAB "Sanitex" transporto vadovas Tadas Blaževičius, IKI prekybos tinklą valdančios UAB "Palink" transporto vadovas Kęstutis Maldžius, UAB "DPD Lietuva" operacijų vadovas Kastytis Valantinas, UAB "Rhenus Svoris" transporto direktorius Ramūnas Pilvelis, UAB HRES generalinis direktorius Juozas Lomanas, UAB "Itella Logistics" platinimo skyriaus vadovė Živilė Kanopaitė. Specialistai išbandys visus pretendentus į "Lietuvos metų sunkvežimio 2008" titulą bei lapkričio 23 dieną finaliniame rinkimų renginyje iškilmingai apdovanos nugalėtojus.

"Visi bandomieji modeliai yra neseniai atnaujinti, todėl vertiname ne tik technines ar vairavimo bei valdymo charakteristikas, bet ir pritaikymą mūsų darbui. Bandome juos praktiškai - sėdame už jų vairo, patikriname juos keliuose ir krovinių terminaluose, prekių paskirstymo taškuose. Žiūrime, kokias eksploatacines ir techninio aptarnavimo sąlygas siūlo kiekvienas gamintojas, nes prastovos transporto įmonei reiškia didelius nuostolius", - vertinimo kriterijus vardija komisijos pirmininkas K.Maldžius.

Ekologija ir ekonomiškumas

Pasak Morteno Christenseno, sunkvežimio rinkimų idėją remiančios UAB "Lietuva Statoil" generalinio direktoriaus, šiuose rinkimuose kompanija įsteigė "Ekologiškiausiojo sunkvežimio 2008" nominaciją. Nauji sunkvežimiai tausoja aplinką, yra tylesni ir ekologiškesni už savo pirmtakus. "Švaresnė aplinka ir ekologinę pusiausvyrą išlaikanti plėtra yra viena pagrindinių "Statoil" korporacinių vertybių. Remiame su ekologija susijusias iniciatyvas", - teigia M.Christensenas.

Kiekvienas sunkvežimių gamintojas siūlo ekologiškas, biokuru, gamtinėmis dujomis ar hibridiniu varikliu varomas transporto priemones, kurios į aplinką išmeta gerokai mažiau teršalų nei įprasti serijiniai modeliai. "Statoil" įsteigtą prizą gaus komisijos išrinktas modelis, galintis naudoti ekologišką kurą ar dėl savo novatoriško variklio tausojantis aplinką.

Anot K.Maldžiaus, bandomieji modeliai atitinka "Euro 4" bei "Euro 5" ekologinių reikalavimų normas ir į aplinką išmeta ne ką daugiau kenksmingų medžiagų nei modernus naujas lengvasis automobilis, nors jų variklio darbo tūris ir svoris didesnis kelis kartus. Jie tylesni nei jų pirmtakai ir važiuodami miesto gatvėmis nepalieka tamsaus kenksmingų dūmų šleifo.

Vertins ir publika

Vidmantas Žilėnas, projektą remiančios UAB "Melgos ratai" vadovas, teigia, jog savo ruožtu nusprendė įsteigti "Publikos sunkvežimio 2008" nominaciją, į kurią balsuodami internetu transporto specialistai galės pasiūlyti jiems labiausiai patikusį sunkvežimį. "Labai svarbi transporto, logistikos ar kitų tokį transportą naudojančių įmonių žinovų nuomonė. Jų praktika ir patirtis bus ta kelrodė žvaigždė renkantis naują techniką, kurios šiandien perkama vis daugiau", - sako V.Žilėnas.

Kad susidomėjimas sunkiąja technika smarkiai didėja rodo statistika: prieš trejetą metų šalyje buvo registruota apie 17 tūkst. sunkvežimių. Šiemet jų skaičius jau perkopė 24 tūkstančius.

"Masiškai perkama nauja technika rodo, kad kyla darbo kokybės reikalavimai. Vairuotojo darbo aplinka ir ergonomika - dar vienas svarbus faktorius, į kurį šiandien krypsta visų transporto bendrovių specialistų akys. Našus ir saugus darbas mieste ir šalies keliuose tampa vis aktualesnis, - sako komisijos narys T.Blaževičius. - Nuo to, kokiomis sąlygomis tenka darbuotis vairuotojui, priklauso ir darbo rezultatai, noras toliau dirbti šį darbą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"