TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Hibridas ar elektromobilis: už ką statote jūs?

2014 04 07 6:00
Penktasis „Audi“ žiedas – baterijai įkrauti. Gamintojų nuotraukos

Tradiciškai benziną besirenkančios JAV ir Japonija naujausias hibridinių ir elektra varomų automobilių technologijas perima kur kas greičiau nei dyzelinė Europa. Šiek tiek tvirčiau Senajame žemyne laikosi „Toyota“, kurios atnaujinti dyzeliniai „Auris“ ir „Yaris“ hibridai pernai sudarė beveik pusę Europoje parduodamų hibridų.

Pagrindinė priežastis, dėl kurios hibridiniai automobiliai sparčiai neįsibėgėja Europoje, yra ta, kad palyginti su dyzeliniais automobiliais, skirtingai nei lyginant su benzininiais, hibridų efektyvumas kur kas menkesnis.

Japonai – už konservatyvesnius pokyčius

„Toyota“ konglomeratas, kuriam priklauso ir „Lexus“, kol kas stato ant hibridinės technologijos (HEV), kuri buvo diegiama nuo pat pirmojo „Prius“ pasirodymo, kortos. Šios technologijos automobilyje įprastais degalais varomas motoras yra pagrindinis galios šaltinis. Tuo tarpu elektrinis motoras ir jo baterija maitinami važiuojant įprastu režimu. Sugeneruota elektra panaudojama automobiliui įsibėgėjant arba važiuojant nedideliu greičiu. Toks hibridas kur kas efektyvesnis mieste.

Tuo tarpu įkraunami hibridai (PHEV – plug-in hybrid), kaip dyzelinis „Volvo V60“ ar „Audi“ pristatytas „A3 E-tron“ , yra panašesni į elektromobilius nei į tradicines mašinas. Įkraunamo hibrido pagrindinė jėgainė – elektros motorai ir baterija, kurią reikia įkrauti, įjungus į elektros šaltinį. Tik kai kelionės metu baterija visai išsikrauna, įsijungia degalais varomas variklis, kuris veikdamas krauna ir ištuštėjusią bateriją.

Hibridinis „Yaris“ - vienas švariausių

„Toyota Auris Touring Sports“ hibridinis automobilis.

Europoje pernai buvo parduota 214 tūkst. naujų hibridinių (HEV ir PHEV) automobilių. Didžiojoje Britanijoje gaminamų „Toyota Auris“ benzininių hibridų pardavimai per metus pašoko 131 proc., iki 53 tūkst. automobilių, o nedidelių, Prancūzijoje kepamų „Toyota Yaris“ parduota dvigubai daugiau nei prieš metus (103 proc.) - beveik 49 tūkstančiai. Japonų autoflagmanas tikisi, kad šiemet hibridinių „Yaris“ paklausa didės dar penktadaliu.

„Toyota“ turi nedaug pasiūlymų dyzelinių variklių segmente, tad vienintelis logiškas kelias jai neužleisti rinkos Europoje – didinti benzininių hibridinių automobilių pardavimą. Vakarų Europoje tampa įprasta: jei nori ekonomiškesnio „Volkswagen Golf“, perki dyzelį, jei nori ekonomiškos „Toyota“ – hibridą“, - sakė automobilių rinkos tyrėjas Alas Bedwellas.

Japonų gamintojas tikisi, kad „Auris“ ir „Yaris“ hibridai taps jų sėkmės arkliuku Europoje. Tokiu pat, kokiu JAV ir Japonijoje tapo jau trečiąją kartą skaičiuojantis „Prius“ hibridas. Jis šiuo metu karaliauja Japonijos geriausiai parduodamų automobilių sąraše, o JAV užima dešimtąją vietą.

Hibridinis „Yaris“ anglies dvideginio išmetimas siekia tik 79 g/km, tai leidžia jį pelnytai vadinti bene švariausiu iš Europoje parduodamų automobilių. Savo hibridinę filosofiją „Toyota“ stengiasi įdiegti ir „Lexus“, kurie taip pat nepakinkyti dyzeliniais varikliais, gamyboje.

Įkraunamas hibridas – tarpinė stotelė

Apie planus Europoje aplenkti „Toyota“ ir tapti čia geriausiai parduodamu Azijos automobilių marke prieš kelerius metus paskelbęs „Nissan“, rodos, šio tikslo gali ir neįgyvendinti. Pirmąją poziciją „Nissan“ savo konkurentei užleido 1998 metais, o pernai šį japonų gamintoją aplenkė ir korėjiečių „Hyundai“.

„Turime hibridinių modelių JAV ir Japonijoje, tačiau Europoje visą dėmesį skiriame elektromobiliams. Manau, kad esame nusistatę perspektyvesnę kryptį nei mūsų konkurentai. Jei atsuktumėte laikrodį atgal ir pamatytumėte, kaip iš pradžių sekėsi „Prius“ modeliui, būtų akivaizdu, kad mūsų „Nissan Leaf“ elektromobilio pardavimas juda kur kas sparčiau“, - pažymėjo „Nissan Europe“ vadovas Trevoras Mannas.

„Nissan Leaf“ elektromobilis.

Tuo tarpu vokiečių gamintojai, Europoje užvaldę pačias stipriausias pozicijas, visą dešimtmetį bent jau viešuose pasisakymuose gana kritiškai vertino hibridines ir elektromobilių technologijas. Bet inovacijos išjudino net ir šiuos autopramonės dinozaurus. Štai „Volkswagen“ grupei priklausanti „Audi“ prieš mėnesį Ženevoje pristatė pirmojo savo įkraunamo hibrido „Audi A3 E-tron“ modelį.

„Elektriniai automobiliai yra ateitis. Tai akivaizdu. Tradiciniams automobiliams ne tik mes, bet ir mūsų automobilių pirkėjai jaučia emocinį prieraišumą, tačiau pasaulis nestovi vietoje. Šiuo metu manome, kad geriausias variantas, žengiant iš tradicinių automobilių į elektromobilių erą, yra įkraunamas hibridinis automobilis. Startuodami su „Audi A3 E-tron“ pasiūlysime klientams ne tik patį automobilį, bet ir visą infrastruktūrą - tai greitosios įkrovos stotelių įrengimas jų namų garažuose“, - teigė „Audi“ techninio vystymo vadovas Ulrichas Hackenbergas.

„Audi“ tyrimų grupėse dirbantys inžinieriai sparčiai tobulina ne tik hibridinę sistemą ir baterijas, bet ir vairavimą palengvinančią elektroniką, kurios pagrindinis siekiamas tikslas – kompiuterio pilotuojami autonominiai automobiliai. Šioje srityje „Volkswagen Group“ bičiuliaujasi su technologijų milžinais „Google“ ir „Nvidia“. Pasak U.Hackenbergo, šį dešimtmetį matysime, kaip nauji automobiliai ims vis geriau sutarti ne tik su išmaniaisiais telefonais, laikrodžiais bei planšetiniais kompiuteriais, bet ir vieni, ir keisis informacija tarpusavyje bei su keliuose įrengtomis informacinėmis sistemomis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"