TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Hibridų akistatoje – skirtingi koziriai

2015 06 03 6:00
25 AG elektros motoras ir baterija „Yaris“ hibridą varo važiuojant iki 30 km/h greičiu. Tiesa, vien tik elektriniu režimu idealiomis sąlygomis pavyks įveikti ne daugiau kaip 3 kilometrus. Tomo Fedaravičiaus (LŽ) nuotrauka

Europos Sąjungai (ES) spaudžiant automobilių gamintojus, kad iki 2021 metų jų siūlomų naujų automobilių parko vidutinis išmetamas anglies dioksido kiekis neviršytų 95 g/km, ES rinkoje pagal automobilių pardavimą karaliaujantys vokiečiai atsigręžia į hibridinės pavaros technologiją, mat suprato, jog prie elektromobilių praktiškų vairuotojų taip greitai neprijaukinsi.

Tiek visoje ES, tiek Lietuvoje vienareikšmė lyderė hibridinių automobilių segmente yra „Toyota“, propaguojanti vadinamąją švelniąją („Toyota“) ir visiškai hibridinę („Lexus“) technologijas, kai automobilio kompiuteris sumaniai pasirenka tarp elektrinio ir vidaus degimo variklio, o baterija iš esmės kraunama regeneruojant stabdymo energiją.

Trumpai tariant, baterijai krauti tinklo nereikia, tačiau yra vienas „bet“ – vien tik elektriniu režimu, judėdami minimaliu (iki 30 km/h) greičiu, nuvažiuosite vos keletą kilometrų. Įkraunamo hibrido (PHEV) technologiją, kai yra galimybė papildomai įkrauti bateriją iš tinklo ir mieste važiuojant vien tik elektriniu režimu idealiomis sąlygomis standartiškai galima įveikti iki 50 km, „Toyota“ yra įdiegusi tik trečios laidos „Prius“ modelyje.

Pirmauja „Yaris“ ir „Auris“

Kaip rodo praėjusių metų ES naujų automobilių pardavimo statistika, japonai su savo nuo 1997 metų plėtojama hibridine technologija akivaizdžiai pirmauja šiame pačių susikurtame rinkos segmente. Populiariausi 2014 metais Europoje parduodami hibridiniai modeliai buvo švelnieji „Toyota Auris“ (67 tūkst. vnt.) ir „Toyota Yaris“ (56,5 tūkst. vnt.) hibridai.

Hibridų kategorijoje šie du kompaktiniai miesto automobiliai pagal pardavimą lyderiai ir Lietuvoje. Tiesa, pavyzdžiui, „Yaris“ hibrido pardavimą į viršų šiemet smarkiai kilstelėjo sėkmingas atstovų sandoris su verslo klientu, nusprendusiu aprūpinti savo parką ekonomiškais subkompaktiniais automobiliais. „Yaris“ hibridų praėjusiais metais Lietuvoje buvo parduota 40, o vidaus degimo variklio varomų to paties modelio automobilių – 121. Šiemet pardavimo statistika dėl minėto stambesnio sandorio su verslo klientu pakrypo hibridų naudai – 60 hibridų ir 28 įprastinių variklių varomi automobiliai.

Tuo metu iš 261 pernai parduoto „Auris“ automobilio tik penktadalis buvo hibridiniai, šiemet pagal bendrą pardavimo statistiką tokių dar mažiau (iš 71 – 8).

„Hibridus perkantys lietuviai niekuo nesiskiria nuo kitų šalių klientų. Bandomieji važiavimai yra esminis klientų nuostatas keičiantis veiksnys, nes tada vairuotojui lengviausia suprasti tokią hibrido teikiamą naudą kaip efektyvus degalų vartojimas ir mažas išmetamo CO2 kiekis. „Toyotos“ hibridų nereikia krauti, nereikia perjunginėti pavarų, jie labai tylūs, o naudotis jais paprasta“, - sakė „Toyotos“ atstovybės Baltijos šalyse pardavimo vadovas Giedrius Jozėnas.

Patogu įvertinti sąnaudas

Tai, kad prieš priimant sprendimą, ką pasirinkti – hibridinę pavarą ar tik vidaus degimo variklį, verta preciziškai apskaičiuoti, parodė ir LŽ atliktas mažiausio atnaujinto „Toyotos“ hibrido „Yaris“ testas.

Beje, „Toyotos“ atstovė Lietuvoje „Mototoja“ šiuo metu bandantiems hibridinius modelius siūlo galimybę kur kas aiškiau įvertinti bandomojo hibrido degalų vartojimą. Mat bandomuosiuose „Yaris“ modeliuose įrengtas siųstuvas perduoda duomenis apie pasirenkamą bandomojo važiavimo maršrutą bei degalų vartojimą esamuoju laiku. Taigi, vėliau prisėdę prie kompiuterio galite išnagrinėti, kiek nuvažiuotos distancijos „Yaris“ įveikė tik elektriniu režimu, kiek kuriame ruože vartojo degalų ir į aplinką išmetė CO2. Labai patogu!

Į pigiausią šiuo metu rinkoje pristatomą subkompaktinį „Yaris“ hibridą kartu su elektros varikliu ir jį sukančia baterija yra montuojamas ir keturių cilindrų 1,5l/75 AG benzininis motoras. Bendrus per bandymus su „Yaris“ hibridu pasiektus ekonomijos parametrus gerino tai, kad nemažą dalį pasirinkto maršruto Vilniaus gatvėmis teko įveikti vakarinio piko metu.

Tuomet kelio ruožus galima įveikti naudojant tik elektros variklį ir bateriją. Tačiau prireikus spustelėti ir išlindus iš grūsčių nebelieka „oho“ efekto. Ekonomija tampa tokia, kokia ir turėtų būti važiuojant šiaip jau ekonomišku subkompaktiniu automobiliu su vidaus degimo varikliu – miesto režimu siekia apie 5 l/100 km. Modelio gerbėjams patiks ir tai, kad įlipęs į naują „Yaris“ pasijunti it namie. Kaip įvertino prie ankstesnės laidos „Yaris“ vairo kasdien sėdanti kolegė, skirtumas tik tas, jog „iš vietos pajudi troleibusu”.

Įsigijo šiaulietė

Grįžtant prie klausimo - įprastinis ar įkraunamas hibridas, verta priminti, kad į hibridines technologijas dabar atsigręžę vokiečių gamintojai renkasi įkraunamų hibridų technologiją. Pirmuosius ryškesnius savo bandymus per pastaruosius metus pristatė „Volkswagen“ („Golf GTE”), „Porsche“ („Panamera E-hybrid“), BMW („i8“), „Audi“ („A3 e-tron), taip pat „Volvo“ („V60 Plug-in Hybrid“). Lietuvoje įkraunamų hibridų populiarėjimui neigiamos įtakos iš dalies daro tai, kad, palyginti su Vakarų valstybėmis, didžioji dauguma miesto gyventojų gyvena daugiabučiuose, kur grįžus įjungti automobilį į tinklą iš esmės nėra sąlygų.

Įkraunamų hibridų konkurentus ES šalyse pernai ne procentais, o kartais (keturgubai, palyginti su antroje vietoje likusiu „Volvo V60“) pranoko „Mitsubishi Outlander PHEV“ hibridas, kuris pagal pardavimą (20 tūkst. vnt.) yra vienvaldis PHEV kategorijos lyderis Europoje. Šis modelis neseniai sulaukė ir pirmojo pirkėjo Lietuvoje. Hibridą, turintį 2 l darbinio tūrio vidaus degimo ir du elektros variklius, įsigijo verslininkė iš Šiaulių. Įspūdį daro tai, kad įkraunamas miesto visureigis elektriniu režimu maksimaliai gali įveikti 50 km, o pripildžius pilną baką ir įkrovus akumuliatorių - iki 880 kilometrų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"