TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Greitkelis pasitinka elektromobilius

2014 11 26 6:00
Pirmieji naujosios GĮS šalia Elektrėnų "klientai" - elektra varomi prabangūs BMW i8 ir japonų "Nissan Leaf". Vidmanto Užusienio nuotrauka

Automagistralėje Vilnius-Kaunas, šalia Elektrėnų, praėjusią savaitę iškilmingai atidaryta antra elektromobiliams skirta greitojo įkrovimo stotelė (GĮS). Laikui bėgant šalia šio greitkelio atsiras vis daugiau aplinkai nekenksmingų GĮS.

Pirmoji tokia stotelė įrengta netoliese esančiame Vievyje (Trakų r.). Greitkelį Vilnius-Kaunas prižiūri valstybės įmonė „Automagistralė“, priklausanti Lietuvos valstybinei automobilių kelių direkcijai (LAKD). Jos atstovas Evaldas Tamariūnas sakė, kad šiemet pastatytos GĮS yra universalios, turi tris skirtingas jungtis. Elektromobilio baterijos čia įkraunamos greičiau negu per pusvalandį. Naudojantis lėtojo įkrovimo stotele procesas gali užtrukti ir 8 valandas. Ateityje kelyje Vilnius–Klaipėda turėtų atsirasti ir daugiau GĮS. Kartu direkcijos atstovas pažymėjo, kad panašią infrastruktūrą numatoma įrengti ir magistralėje „Via Baltica“.

Rimantas Sinkevičius žadėjo, kad Susisiekimo ministerija bus visiškai "elektromobilizuota" iki 2020-ųjų. / Romo Jurgaičio nuotrauka

Ministerija rodo pavyzdį

Praėjusį penktadienį atidarant antrąją GĮS šalia Elektrėnų snigo ir pūtė žvarbus vėjas. Vis dėlto blogas oras nesugadino nuotaikos ir nesumažino optimizmo iškilmėse dalyvavusiems Susisiekimo ministerijos bei LAKD vadovams, politikams, mokslininkams ir kitiems elektromobilių entuziastams. Antai susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius dienraščiui LŽ linksmai žadėjo, kad iki 2020-ųjų visu šimtu procentų „elektromobilizuosis“ ir jo vadovaujama ministerija. R. Sinkevičius atskleidė, kad jau dabar pusę šios institucijos mašinų parko sudaro elektromobiliai, ir čia pat pridūrė, jog pati Susisiekimo ministerija nuosavybės teisėmis iš viso valdo tik du automobilius, kurių vienas – elektromobilis.

„Mes jau turime elektromobilį. Ministerijos vidiniame kieme yra ir lėtoji įkrovimo stotelė. Ja naudojasi dalis valstybės tarnautojų, važinėjančių po Vilniaus miestą. Įrengę elektros įkrovimo stotelių tinklą tarp Vilniaus ir Kauno, galėsime elektromobiliais be problemų važinėti ir tarp dviejų didžiųjų miestų“, - kalbėjo R. Sinkevičius.

Planas – 20 GĮS

LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas teigė, jog kitais metais elektromobilių įkrovimo stotelė bus įrengta ir direkcijos kieme. „Mūsų darbuotojai turi porą elektrinių dviračių, jiems bus patogu čia įkrauti baterijas. O apskritai naująja stotele galės naudotis visi, užsuksiantys į direkciją“, - dėstė LAKD vadovas.

Pasak S. Skrinsko, LAKD administruojamuose valstybiniuose keliuose iki 2020-2022 metų bus įrengta apie 20 GĮS. „Daugiausia jų – dvylika - stovės šalia automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda, septynios - greta „Via Balticos“. Dabar svarstome, kuriose vietose stotelių galėtų būti įrengta papildomai. Galbūt tai bus Vilniaus-Panevėžio automagistralė, kai kurie nacionaliniai parkai – pavyzdžiui, Dzūkijos ir Žemaitijos, prie Žuvinto ežero. Iš Europos Sąjungos planuojame prašyti ir papildomų lėšų toms stotelėms“, - ateities planais dalijosi S. Skrinskas.

Pagal naujuosius Baltosios knygos reikalavimus, atstumas tarp elektromobilių įkrovimo stotelių turėtų būti 40-45 kilometrai. Tačiau jų įrengimo vietos labai priklauso ir nuo to, ar didelis transporto srautas važiuoja pro šalį. „Skaičiuojame. Negalime statyti GĮS ten, kur jos visiškai, net teoriškai, nebus eksploatuojamos. Stotelės turėtų atsirasti tik tokiose vietose, kuriose būtų naudingos visuomenei“, - pabrėžė S. Skrinskas.

Antrosios GĮS Vilniaus-Kauno greitkelyje atidarymo ceremonija. / Vidmanto Užusienio nuotrauka

Iniciatyvą parodė direkcija

LAKD priklausančios valstybės įmonės „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai Mindaugas Rinkevičius džiaugėsi, kad pirmosios GĮS Lietuvoje statomos ne kur kitur, o šalia įmonės prižiūrimų transporto arterijų. „Žengiame į sveikos eros pradžią ir tikimės, jog pirmas žingsnis bus sėkmingas“, - vylėsi LŽ pašnekovas.

Pasak M. Rinkevičiaus, smagu, kad LAKD ėmėsi iniciatyvos pirmoji Lietuvoje statyti GĮS. „Ilgai buvo diskutuojama, kas turėtų būti pirmiau – višta ar kiaušinis? Kitaip tariant, stotelės ar elektromobiliai? Kai kas net teigė, esą kol Lietuvoje nebus pakankamai elektromobilių, nėra jokios prasmės statyti ir įkrovimo stotelių. Tačiau sunku įsivaizduoti, kaip nesant infrastruktūros gali atsirasti elektra varomų mašinų. Dėl to kam nors reikėjo imtis iniciatyvos“, - pabrėžė vienas „Automagistralės“ vadovų.

Pirmoji GĮS Lietuvos teritorijoje pradėjo veikti praėjusį rugpjūtį Vilniuje, J. Lelevelio gatvėje. Iki tol Lietuvoje buvo įrengiamos tik lėtojo įkrovimo stotelės. Nuo 2011-ųjų šalyje atidaryta apie 15 elektromobilių lėtojo įkrovimo stotelių, kainuojančių maždaug kelis tūkstančius litų. Lietuvoje montuojamos GĮS gali atsieiti šimtus tūkstančių litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"