TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Greičiausių, lengviausių ir žaliausių lenktynės Ženevoje

2016 03 18 6:00
„Opel GT“. „Scanpix“ nuotraukos

Ženevoje šią savaitę pasibaigsianti automobilių paroda tikriausiai toli gražu ne tokia pompastiška, kaip dalis kitų tokio pobūdžio renginų. Tačiau siūlo didžiausią įmanomą asorti tikriems automobilių gerbėjams: nauji masinei rinkai skirti modeliai, pernelyg greiti superautomobiliai ir daug koncepcinių projektų bei inžinerinių naujovių.

Eikliausiųjų akistata

Greičiausiai nebuvo žmogaus, kuris Ženevoje nebūtų kalbėjęs apie galingąjį „Bugatti Chiron“, turintį 1478 AG variklį. Taip, supratote teisingai. Tai 478 AG daugiau nei pirmtakas „Veyron“, rinkai pristatytas 2005 metais.

Nors automobilio kaina įspūdinga – 2,4 mln. eurų, o jų bus pagaminta vos 500 vienetų, gamintojai jau gavo daugiau nei 200 užsakymų. Vienas klientas užsisakė net šešis automobilius, kuriuose yra įmontuotas 8 litrų tūrio, keturiomis turbinomis aprūpintas W12 motoras.

Tačiau šioje lygoje ne mažiau visus domino Šveicarijoje pristatytas superautomobilis „Koenigsegg Regera“, kurį drąsiai galima vadinti pačiu fantastiškiausiu įkraunamu hibridu, kurio variklis turėtų generuoti net 1500 AG. Bet pagrindinis antausis „Bugatti“ toks, jog „Regera“ svers net 450 kg mažiau už „Chiron“. Nors iki 100 km/h greičio keliomis sekundės dalimis greičiau įsibėgės „Bugatti“ monstras, tačiau toliau spaudžiant akceleratorių „Regera“ ima viršų ir protu sunkiai suvokiamą 400 km/h žymą gali pasiekti per 20 sekundžių. Monstrų lenktynės!

„Koenigsegg Regera“.

Svorio metimo varžybos

Automobiliai pastaruoju metu lenktyniauja ne tik greičio, bet ir svorio varžybose. Tačiau, skirtingai nei sumo imtynėse, kuo lengvesnis kėbulas, tuo geriau. Tam pasitelkiami įvairiausi konstrukciniai bei naujų medžiagų sprendimai. Superautomobilių kategorijoje dažniausiai investuojama į kuo didesnį anglies pluošto kiekį. Štai „Ferrari“ automobilius perkonstruojantis „Mansory“ 488 GTB modelio kėbulą išliejo beveik vien tik iš šios medžiagos. Tiesa, neaišku, kiek toks „Ferrari“ lengvesnis už originalą, mat nežinia, kiek automobilio buvo pagaminta iš anglies pluošto, o kiek tiesiog padengiant juo originalias kėbulo ir salono konstrukcijas. Lenktyninių automobilių pertvarkytojai anksčiau ne kartą pagarsėjo tiesiog apliedami kėbulą anglies pluoštu: prabanga vien dėl prabangos, bet svorio tai tik prideda.

Vis daugiau anglies pluošto elementų naudojama ir tikrai ne vien tik milijonieriems skirtuose masinės gamybos automobiliuose. Štai „Opel“ lengvo ir nedidelio sportinio kupė konceptą GT, kuris buvo pristatytas Ženevoje, meistrai palengvino, tiesiog skulptūriškai tiksliai skaičiuodami kiekvieną detalę ir iš naujo permąstydami automobilio formas bei inžinerines sistemas. Šis kupė sveria mažiau nei 1000 kilogramų, todėl turėtų pasižymėti ne tik puikiomis valdymo savybėmis, bet ir degalų ekonomija. Tačiau į jį įmontuotas 3 cilindrų vienlitris varikliukas su turbina nėra tai, kuo reikėtų žavėtis. Tuomet geriau jau Ženevoje metų automobiliu paskelbta „Astra“, kuri palyginti su ankstesniąja laida, taip pat atsikratė daugybės nereikalingo antsvorio.

„Hyundai Ioniq Plug-in“.

Žaliasis spurtas

Kokia tarptautinė paroda be elektromobilių? Šioje kategorijoje stebino „Hyundai“, jau 2017 metais rinkai pristatysianti net tris žaliuosius automobilius. Arba tai bus trys viename. Mat naujasis IONIQ“ hečbekas taps išskirtiniu modeliu rinkoje ir bus siūlomas visiško hibrido, įkraunamo hibrido ir elektromobilio pavidalais.

„IONIQ Hybrid“ ir „IONIQ Plug-in“ turės naują 1,6 litro, keturių cilindrų benzininį tiesioginio įpurškimo variklį su vienu geriausių savo klasėje 40 proc. naudingumo koeficientu. Jis pasiekia 105 AG ir 147 Nm sukimo momentą.

Visiško hibrido (t. y. nekraunamos versijos) papildomo elektrinio variklio galia bus 32 kW (43,5 AG), o didžiausias sukimo momentas – 170 Nm. Tuo tarpu „IONIQ Plug-in“ įkraunamą hibridą pasirinkę vairuotojai gali būti tikri, kad automobilis nuvažiuos 50 kilometrų varomas vien elektra, kurią gamina 8,9 kW galios ličio jonų polimerų akumuliatorius. „IONIQ Electric“ elektromobilis bus varomas iš 28 kW galios ličio jonų polimerų akumuliatoriaus ir galės įveikti 250 km atstumą. Didžiausią 88 kW (120 AG) galią pasiekiantis variklis iš karto sukuria 295 Nm sukimo momentą, o su vieno laipsnio reduktorinės pavaros transmisija automobilis pasiekia 160 km/val. greitį. Žinoma, važiuojant tokiu greičiu, nereikėtų tikėtis, jog pakaks vienos įkrovos 250 km atstumui įveikti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"