TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ginčytina technologija vėl leidžiama

2011 07 20 0:00
Uždraudus aktyvų difuzorių apipūtimą trasoje buvo nematyti aiškaus lyderio, bet nuo šio savaitgalio pirmosios pozicijos vėl bus tarsi rezervuotos.

Nuo sezono pradžios "Formulės-1" čempionate netilo diskusija, ar aktyvaus difuzorių apipūtimo technologija legali. Prieš praėjusias lenktynes ji buvo uždrausta, bet dabar šis draudimas panaikintas.

"Formulės-1" (F-1) varžybas organizuojanti Tarptautinė automobilių federacija (FIA) nusprendė, kad daugiau į jokias diskusijas nebesileis ir ši vienai ekipai itin palanki technologija bus leidžiama visą sezoną. Taip biurokratų kabinetuose buvo beveik nulemta šių metų čempionato baigtis, o komandoms duotas ženklas, kad ateityje ir nelegalią technologiją galima nesunkiai įteisinti.

Veikimo principas

Ginčai dėl aktyvaus difuzorių apipūtimo kilo jau po kelių pirmųjų lenktynių. Paprastas difuzorių apipūtimas - ne naujiena. Bolidų išmetamųjų dujų vamzdžiai įtaisyti ne užpakalyje, kaip įprastų automobilių, o priešais užpakalinius ratus, kad karštos, greitai skriejančios dujos būtų nukreiptos į mašinos difuzorių - vieną svarbiausių aerodinaminių elementų, suteikiančių bolidui stabilumo. Taip padidėja pro jį praeinančio oro srautas ir posūkiuose automobilis sukuria daugiau prispaudžiamosios galios. Paprastas difuzorių apipūtimas visiškai legalus, tačiau kai kurios komandos nusprendė išpešti iš to daugiau naudos. Paprastai pilotui nespaudžiant akceleratoriaus automobilis dujų neišmeta, todėl difuzoriaus nepasiekia papildomas srautas oro. Taigi kai kurios komandos pasistengė, kad lenktynininkui net nespaudžiant akceleratoriaus į vamzdžius patektų oras ir jis būtų išpučiamas į difuzorių. Tačiau dalis varžovų žengė dar žingsneliu į priekį. Jų konstruktoriai padarė taip, kad ir tada, kai pilotas nespaudžia akceleratoriaus, pro variklio vožtuvus tiesiai į išmetamąjį vamzdį įpurškiama šiek tiek degalų ir gaunama nenutrūkstama karšto oro srovė. Čempionato taisyklės draudžia modifikuoti automobilio sistemas taip, kad jos teiktų aerodinaminį pranašumą, todėl buvo manoma, jog FIA tokią gudrybę netrukus uždraus. Tačiau federacijos vadovai lyg užsimerkė ir nebemato, kad kai kurios ekipos pranašumą įgijo nesąžiningai.

Nepatiko rezultatai

F-1 taisyklių kūrėjai delsė priimti sprendimą dėl draudimo beveik pusę sezono, tuo metu žymiausia aktyvaus difuzorių apipūtimo sistemos naudotoja "Red Bull" susišlavė triuškinamas pergales daugelyje varžybų. Technologijos pranašumai tapo daugiau negu akivaizdūs, todėl galiausiai prieš lenktynes Didžiojoje Britanijoje nuspręsta sistemą uždrausti. "Red Bull" dar bandė ginčytis, aiškinti, kad nenutrūkstamo degalų tiekimo automobiliams neva reikia dėl patikimumo, bet prieš kvalifikacinį važiavimą FIA uždraudė komandai naudoti ir pusiau atvertą sklendę. "Red Bull" įpyko, o ekipos lyderis Sebastianas Vettelis vietoj įprastos pirmosios vietos turėjo tenkintis antrąją ir aukščiausią nugalėtojų pakylos laiptelį užleisti Fernandui Alonso iš "Ferrari". Iki tol tik trys F-1 komandos - "Williams", "Virgin" ir HRT - išvis nesinaudojo ginčytina technologija. Tačiau niekas jos nebuvo ištobulinęs taip gerai, kaip lyderių ekipa.

Lauks kitų metų

Pamiršę, kad patys griebėsi ne visai legalių sprendimų, "Red Bull" atstovai pradėjo aiškinti, neva šis draudimas tyčia nukreiptas prieš jų lenktynininkus ir skirtas tik vienai komandai sustabdyti. Iš rikiuotės vidurio FIA taip pat sulaukė nusiskundimų, todėl ji nusileido ir ėmė ieškoti sprendimo, kuris visiems būtų priimtinas. Dėl aktyvaus apipūtimo difuzorių technologijos grąžinimo labiausiai prieštaravo "Ferrari" ir "Sauber", tačiau po visos dienos diskusijų šioms ekipoms teko nusileisti. Nė neužsiminusi, jog nereikalingas degalų deginimas prieštarauja deklaruojamai ekologiškumo idėjai, o technologijos tobulinimas kertasi su siekiu taupyti sąnaudas, FIA paskelbė, kad visą likusį sezoną bus leidžiama naudoti apipučiamus difuzorius.

Sporto biurokratai nusprendė užsimerkti iki kitų metų, kai bus įvesta dar viena nauja išmetamųjų dujų vamzdžių konstrukcijos taisyklė. Tada aktyvaus apipūtimo technologijos problema turėtų išnykti savaime.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"