TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Grūstis. Kas gali būti bjauriau?

LŽ archyvo nuotr.

Stovėjimas begaliniuose eismo kamščiuose neretai atima daugiau laiko nei pats važiavimas. Gerai, jei jūs šaltakraujis ir priimate tai filosofiškai. Priešingu atveju kiekviena prastova jums kainuos nemažai nervų ląstelių, o šios, žinia, neatsinaujina.

Esama nemažai efektyvių būdų, kaip pakelti tokius nemalonumus nepatiriant kiek daugiau nuostolių savijautai ir nuotaikai. Visi tie metodai gerai žinomi psichologams, tačiau dėl kiekvieno menkniekio pas psichoterapeutą juk nebėgsi.

Svarbiausia - savitvarda

Taip, savitvarda spūstyje - svarbiausia. Netgi įstrigus ilgiausioje eilėje būtina elgtis ramiai. Nemėginkite persirikiuoti į gretimą juostą, neva joje eilė lyg ir greičiau šliaužia... Galvokite ne apie tai, kaip greičiau ištrūkti iš grūsties (šaligatviu, priešpriešine juosta, sukeliant pavojų sau bei aplinkiniams), o apie tai, kaip atsiprašyti dėl vėlavimo. "Įstrigau kamštyje", - mūsų laikais visai pateisinama priežastis. Bet kuriuo atveju dalykinis ar draugiškas susitikimas bus tikrai naudingesnis, jei į jį atvyksite gerai nusiteikęs, o ne paniuręs, po rizikingo ir sekinančio vairavimo agresyvus.

Kaip palaikyti dvasinę pusiausvyrą papuolus į tokią standartinę šiais laikais situaciją? Egzistuoja keletas būdų.

Jei vos judančiame eismo kamštyje jaučiate, kad jau esate "ties riba", o eismo sąlygos neleidžia atsiriboti nuo vairavimo, paprasčiausiai kelis kartus giliai įkvėpkite ir iškvėpkite. Po to kelis kartus įtempkite ir atpalaiduokite kaktos raumenis: pakelkite antakius ir šiek tiek palaikę juos tokioje padėtyje nuleiskite. Tai turėtų įtampą pašalinti ar bent jau juntamai sumažinti.

Atsipalaiduokite

Jei jūsų mašina neabejotinai įstrigo ir jūs stovite vietoje, vadinasi, turite laiko atlikti nesudėtingą atpalaiduojančių pratimų kompleksą.

1. Padėkite rankas ant kelių ir užsimerkite.

2. Keletą kartų įkvėpkite ir iškvėpkite, giliai ir ramiai.

3. Sukoncentruokite dėmesį ties ta raumenų grupe, kur jaučiate didžiausią įtampą. Nieko nedarykite, tiesiog ramiai šitaip pasėdėkite.

4. Smarkiai sulenkite ranką ties alkūne ir riešais, stipriai suspauskite kumščius, o po to atsipalaiduokite. Prisispauskite nugara prie automobilio sėdynės atlošo. Atsipalaiduokite. Suspauskite žandikaulį. Vėl atsipalaiduokite. Užsimerkite. Prispauskite smakrą prie krūtinės. Atsipalaiduokite... Kiekviena įstangos fazė turi trukti apie 5 sekundes. Jokiu būdu negalima stabdyti kvėpavimo. O atsipalaidavimo fazės trukmė - 30 sekundžių.

5. Pakvėpuokite lėtai ir giliai, akys užmerktos.

Susikoncentruokite ties maloniu atsipalaidavimo pojūčiu: jūsų kūnas dabar tarsi skudurinė lėlė. Leiskite galvai nusvirti ant krūtinės, pečiai taip pat nuleisti.

6. Įsivaizduokite, kad per jūsų kūną nubėgo šilta banga.

7. Lėtai atsimerkite. Dabar jūs jaučiatės kur kas žvalesnis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"