TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Greta „Top Gear“ žvaigždyno – lietuviškas Vytis

2015 11 03 6:00
Į „Verva Street Racing“ Benedikto Vanago komanda atgabeno visus tris savo lenktyninius automobilius. Mindaugo Linkaičio nuotrauka

Startavęs kaip sportinių automobilių lenktynės Varšuvos gatvėmis „Verva Street Racing“ šou per šešerius metus virto tikra automobilių sporto pažiba bei didžiausiu tokiu renginiu Vidurio ir Rytų Europoje.

Galingų lenktyninių automobilių, kaskadininkų triukų ir pirotechnikos paradą Varšuvos nacionaliniame stadione šiemet vainikavo pusantros valandos trukęs garsiosios televizijos laidos „Top Gear“ dabar jau buvusios vedėjų trijulės šou, kuris įvyko iškart po inscenizuotų Dakaro ralio visureigių pasirodymo. Čia kartu su naujuoju šturmanu lenku Sebastianu Rozwadowskiu savo „Toyota Hilux“ skriejo ir Lietuvos lenktynininkas Benediktas Vanagas.

Dakaro ralis, ne veltui laikomas sunkiausiomis planetoje lenktynėmis, Lenkijoje yra be proto populiarus. Taigi nemaža dalis iš 70 tūkst. nacionaliniame stadione susirinkusių žiūrovų Dakaro bolidų pasirodymo laukė degdami ne mažesniu entuziazmu, nei vėliau aikčiojo, kai į sceną įžengę buvę „Top Gear“ vedėjai Jeremy Clarksonas, Richardas Hammondas ir Jamesas May, kitų metų pradžioje startuojantys naujoje „Amazon“ laidoje, pažėrė triukų, kupinų britiško humoro.

„Prieš finalinį šou turėjome tris dienas treniruočių, renginio organizacija ir tai, kiek dėmesio skiriama detalėms, iš tiesų įspūdinga. Lenkija mūsų komandai yra svarbi dėl dviejų priežasčių – pirma, mes dalyvaujame tarptautiniuose projektuose ir lenkų dėmesys mums atveria kur kas geresnes galimybes būti matomiems. Antra, šiemet ekipažą papildė šturmanas iš Lenkijos. Tai mūsų pirmosios lenktynės šiame šou, manau, kad renginio organizatoriai bando mus prisijaukinti. Žinoma, tai įspūdingas spektaklis, ir jei siauroje trasoje pradėtume rimtai lenktyniauti, neliktų nei trasos, nei pačių automobilių“, – LŽ sakė B. Vanagas prieš pat lenktynes, į kurias „General Financing-Autopaslauga by Pitlane“ ekipažą pakvietė renginį globojanti kompanija „PKN Orlen“.

Į Varšuvą – pilna flotile

Parodomuosius ratus Lietuvos komanda įveikė kartu su dar trimis Dakaro raliui besirengiančiais „Orlen Team“ ir „Red Bull“ komandų ekipažais, kurių nariai yra lenkai – Jakubas Przygonskis, Adamas Malyszas, Marekas Dabrowskis.

„Verva Street Racing“ organizatoriai į renginį mūsų ekipažą pakvietė po sėkmingo finišo „Italian Baja“ lenktynėse, kurios vyko birželį. Dalyvavimas čia yra pagarbos ir draugiškumo ženklas tarp mūsų – Lietuvos ir Lenkijos – valstybių“, – sakė B. Vanagas.

Prieš pagrindinį šou vykusiame lenktyninių automobilių parade „Pit Party“ B. Vanago komanda eksponavo ne tik Dakaro bolidą „Toyota Hilux“, kurio kėbulą šiemet puošia masyvus lietuviškas Vytis. Renginio žiūrovų žvilgsnius taip pat traukė lenktyniniai komandos automobiliai „Porsche 911 GT3 Cup“ ir „Subaru Impreza WRC“.

Baigia pasirengimą Dakarui

Varšuvoje vykęs šou šiemet jėgas suvienijusiam B. Vanago ir S. Rozwadowskio ekipažui – tik trumpas nuokrypis nuo iššūkių nestokojančios pasirengimo Dakarui dienotvarkės. Nors odisėja Argentinos ir Bolivijos dykromis startuos sausio 3 dieną, visiškai paruoštą bolidą jau lapkričio viduryje iš Havro uosto Prancūzijoje komanda išsiųs į Pietų Ameriką.

„Tai reiškia, jog visai netrukus turime būti automobilį visiškai paruošę sunkiausioms planetos lenktynėms. Sunku pratybose – lengviau mūšyje. Šiuo metu automobilį išbandome sunkiausių greičio ruožų sąlygomis – taigi pats pasirengimo įkarštis“, – pažymėjo B. Vanagas.

Praėjusiose Dakaro lenktynėse pelnyta pirmoji vieta privačių komandų įskaitoje pakėlė itin aukštai kartelę ir privertė į komandą dėmesį atkreipti su kur kas įspūdingesniais biudžetais ir gausiomis pajėgomis jose dalyvaujančius automobilių gamintojus. Anot B. Vanago, išankstinės prognozės Dakare yra labai netinkamas dalykas, bet tikslas yra kaip visada – padaryti geriausia, kas tik įmanoma. Juolab kelią rodysiantis šturmanas iš Lenkijos yra tikras profesionalas.

„Greičio atžvilgiu tikrai esame lyderių grupėje. Bet rezultatas priklausys nuo to, kiek klaidų padarysime – taigi svarbiausia užduotis Dakare bus padaryti jų kuo mažiau. Nors šis ralis yra labai nenuspėjamas ir sudėtingas, šiek tiek ramina ir džiugina tai, jog kolega S. Rozwadowskis yra itin racionalus lenktynininkas, dar nemačiau nė vieno štumano, taip rimtai besirengiančio lenktynėms. O kaip mums seksis, pamatysime jau Dakare“, – sakė Lietuvos lenktynininkas.

Lietuvos vardą šiemet Dakare, be B. Vanago ekipažo, garsins Antanas Juknevičius su šturmanu Mindaugu Slapšiu (automobilis „Toyota Overidrive Hilux“) ir Vaidotas Žala su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu („Seat Leon Dakar“).

Prieš porą mėnesių netikėtai apie pasitraukimą iš Dakaro ralio pranešus Peru, organizatoriams teko gerokai keisti maršrutą, o komandoms iš naujo perbraižyti lenktynių strategiją. Pasitraukimą lėmė įsismarkavęs El Ninjo, veikiantis šios Pietų Amerikos šalies klimatą, dėl šio reiškinio gruodžio-sausio mėnesiais čia prognozuojamos itin smarkios liūtys.

Būsimajame lenktynių maršrute bus mažiau smėlio kopų, tačiau gausiau sportininkų techniškumo reikalaujančių greitų ruožų, kuriuos reikės įveikti aukštesne pavara.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"