TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Griežtinama automobilių importuotojų kontrolė

2015 11 11 11:45
mesrusiuojam.lt nuotrauka

Transporto priemonių importuotojai privalės rūpintis automobilių atliekų sutvarkymu, kitu atveju jie bus baudžiami.

Aplinkos ministerija įpareigojo Regioninius aplinkos apsaugos departamentus tikrinti transporto priemonių prekybininkų duomenis „Regitros“ bei Mokesčių inspekcijos duomenų bazėse ir informuoti transporto priemonių importuotojus apie jiems nustatytas atliekų tvarkymo prievoles. Transporto priemonių importuotojai tikrinami, o nevykdantys Atliekų tvarkymo įstatyme numatytų prievolių bus baudžiami nustatyta tvarka. Administracinis teisės pažeidimų kodeksas už tokius pažeidimus numato baudas beveik iki 14,5 tūkst. eurų.

Transporto importuotojų kontrolė sugriežtinta atskleidus, kad transporto priemonių importuotojai galimai neįgyvendina gamintojo atsakomybės principo. Kadangi atliekų tvarkymas kainuoja, taupydami importuotojai vengia išlaidų, todėl į aplinką ar į buitinių atliekų konteinerius patenka nevertingos atliekos, kurias perdirbus būtų gaunamos žaliavos pakartotinai gamybai arba energijai išgauti.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimir Jankoit sako, jog Aplinkos ministerijos veiksmai susiję reikalavimu įgyvendinti ES direktyvas dėl aplinkos taršos mažinimo.

„Tikimės, kad įvedus naują tvarką, aplinkos tarša gerokai sumažės, nebebus tokio nevaldomo sąvartynų augimo. Verslininkai turėtų pagalvoti ne tik apie pelną, bet ir apie savo pačių interesus gyventi švaresnėje, sveikesnėje aplinkoje, tuo labiau, kad atliekų tvarkymas kainuoja ne tiek ir daug“, – sako V.Jankoit.

Transporto priemonių importuotojų interesus atstovaujančios Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos (GIA), vadovas Alfredas Skinulis tvirtina, jog asociacijos specialistai pasiruošę padėti transporto priemonių importuotojams, kurie rūpinasi importuotojo pareigų vykdymu.

„Galime pakonsultuoti dėl reikalingų veiksmų, dokumentų tvarkymo ir visų kitų klausimų, kurie gali iškilti įgyvendinant gamintojų ir importuotojų atsakomybės principą“, – tikina A.Skinulis.

„Regitros“ duomenimis, į Lietuvą per metus įvežama apie 200 tūkstančių transporto priemonių, tuo tarpu finansuojamas tik apie 20 proc. automobilių atliekų sutvarkymas.

Tai, kad automobilių detalių sutvarkymo problema yra aktuali, pastebi ir „VSA Vilnius“ klientų aptarnavimo skyriaus vadovas Martynas Surplys: „Buitinių atliekų ir antrinių žaliavų konteineriuose automobilių detalių daugiausia aptinkame pramoniniuose rajonuose, ten kur įsikūrę daug servisų ar įmonių, prekiaujančių naudotomis automobilių dalimis. Į konteinerius meta įvairias nereikalingas detales – buferius, kėbulo detales, neperdirbamus automobilinius stiklus bei kitas nereikalingas transporto priemonių dalis. Realiai, jų sutvarkymui įmonės turėtų užsisakyti specialų konteinerį ir paslaugas, tačiau kadangi jos kainuoja žymiai brangiau, bandančių sutaupyti pasitaiko pakankamai dažnai.“

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"