TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Hitlerio bolidas parduodamas aukcione

2009 06 03 0:00
Rusijoje rastas legendinis "Auto Union D" automobilis pranoksta daugelį šiuolaikinių modelių.
"Alamy" nuotrauka

Antrojo pasaulinio karo metu nacistinės Vokietijos vadovui Adolfui Hitleriui priklausęs unikalus "Auto Union D" automobilis rugpjūčio mėnesį bus parduodamas aukcione. Pradinė jo kaina - 5,5 mln. svarų (daugiau nei 21 mln. litų).

1938 metais sukurti lenktyniniai automobiliai yra vienos rečiausių senovinių mašinų pasaulyje. Manoma, kad šiuo metu yra išlikęs vos vienas toks automobilis; jis priklausė pačiam nacių vadui ir buvo daugiau nei penkiasdešimt metų dingęs už geležinės uždangos tuometėje Sovietų Sąjungoje.

Lenktynių įžymybė.

1939 metais šį "Auto Union D" automobilį "Grand Prix" lenktynėse, kurios yra laikomos dabartinių "Formulės-1" ištaka, vairavo artimas A.Hitlerio draugas Hansas Stuckas. Lenktynės ir greiti automobiliai buvo didelė A.Hitlerio aistra. Jis tikėjo, kad pasiekimais šioje srityje galima įrodyti Vokietijos technologinį pranašumą prieš kitas valstybes, todėl ketvirtajame dešimtmetyje "sidabrinės strėlės", kaip tuomet buvo vadinami "Mercedes" ir "Auto Union" (dabar - "Audi"), dominavo visose tarptautinėse varžybose.

Žymus laipiotojas kalnais H.Stuckas medžioklėje susipažino su A.Hitleriu dar tuomet, kai šis nedalyvavo politikoje. Vėliau tapęs Vokietijos kancleriu A.Hitleris įtikino savo draugą pabandyti lenktyniauti ir aktyviai jį rėmė. Penkerius metus (iki 1939-ųjų) H.Stuckas gynė "Auto Union" garbę; prasidėjus karui "Grand Prix" serija buvo sustabdyta. Sovietų Sąjungos armijai įžengus į Berlyną, "sidabrinių strėlių" bolidai buvo skubiai išgabenti į tyrimų centrą Maskvoje, kur sovietų mokslininkai, norėdami išsiaiškinti automobilių gaminimo technologiją, juos išardė. Vėliau šie trofėjai buvo sudaužyti, sukapoti, o jų detalės panaudotos savoms reikmėms. Niekas nežinojo, kad šis 19 numeriu pažymėtas garsus automobilis išliko ir tik neseniai amerikietis automobilių entuziastas Paulas Karassikas rado jį neskelbiamoje vietoje Rusijoje. Antikvarinį automobilį restauravo specialistai iš Didžiosios Britanijos.

Technologijos ateičiai

"Auto Union D" modelis yra varomas 3 litrų V12 variklio, kuris išvysto net retam šiuolaikiniam automobiliui pasiekiamą galią - 485 AG prie 7 tūkst. apsisukimų per minutę. Maksimalus mašinos greitis viršija 320 km/val., o sukimo momentas yra toks aukštas, kad galinius ratus automobilis gali prasukti važiuodamas net 160 km/val. greičiu. Priekinė "Auto Union D" važiuoklės dalis buvo sukurta "Porsche" inžinierių, o vėliau naudojama "Volkswagen Beetle" automobiliuose. Galinė "DeDion" važiuoklė buvo didelis to laikmečio technologinis pasiekimas: dėl jos mašina puikiai laikėsi ant kelio ir galėjo įveikinėti posūkius didesniu greičiu, nei automobiliai su tuo metu plačiai naudota svyruojančių ašių pakaba.

"Auto Union D" sveria 850 kilogramų ir šiek tiek primena dabartinius "Formulės-1" automobilius. Aliuminio kėbulą sukūrė "Auto Union" dizaineriai, nors ankstesnių A, B ir C modelių išvaizda buvo projektuojama "Porsche" studijoje.

Vairuotojas, norėdamas įsėsti į automobilį, turi išimti vairą, o įlipęs vėl įstatyti jį į vietą. Vieninteliai prietaisai skydelyje yra didelis tachometras, rodantis variklio apsukas ir temperatūrą, ir indikatoriai, rodantys tepalo ir vandens spaudimą. Vairuotojo vietoje nėra jokių saugumo priemonių (saugos diržas tuo metu dar nebuvo išrastas).

Automobilio svorio centras yra gana žemai, nes degalų bakas buvo sumontuotas ne už vairuotojo nugaros, kaip buvo įprasta, o padalytas į dvi talpas ir simetriškai pritvirtintas prie bolido dugno. Unikalaus automobilio priekį puošia keturių žiedų logotipas, toks, koks šiais laikais žymi "Audi" modelius. Šie žiedai simbolizuoja keturis automobilių gamintojus, kurie Didžiosios Depresijos metu susijungė į "Auto Union" - "Horch", "Audi", DKW ir "Wanderer". Laikui bėgant iš šių kompanijų išliko tik "Audi", paveldėjusi gilią vienos garsiausių automobilių korporacijų istoriją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"