TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Geriausiųjų rinkimuose „prancūzai“ pasivijo „vokiečius“

2014 03 12 6:00
Geriausiu metų automobiliu 1968-aisiais buvo pripažintas lietuviams beveik negirdėtas vokiečių gamybos sedanas "NSU Ro 80". LŽ archyvo nuotrauka

12 kartų prancūziškų „Peugeot“, „Renault“ ir „Citroen“ markių modeliai skynė nugalėtojų laurus „Europos metų automobilio“ konkursuose. Dabar prancūziškos kilmės mašinos turi tiek pat titulų kaip ir vokiškos kilmės modeliai.

Tarptautinėje Ženevos (Šveicarija) automobilių parodoje geriausiu Europoje metų automobiliu pripažinus „Peugeot 308“, Prancūzija įsiveržė į priekį ir sąraše valstybių, kuriose pagaminti automobiliai Senajame žemyne buvo dažniausiai išrinkti geriausiais.

Geriausių Europoje metų automobilių rinkimų paradoksas tas, kad geriausiomis pripažintos ne Vokietijos prekės ženklų mašinos vėliau tik labai retais atvejais Senajame žemyne tampa dar ir geriausiai perkamos. Verta atkreipti dėmesį, kad šio paradokso išvengia Lietuva – dauguma nuo 1998-ųjų geriausiais šalies metų automobiliais išrinkti modeliai vėliau būdavo tarp tų, kuriems tais ar kitais metais atiduodavo pirmenybę ir pirkėjai.

„Prancūzų“ ir „vokiečių“ hegemonija

Nuo 1964-ųjų, kai buvo pradėti rinkti geriausi Europoje metų automobiliai, dvylika kartų rinkimus laimėjo prancūziškos ir vokiškos (prie jų priskirtas ir „Opel“ modelis, nors šiandien pats prekės ženklas priklauso Amerikos automobilių gamybos milžinei „General Motors“), vienuolika – itališkos, septynis – amerikietiškos, keturis - japoniškos ir tris – britiškos kilmės automobiliai.

Be jokios abejonės, iš nugalėtojų mažiausiai šiandien vartotojui yra girdėtas 1968 metais geriausio Europos automobilio laurus nuskynęs sedanas „NSU Ro 80“, nors nuo konvejerių Štutgardo (Vokietija) žemėse įsikūrusioje gamykloje NSU markės automobiliai riedėjo ištisą dešimtmetį – nuo 1967-ųjų iki 1977 metų.

Prestižinius geriausio Europoje metų automobilio rinkimus organizuoja populiariausi Senojo žemyno automobilizmo žurnalai – Italijos „Auto“, Didžiosios Britanijos „Autocar“, Ispanijos „Autopista“, Olandijos „Autovisie“, Prancūzijos „L'Automobile Magazine“, Vokietijos „Stern“ ir Švedijos „ViBilagare“.

Konkurse "Europos metų automobilis“ gali dalyvauti tik nauji automobiliai, kuriais pradėta prekiauti arba tais pačiais metais, kai vyksta konkursas, arba praėjusiais metais - bent penkių Europos šalių rinkose, o jų prognozuojamas metinis pardavimas turi siekti ne mažiau kaip 5 tūkst. mašinų per metus.

Konkurso komisiją sudaro 58 apie automobilius rašantys žurnalistai iš 22 šalių. Finale kiekvienas komisijos narys turi po 25 balus, kuriuos privalo paskirstyti mažiausiai 5 modeliams, tačiau vienam automobiliui negali būti skiriama daugiau nei 10 balų.

Nė karto geriausio Europos automobilio rinkimuose nepavyko laimėti Ispanijoje (šioje šalyje gaminami „Seat“ ir „Ibiza“), Čekijoje („Škoda“), Švedijoje („Volvo“ ir SAAB), Pietų Korėjoje („Hyundai“, „Kia“) pagamintiems automobilių modeliams, nors daugelyje valstybių įvairiais metais jie buvo tarp populiariausiųjų.

84-ojoje Tarptautinėje Ženevos parodoje geriausiu Europos metų automobiliu pripažintas "Peugeot 308". /Gamintojo nuotrauka

Lietuvoje laimėjo tik kartą

„Tikrai negalėčiau pasakyti, kodėl Europoje geriausias metų automobilis tik retai tampa ir populiariausias“, - dienraščiui LŽ sakė oficialios „Škodos“ atstovės Lietuvoje bendrovės ARX vadovas Česlovas Antanovičius. Jo įmonės siūlomas „Škoda Octavia“ buvo išrinktas geriausiu praėjusių metų Lietuvos automobiliu. Tikėtina, kad čekiška mašina bus viena tų, kurios šiemet atsidurs tarp geriausiai parduodamų mūsų šalyje.

Lietuvoje geriausi metų automobiliai renkami nuo 1998-ųjų. Iki praėjusių metų daugiausia – keturis kartus – nugalėtojų laurus pelnė vokiškos kilmės mašinos. Čekijoje gaminami automobiliai ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio buvo tris kartus, JAV – keturis, Japonijoje ir Pietų Korėjoje – po du, pagaminti Prancūzijoje – vieną sykį. 2002 metais Lietuvos žurnalistų autoklubo komisija geriausiu pripažino „Peugeot 307“.

Per šešiolika metų geriausiais Europoje buvo pripažinti net trys „prancūzai“. Tais pačiais 2002-aisiais geriausiu Senojo žemyno automobiliu pripažintas tas pats „Peugeot 307“, 2006 metais - „Renault Clio“, šiemet - „Peugeot 308“.

Konkurso „Europos metų automobilis“ nugalėtojai

1964 m.„Rover 2000“
1965 m.„Austin 1800“
1966 m.„Renault 16“
1967 m.„Fiat 124“
1968 m.„NSU Ro 80“
1969 m.„Peugeot 504“
1970 m.„Fiat 128“
1971 m.„Citroën GS“
1972 m.„Fiat 127“
1973 m.„Audi 80“
1974 m.„Mercedes 450S“
1975 m.„Citroën CX“
1976 m.„Simca 1307-1308/Chrysler Alpine“
1977 m.„Rover 3500“
1978 m.„Porsche 928“
1979 m.„Simca/Chrysler Horizon“
1980 m.„Lancia Delta“
1981 m.„Ford Escort“
1982 m.„Renault 9“
1983 m.„Audi 100“
1984 m.„Fiat Uno“
1985 m.„Opel Kadett“
1986 m.„Ford Scorpio/Granada“
1987 m.„Opel Omega“
1988 m.„Peugeot 405“
1989 m.„Fiat Tipo“
1990 m.„Citroën XM“
1991 m.„Renault Clio“
1992 m.„Volkswagen Golf“
1993 m.„Nissan Micra“
1994 m.„Ford Mondeo“
1995 m.„Fiat Punto“
1996 m.„Fiat Bravo/Brava“
1997 m.„Renault Mégane Scénic“
1998 m.„Alfa Romeo 156“
1999 m.„Ford Focus“
2000 m.„Toyota Yaris“
2001 m.„Alfa Romeo 147“
2002 m.„Peugeot 307“
2003 m.„Renault Mégane“
2004 m.„Fiat Panda“
2005 m.„Toyota Prius“
2006 m.„Renault Clio“
2007 m.„Ford S-Max“
2008 m.„Fiat 500“
2009 m.„Opel Insignia“
2010 m.„Volkswagen Polo“
2011 m.„Nissan Leaf“
2012 m.„Opel Ampera/Chevrolet Volt“
2013 m.„Volkswagen Golf“
2014 m.„Peugeot 308“

Šaltinis: „Autocar“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"