TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Geriausias transportas Rygoje - kojos

2012 03 07 6:02

Ryga, atrodo, yra toks artimas užsienis, kad į ją numojama ranka. Neva, kam domėtis, jei ir taip aišku, kad ten taip pat kaip Lietuvoje. Tačiau artima valstybė atsainiems keliautojams gali pateikti daug staigmenų.

Lietuviai nė nelaiko Latvijos užsieniu. Vyresnioji karta, ypač gyvenantieji Lietuvos šiaurėje, dar puikiai prisimena, kaip jaunystės laikais važiuodavo į Rygą pirkti žuvų ir saldainių, o jaunesniesiems Latvijos sostinė - tik tarpinė stotelė oro uoste tarp Lietuvos ir atokesnių Europos kampelių. Dvi baltų valstybės dažnai laikomos labai panašiomis, beveik identiškomis, bet skyrus daugiau laiko pažinti Latvijos širdį, jos sostinę Rygą, paaiškėja gana netikėtų dalykų.

Dvigubai brangiau

Pažintis su šalimi prasideda tik atvykus į ją. Pirmiausia atvykėlis atkreipia dėmesį į transporto rūšių gausą, kelius, gatves, viešąjį transportą ar degalų kainas. Ir nors Latvija negali pasigirti gerais užmiesčio keliais, keliauti per ją gana patogu. Kaimynės sostinėje susikerta bene visų transporto priemonių maršrutai - šalia miesto įsikūręs oro uostas, jūrų uostas, kursuoja tarpmiestiniai autobusai bei traukiniai, o pačiame mieste galima rinktis važiuoti autobusu, troleibusu arba tramvajumi.

Čia turistą iš Lietuvos apstulbina pirmasis netikėtumas - tokios artimos valstybės sostinėje viešasis transportas gerokai brangesnis nei Vilniuje, o mažesnių miestelių gyventojus kainų skirtumas gali tiesiog suerzinti. Vienkartinis bilietas perkant autobuse, troleibuse ar tramvajuje kainuoja 70 santimų (apie 3,5 lito), o įsigijus iš anksto - 50 santimų (apie 2,5 lito). Planuojantieji daugiau kelionių gali įsigyti keliems kartams, kelioms dienoms arba keliems asmenims skirtų bilietų - jų kombinacijų daugybė. Kelionės kaina nemaža, bet galima suprasti, kodėl viešasis transportas Rygoje toks brangus - mieste kursuoja tik naujų modelių autobusai ir troleibusai, o sovietinio palikimo nebematyti.

Apgauna skaičiai

Po miestą zujantys taksi taip pat dažniausiai ne senesni nei penkerių ar dešimties metų modeliai. Daugiausia iš mažų, kompaktinės ar vidutinės klasės automobilių sudarytas Rygos taksi automobilių parkas atrodo gerokai patraukliau, nei po Lietuvos miestus bei miestelius besisukiojančios sukiužusios 20 metų taksi mašinos. Taigi Rygoje yra iš ko rinktis. Studentai, kaip ir Lietuvoje, paprastai penkiese sulenda į seną parūdijusį pasatą, o prabangos mėgėjai gali namo parvykti prabangiu sportiniu "Ford Mustang" modeliu. Tačiau taksi kokybė taip pat įvertinta pinigais. Vidutinis dienos tarifas Rygoje - 50 santimų už kilometrą (apie 2,5 lito), o naktį kaina gali išaugti net tris kartus, kai tuo metu Lietuvos sostinėje taksi įmonės tik šių metų pradžioje kainą kilstelėjo iki vidutiniškai 1,7 lito už kilometrą.

Pagal studentų mainų programą į Rygą iš Vilniaus pusmečiui atvykusi Julija pasakojo iš pradžių pasidavusi mažų skaičių magijai ir tiksliai neįvertindavusi kainų, bet vėliau mergina suprato, kad nė vienas iš būdų keliauti po miestą nėra pigus. Todėl ji su draugais rado gana išradingą taupymo būdą - iš studentų bendrabučio persikėlė į butą senamiestyje prie universiteto.

Pigiau persikraustyti

Gerai miestą pažįstanti mergina patikino, kad net brangiau mokėdama už buto nuomą ji neišleidžia tiek, kiek kainuodavo kasdienės kelionės į paskaitas ir grįžimas namo taksi po vakarėlių. "Ryga didelė, bet viskas, ko reikia, yra miesto centre. Visur galima nueiti pėsčiomis, taip ir pigiau, ir paprasčiau", - aiškino Julija.

Ji iš Vilniaus atvyko savo automobiliu, bet juo beveik nesinaudoja. Dideliu, vaizdingu senamiesčiu garsėjanti centrinė Rygos dalis nuo seno ne itin svetinga automobilių vairuotojams. Senas akmeninis grindinys prašyte prašosi atnaujinimo: kai kur tarpai tarp akmenų didesni už pačius akmenis, dėl to akmenys gerokai aptrinti ir nusmailėję, o grindinys daugelyje vietų išbangavęs, todėl važiuojantieji senamiesčio gatvelėmis jaučiasi tarsi būtų persikėlę į praeito šimtmečio pradžią.

Seniausia miesto dalis nepatogi vairuotojams ne tik dėl grublėtos dangos - čia pastatyti automobilį kainuoja itin brangiai. Didžiojoje senamiesčio dalyje valandai palikti automobilį kainuoja latą, o kai kur - net du, atitinkamai 5 ar net 10 litų. Tuo metu Vilniuje brangiausios stovėjimo vietos kainuoja 6 litus per valandą, ir lietuviams ši suma labai didelė. Todėl nieko keista, kad senamiestyje stovi vos vienas kitas, paprastai prabangus automobilis.

Degalinėse - 1 lato nuojauta

Nors Rygoje latviai pradingsta kitataučių gyventojų ir atvykėlių minioje, vairuotojų kultūra panaši kaip Lietuvoje. Einant per perėją verta atidžiai apsižvalgyti, o jei pravažiuojantis automobilis nesulėtina prieš balą ir sukelia vandens purslus, taip pat nieko keista. Vairuotojus kankinančios problemos bendros abiem šalims.

Šiuo metu Latvijoje, kaip ir Lietuvoje, aktualiausia vairuotojų pokalbių tema - nesustabdomai kylančios degalų kainos. Degalai gretimoje valstybėje kainuoja panašiai kaip ir Lietuvoje. Savaitės pradžioje degalinių švieslentėse prie populiariausio A95 benzino žymos įsižiebė skaičiai 0,999 - latviai sulaikę kvapą laukia, kada litro degalų kaina persivers per psichologiškai vairuotojams labai sunkią vieno lato ribą.

Gyventojų nerimą išduoda savaitgaliais visiškai ištuštėjančios didmiesčio gatvės - latviai stengiasi atsisakyti bet kokių nebūtinų kelionių, o po miestą verčiau vaikšto pėsti ar važiuoja viešuoju transportu. Suprantama, juk A98 markės benzinas jau kainuoja apie 1,029 lato (5,1 lito), dyzelinas taip pat artėja prie lemtingosios ribos ir savaitės pradžioje kainavo 0,989 lato (apie 4,89 lito). Lietuvoje degalai šiek tiek pigesni, nors taip pat artėja prie mus gąsdinančios 5 litų ribos. Litras A95 markės benzino savaitės pradžioje kainavo apie 4,80, o dyzelino - apie 4,65 lito.

Todėl ir latviai, ir lietuviai vis dažniau prisimena pačią patikimiausią transporto priemonę - savas kojas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"