TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Gyvybių negelbsti net nuolat spiginantys automobilių žibintai

2007 07 18 0:00
Tokių, kurie ignoruoja reikalavimą važiuoti įsijungus artimąsias šviesas, Lietuvos miestų gatvėse nestinga.
Autoriaus nuotrauka

Jau praėjo užtektinai laiko, kad įsitikintume, ar veiksmingas neseniai įsigaliojusių Kelių eismo taisyklių (KET) reikalavimas ištisus metus važinėti įjungus artimąsias automobilių šviesas. Mat šiemet avarijų, palyginti su praėjusių metų tais pačiais balandžio ir gegužės mėnesiais, užregistruota gerokai daugiau.

Balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais važinėdamas Vilniaus gatvėmis apytiksliai suskaičiavau, kad dieną, esant geram matomumui, neįsijungęs artimųjų šviesų važiuoja kas šešto, lyjant lietui - kas penkiolikto automobilio vairuotojas. Sunku patikėti, bet net naktį pasitaiko "pamirštančiųjų" įjungti žibintus. Suprantama, šio KET reikalavimo ištisus metus važinėti įjungus artimąsias automobilio šviesas iniciatoriai per metus gerokai padidėjusį eismo įvykių skaičių linkę sieti su kitomis priežastimis. Jei vis dėlto avarijų būtų sumažėję, naujų KET autoriai neabejotinai būtų tvirtinę, kad jų išvengti padėjo būtent ši taisyklių pataisa. Tad akivaizdu, jog avaringumo problema sprendžiama ne efektyviai.

Akys pripranta

Derėtų sutikti, kad automobilis, kurio vairuotojas yra įjungęs artimąsias šviesas, iš toliau tikrai geriau matomas ir pastebimas. Vis dėlto prie nereguliuojamos sankryžos lūkuriuojant, kol pagrindiniu keliu pravažiuos automobiliai, akys pripranta prie jų žibintų, tačiau gali nepastebėti to, kuris važiuoja be šviesų. Aišku, nutikus eismo įvykiui iš karto būtumėt pripažintas avarijos kaltininku, o paskui galėtumėt ilgai ir nuobodžiai bylinėtis teismuose, laukti ekspertų išvadų - ar buvo įjungti kito automobilio žibintai, ar ne, klausytis kandžių replikų, kad "privalėjote jį pastebėti ir nešviečiant lempoms".

Jaučiasi nesaugūs

Tačiau tuo "įjungtų žibintų problema" dar nesibaigia. Neseniai viename leidinių teko matyti raginimą motociklų vairuotojams pažeidinėti (!) eismo taisykles ir važinėti tik įjungus ilgąsias šviesas. Motyvas - motociklai pradėjo visiškai nebeišsiskirti iš transporto priemonių srauto. Tas pat galioja ir kitoms - važiuojančioms kolona, vežančioms vaikus ar velkančioms kitą automobilį - transporto priemonėms, kurias anksčiau geriau pastebėdavo kiti vairuotojai.

Papildoma tarša

Su automobiliais siejamas ir žalingas poveikis gamtai. Juk nuolat šviečiantys žibintai - tai papildomos, kad ir nedidelės, degalų sąnaudos. Atitinkamai didesnė ir - nors menkai - tarša. Šį "menkai" padauginus iš šalies keliais riedančių šimtų tūkstančių transporto priemonių tikėtina, jog per pavasario ir vasaros mėnesius gamtai tenkanti "papildoma" teršalų porcija siekia ne kelis gramus ar kilogramus, o gerokai daugiau. Bet palikime tai gamtosaugos specialistų išvadoms. Jie taip pat savo ruožtu galėtų įvertinti, ar įjungtų žibintų tariama nauda atperka patiriamus nuostolius, susijusius ir su taršos keliamais pavojais sveikatai.

Policija nereaguoja

Jeigu jau buvo patvirtinta nauja KET pataisa, reikalaujanti ištisus metus važinėti įjungus artimąsias šviesas, turėtų būti ir užtikrinama, kad visi to paisys. Tačiau policininkai, kaip teko matyti, net nesivargina stabdyti vairuotojų, neįjungusių automobilio žibintų. Tokio atsainumo priežastis suprantama. Kuriam galui gaišti laiką, kad užpildytum protokolą dėl kelių dešimtinių baudos? Be to, ir patiems vairuotojams tokią sumokėti - ne itin didelis nuostolis. Akivaizdu, jog būtent nuo to derėjo pradėti ką nors keisti mąstant apie plintantį avaringumą šalies keliuose, nes paaiškėjo, kad net nepavyko įgyvendinti idėjos "išgelbėti bent vieną gyvybę".

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"