TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Hibridą "Audi A7 Sportback h‑tron quattro" varo ir elektra, ir vandenilis

2014 11 24 10:28
Įveikęs 100 kilometrų koncepcinis hybridas "Audi A7 h-tron" į atmosferą išskiria ne daugiau kaip du lašus vandens.  Gamintojos nuotrauka

Ar verta konstruoti hibridinį automobilį, kuriame įprasto elektros variklio trūkumus kompensuoja… kitas elektros variklis? Verta, atsako "Audi" inžinieriai. Su sąlyga, kad tai bus galingas sportinis bolidas su dviem traukos centrais, kurių viena elektrinė jėgainė yra maitinama vandeniliu.

Pasak "Audi" inžinierių, vienąkart įkrovus tokią mašiną ja galima nuvažiuoti iki 500 kilometrų ir rodyti puikius rezultatus netgi lenktynių trasose, į aplinką išskiriant vos porą lašų vandens.

Praėjusį savaitgalį prasidėjusioje tarptautinėje Los Andželo (JAV) automobilių parodoje pristatomas įspūdingos konstrukcijos automobilis "Audi A7 Sportback h‑tron quattro" su vandeniliniu varikliu. Kai kiti automobilių gamintojai šiuo metu kuria ar tik bando sukurti įprastus vandenilinius automobilius, o jų prototipai yra mažosios klasės automobiliai arba vien tik laboratoriniai stendai, "Audi" specialistai nepasikuklino. Jie pristatė superautomobilio ambicijų neslepiantį važiuojantį koncepcinį modelį, ir net organizuoja važiavimo testus žurnalistams.

Priekyje sumontuotas elektros variklis suka priekinius ratus ir energiją gauna iš vandenilinio akumuliatoriaus. Unikalios konstrukcijos akumuliatoriuje vyksta cheminė reakcija, kurios metu gaminamas vanduo. Vandeniliui reaguojant su deguonimi susidaranti elektros energija tiekiama priekinam varikliui. Nuvažiuoti 100 km kelio sunaudojama maždaug 1 kilogramas vandenilio, kas pagal ekvivalentą atitinka maždaug 3,7 litro benzino. Pilnos vandenilio talpyklos užtenka 500 km kelio. Šios talpyklos užpildymas trunka apie 3 minutes.

Papildomą galios ir eigos rezervą suteikia automobilio galinėje dalyje sumontuotas ir galinius ratus sukantis šiuolaikiniams "Audi" hibridams skirtas elektros variklis, kuriam energiją tiekia 8,8 kWh talpos akumuliatorius. Naudojant vien šį variklį galima nuriedėti iki 50 km kelio.

Abi elektros variklių sistemos - nepriklausomos viena nuo kitos. Šių variklių kuriamą galią valdo ir paskirsto naujos konstrukcijos elektroninė transmisija, judesį perduodanti "quattro" visų ratų pavarai.

Abu varikliai gali veikti keliais skirtingais sąveikų režimais, priklausančiais nuo eismo sąlygų arba vairavimo pobūdžio bei prioritetų. Šis perjungimas atliekamas automatiškai arba rankiniu būdu. "Audi" inžinierius ypač domina lenktyninis režimas, kai sinchroniškai veikiančių variklių tandemas sukuria didelę trauką ir leidžia skuosti dideliu greičiu. Ši koncepcija buvo išbandyta ir ne kartą pasiteisino Le Mano lenktynėse, garantuodama pergales "Audi" komandai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"