TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Į akinimą kelyje nedera atsakyti tuo pačiu

2016 06 08 6:00
Jei akinimas yra itin stiprus – derėtų sustoti ir kelionę tęsti tik tuomet, kai su akinančiu vairuotoju visiškai prasilenkiama. „Shutterstock“ nuotrauka

Į priešpriešiais tamsiuoju paros metu atlekiantį automobilį, akinantį ilgosiomis šviesomis, daug vairuotojų atsako tuo pačiu ir ima mirksėti tolimųjų šviesų žibintais. Tačiau, pagal Kelių eismo taisykles (KET), mirksėti ilgosiomis šviesomis yra draudžiama.

Tyrimų bendrovės „Prime Consulting“ atlikta apklausa atskleidė, kad didesnė dalis Lietuvos vairuotojų, akinami priešais atvažiuojančių automobilių ilgosiomis šviesomis, pradeda mirksėti atsakydami tuo pačiu. Pasak Lietuvos kelių policijos tarnybos atstovų, tai yra draudžiama ir gali užtraukti administracinę atsakomybę bei piniginę baudą nuo 28 iki 86 eurų. Akinamas vairuotojas privalo įjungti avarinę signalizaciją ir sumažinti greitį, kaip nurodyta KET.

Saugaus eismo ekspertas Vidas Žuraulis teigė, kad net trumpam įjungtos ilgosios šviesos gali sukelti skaudžių padarinių.

„Automobilius skiriant vos keliolikos metrų atstumui, ilgieji automobilių žibintai gali sukelti trumpalaikį aklumą. Tai itin pavojinga, kadangi kelyje bet kurio metu gali netikėtai atsirasti kliūtis ar pasirodyti pėsčiasis. Prasilenkus su spiginančiu į akis automobiliu, akims prie tamsos priprasti reikia dar bent poros sekundžių, tad atsiradusios kliūtys kurį laiką gali būti nepastebimos. Susidūrus su akinimu kelyje, nederėtų atsakyti tuo pačiu, nes taip tik sukeliama pavojinga situacija ir priešais esančiam vairuotojui. Kelių eismo taisyklėse rekomenduojama sulėtinti greitį ir įjungti avarinį signalą – tai saugiausia galima reakcija. Taip pat reikėtų vengti žiūrėti tiesiai į akinančius žibintus, rekomenduojama žvilgsnį nukreipti į dešinę kelio dalį ir orientuotis pagal baltą ištisinę liniją ar šaligatvį. Vis dėlto jei akinimas yra itin stiprus, derėtų visiškai sustoti ir kelionę tęsti tik tuomet, kai su akinančiu vairuotoju visiškai prasilenkiama“, – patarimais dalijosi V. Žuraulis.

Apakinti gali būti ne tik priešpriešinio eismo juostoje važiuojantys vairuotojai. „Derėtų nepamiršti, kad ilgųjų šviesų atspindys per užpakalinio vaizdo veidrodėlius gali būti dar pavojingesnis nei priešakyje esančių vairuotojų. Tokiu atveju ilgųjų žibintų šviesa akina net keletą minučių“, – teigė Vokietijos apšvietimo įrangos gamintojai „Narva“ atstovaujantis Tarekas Hamedas.

Jis pažymėjo, jog žibintai taip pat gali akinti vairuotojus tada, kai yra blogai sureguliuoti. Automobilio žibintus derėtų sureguliuoti dažniau nei kartą per metus, tuomet galima būti tikram, kad nebus akinami kiti vairuotojai, o kelias bus saugiai apšviestas. Pasak T. Hamedo, kita ne retai pasitaikanti priežastis, kodėl akinami vairuotojai, – netinkamas šviesos sistemų naudojimas. Kai kurie vairuotojai, siekdami ryškesnio kelio apšvietimo, į hologeninėms lemputėms pritaikytus žibintus montuoja ksenonines lemputes. Tai ne tik nelegalu, bet ir pavojinga, nes blogai įrengtos ksenoninės žibintų sistemos gali šviesti ryškiau nei ilgieji automobilio žibintai.

Siekiant didesnio saugumo kelyje, nebūtina investuoti gausybės pinigų į naujas automobilio šviesos sistemas – tam yra paprastesnių alternatyvų. „Norint didesnio ryškumo kelyje nebūtina keisti žibintų sistemų į daug investicijų reikalaujančias ksenonines lemputes. Šiuo metu automobilių dalių rinkoje yra halogeninių lempučių, pasižyminčių dvigubai didesniu ryškumu ar pailgintu gyvavimo laikotarpiu nei standartiniai halogenaj, taip pat, paygintio su ksenoninių žibintų sistemomis, renkantis halogenus galima sutaupyti net iki kelių ar keliolikos kartų“, – pasakojo T. Hamedas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"