TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Hibridas naudos saulės energiją

2016 02 10 6:00
Salerno (Italija) universiteto inžinieriai savo sukurtą įrenginį "HySolat Kit" bandė ir tobulino naudodamiesi "Fiat Punto".   Bioradar.net nuotrauka

Grupė Salerno (Italija) universiteto inžinierių skelbia ištobulinusi prieš kelerius metus jos pačios sukurtą specialų įrangos komplektą „HySolarKit“, kuris turėtų padėti įkrauti serijinei gamybai rengiamo hibridinio „Fiat Punto“ ličio jonų bateriją.

Vis daugiau pasaulio gamintojų įsitraukia į lenktynes, kas pirmas sukurs elektra varomą mašiną, kurią įstengs įpirkti masinis vartotojas. Kol kas perspektyviausia ateities transporto priemone laikomas elektromobilis – pirmiausia dėl to, kad į atmosferą neišmeta nė gramo anglies dioksido ar kitokių teršalų, be to, gali naudoti elektrą, gaminamą iš neišsenkančių atsinaujinančių energijos šaltinių.

Nuo pigumo priklausanti sėkmė

Tačiau kol kas elektra varomi lengvieji automobiliai yra neįtikimai brangūs. Pirmiausia dėl baterijų, kurių vertė sudaro apie du trečdalius pačios mašinos kainos.

Didieji pasaulio gamintojai karštligiškai ieško būdų, kaip atpiginti elektromobilius. Visi supranta – kas pirmas sukurs masinę elektra varomą mašiną, tas daugiausia ir laimės.

Pavyzdžiui, vos per kelias pastarąsias dienas Amerikos kompanija „Tesla“ paskelbė, jog 2018 metais nuo konvejerių pradės ridenti „Model 3“, kuris kainuos apie 32 tūkst. eurų, o japonų „Nissan“ – kad specialiai Kinijos rinkai kuria elektromobilį, kurio kaina bus mažesnė nei populiariojo „Leaf“.

Šiuo metu pigiausią pasaulyje serijinį elektromobilį „E-Up!“ gamina Vokietijos „Volkswagen“. Tačiau už maždaug 26 tūkst. eurų (tiek atsieina vokiškas elektrinis stebuklas) galima įsigyti ir taupų vidutinės prestižinės klasės sedaną. Paprastai pirkėjai mieliau renkasi šį variantą.

Kiti gamintojai irgi nesėdi sudėję rankų. Pavyzdžiui, daugiau nei prieš trejus metus Italijos koncerno „Fiat“ remiama vietos Salerno universiteto inžinierių komanda pradėjo projektą, kurį įgyvendindama sukūrė įrenginį „HySolarKit“. Neseniai Italijos žiniasklaida pranešė, kad naujovė skatina koncerną „Fiat“ pradėti serijiniu būdu gaminti hibridinius, tradiciniais degalais ir saulės energija varomus mažylius „Punto“. Atkreipiamas dėmesys, jog tai yra automobilis, kuriame buvo bandomas įrenginys „HySolarKit“.

Energija – nuo stogo ir dangčio

Tačiau svarbiausia, kad saulės jėgainė atsieis tik 3 tūkst. eurų – tiek tereikės pridėti perkant nebrangų „Fiat Punto“ (šios mašinos kaina prasideda nuo 11,6 tūkst. eurų – LŽ).

Kaip pažymi „HySolarKit“ kūrėjai, įrenginys mažojo automobilio savininkui visiškai atsipirktų per trejus metus. Jį sudarytų ant „Fiat Punto“ stogo ir variklio gaubto montuojamos saulės baterijos ir du elektriniai motorai. Abu dyzeliniam arba benzininiam varikliui padėtų sukti mašinos ratus, todėl smarkiai sumažėtų į atmosferą išmetamų teršalų kiekis. Elektromotorai tvirtinami prie hibrido ratų. Stabdant automobilį jie kurtų energiją, kuri keliautų į ličio jonų baterijas. Jas papildomai krautų ant stogo ir variklio dangčio veikiančios saulės baterijos. Pasak portalo bioradar.net, „HySolarKit“ leistų sutaupyti iki 20 proc. degalų.

„Tai – revoliucija, nes mūsų įrenginį galima įmontuoti į bet kokią dviem ratais varomą mašiną“, – tvirtino „HySolarKit“ kūrėjų komandos vadovas Gianfrancas Rizzo.

Tiesa, koncernas „Fiat“ kol kas oficialiai nepatvirtino, kad jau yra nusprendęs nuo konvejerių paleisti kombinuotai – tradiciniais degalais ir saulės energija – varomus „Punto“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"