TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gražiausias pamurdytas į purvą

2015 11 25 6:00
„Toyota Land Cruiser 150“ gerai adaptuotas naudoti mieste, tačiau labiausiai atsiskleidžia važiuodamas bekele. Tomo Fedaravičiaus nuotrauka

Sėdus į visureigio „Toyota Land Cruiser 150“ krėslą nejučia kyla noras šį prabangiausios komplektacijos automobilį įklampinti į purvą taip giliai, kad vos išsikapstytų. Tačiau atnaujintas bekelės valdovas, aprūpintas sumania įvairaus kelio paviršiaus parinkimo sistema, bet kokiomis sąlygomis kapstosi it pašėlęs, todėl įstrigti su juo – velniškai sudėtinga užduotis.

Šiuo metu naujų automobilių rinkoje siūloma vos keletas visureigių, galinčių važiuoti ten, kur net pats nelabasis koją nusilaužtų. Per daugiau kaip šešis dešimtmečius trunkančią „Land Cruiser“ epopėją, kuri prasidėjo japonams sumanius nukaldinti amerikietiškojo „Jeep“ konkurentą, šį automobilį spėjo pamėgti ir lietuviai. Pusiau rimtai kalbama, kad šiandien „Land Cruiser“ yra nepamainomas kiekvieno save gerbiančio statybų vadovo ar prakutusio ūkininko atributas.

Naujo variklio galimybės

Tačiau beveik 3 tonas sveriantis milžinas – tai kur kas daugiau nei tik nesustabdomas ir per bet kokią kliūtį be emocijų kopiantis terminatorius. Aišku, galutinis veidas smarkiai priklauso nuo to, kokią komplektaciją pasirinksite.

Standartinio modelio, turinčio dyzelinį variklį ir mechaninę pavarų dėžę, kaina nuo brangiausios komplektacijos benzininio visureigio, į kurį montuojama automatinė pavarų dėžė, skiriasi beveik 30 tūkst. eurų. Taip pat galima rinktis arba penkiavietį, arba septynvietį „Land Cruiser“. LŽ teko galimybė išbandyti aukščiausio „Premium“ lygio penkiavietį visureigį, kuris turi naują 2,8 litro dyzelinį motorą ir šešių laipsnių automatinę pavarų dėžę.

Gamintojas apskaičiavo, kad šis keturių cilindrų, 174 AG ir 450 Nm jėgą galintis pasiekti agregatas yra 9 proc. ekonomiškesnis už ankstesnį 3 litrų turbodyzelinį variklį, todėl jį ir pakeitė. Net jei ir taip, „Land Cruiser“ neskirtas tiems, kurie skaičiuoja degalų sąnaudas iki paskutinio lašo. Taupyti šįkart, prisipažinsime, pernelyg nesistengėme, todėl iki gamintojo nurodomų vidutinių sąnaudų (7,4 l/100 km) mums buvo kaip iki Mėnulio – niekaip „neišlipome“ iš 10–11 l/100 km vidurkio.

„Promotor“ nuotrauka

Manevringas mieste

Kol nenuskubėjome ieškoti nuotykių bekelėje, netikėtai „Land Cruiser 150“ savo daugialypiškumą atskleidė mieste. Nors visureigis – įspūdingų gabaritų, važiuojant mieste leistinu greičiu jis išties buvo manevringas ir lengvai valdomas. 5,8 metro apsisukimo spindulys padarė įspūdį – tokiu negali pasigirti nemaža dalis ir lengvesnės svorio kategorijos automobilių.

Pojūtį riedant „Land Cuiser“ iki 70 kilometrų per valandą greičiu nesunkiai galima apibūdinti taip: šiuo visureigiu ne važiuoji, o plauki. Itin kokybiška salono apdaila, pagražinta medžio detalėmis, gali pasirodyti šiek tiek išėjusi iš mados prie jutiklinių ekranų ir centrinio pulto touchpadų pratinamam jaunimui. Kita vertus, tiems, kurie automobilyje ieško dar vieno išmaniojo telefono, suvokti „Land Cruiser“ magiją apskritai nėra lemta.

Šis visureigis skirtas mėgstantiesiems vairuoti tvirtai, bet tikrai ne „spausti“. Nors dičkis palengva gali įsibėgėti iki 175 km/val., maksimaliai spustelėjus akceleratoriaus pedalą dyzelinis motoras toli gražu ne sportiškai urzgia, o kriokia it užsmaugtas traktorius. Lėkdamas siauresniais užmiesčio keliukais ir balansuodamas ties leistino greičio riba, iškart spėji pajusti, kad aukštai esantis automobilio svorio centras įpareigoja darant staigesnius posūkius pristabdyti, nes „pagavus stogą“ nebepadės jokia išsikapstymo iš ekstremalių situacijų sistema.

Klampynėje nepasidavė

Vėliau, kai „Land Cruiser“ perkopė žvyro karjerą, išmurdėme jį nuo rudens lietaus pažliugusioje ir visiška klampyne virtusioje molingoje laukymėje. Susidūrus su tokiomis kliūtimis reikia pasitelkti šiame visureigyje įrengtą įvairaus kelio paviršiaus parinkimo sistemą (MTS), leidžiančią nustatyti vieną iš 5 reljefų: akmenų, akmenų ir dirvožemio, kauburių, palaidų akmenų ir purvo bei smėlio.

Judant lėtai ši sistema, priklausomai nuo reljefo, padeda efektyviau kontroliuoti ratų sukimąsi, reaguodama į kiekvieno jų sukibimą su kelio paviršiumi. Važiuojant į įkalnę, nuokalnę, grioviais ar šlaitu automobilio pasvirimo kampą nuolat matuoja klinometras. Prietaisas informuoja vairuotoją, kai šis užsimoja įveikti statų kalną.

Land Cruiser“ atveju patariama nekopti šlaitais, kurių kampas didesnis kaip 35 laipsniai, ir neriedėti horizontaliai šlaito, jeigu jo pasvirimo kampas didesnis nei 25 laipsniai. Trumpam į priekį ir atgal galima važiuoti į įkalnę, kurios kampas sudaro 42 laipsnius. Tai gamintojo rekomendacijos nenorintiesiems apvirsti. Tačiau jei rizika yra jūsų antras vardas, įmanoma dar daugiau. Tada gelbėja pastovaus nedidelio greičio palaikymo sistema („Crawl Control“). Ją įjungus automobilis girgžda ir trata, lyg norėdamas išleisti paskutinį atodūsį, tačiau palengva (pasirinktu nuo 2 iki 10 km/val. greičiu) ir užtikrintai ropoja į įkalnes, kurios iš pažiūros atrodo neįveikiamos.

Kad ir kaip stengėmės, „Land Cruiser“ nepavyko įklampinti. Sukibimą laikinai praradome tik įgrūdę visureigį į pažliugusio molio daubą. Tačiau net ir tokioje padėtyje išsikapstyti padėjo vienu mygtuko paspaudimu rakinami centrinis ir užpakalinis (paskutinis koziris) diferencialai. Kur nors įstrigus situaciją galima vertinti per kameras, transliuojančias vaizdą iš visų pusių. Kadangi iki šiol nesame įpratę pasitikėti skaitmeniniu vaizdu, bandydami išsikapstyti panardinome ne tik ratus, bet ir kojas.

Kai per griovius iškopėme iš klampynės, teko padaryti išvadą, kad vargiai Lietuvoje pavyktų rasti bekelę, kurios „Land Cruiser“ neįveiktų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"