TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Į kelius išriedės pirmieji save vairuojantys minibusai

2015 09 25 17:49
Pirmieji du „WEpod“ autonominiai minibusai kursuos tarp Vidurio Olandijoje įsikūrusio Vaginingeno universiteto Edės miesto. Gamintojų nuotraukos

Save vairuojančius autonominius automobilius išvysime ateityje. O ateitis į kelius išriedės po dviejų mėnesių. Lapkritį du elektriniai minibusai kasdien pradės kursuoti tarp Olandijoje įsikūrusio Waginingeno universiteto ir Edės miesto. 3,5 kilometrų distanciją jie įveiks be vairuotojo, kurį atstos vaizdo kameros, gausiai prifarširuoti davikliai ir kompiuteris.

Iškvies per aplikaciją

„WEpod“ pakrikštyti minibusai išoriškai neturi mums įprasto automobilio formų – priekio ar galo ir yra panašūs į elektros motoru ir keturiais ratais varomus stačiakampius, iš plastiko ir stiklo pagamintus vagonėlius. Viename tokiame minibuse telpa iki 12 žmonių, o keleiviai išsikviesti minibusą į maršrute pažymėtą stotelę galės per išmaniojo telefono aplikaciją. Pranešama, jog „WEpod“ greitis sieks 24 km/h.

Tai bus pirmasis kartas, kai savavaldė transporto priemonė kursuos bendrojo naudojimo kelyje. Iki šiol „WEpod“ buvo testuojami tik uždaruose keliuose, oro uoste. Projekto autoriai pažymi, labiau besibaiminantys dėl vairuotojų reakcijos į „WEpod“, nei dėl pačio autonominio automobilio išdaigų.

Ateitis priklauso robotams

Pirmosiomis bandymų savaitėmis „WEpod“ nevažinės piko valandomis ar esant blogoms oro sąlygoms. „WEpod“ aprūpinti vaizdo kameromis ir lazeriniais davikliais, o kompiuteryje įdiegta programa be vargo kelyje gali įveikti bet kokias standartines kliūtis.

Tačiau įspėjimo sistema nutikus netikėtai situacijai, išsiųs signalą budinčiam techninio centro operatoriui, kuris akimirksniu nuotoliniu būdu, stebėdamas kamerų perduodamą vaizdą, galės perimti minibuso valdymą ir išspręsti kilusią problemą.

Didžiausia problema, su kuria kol kas susiduria „WEpod“ yra eismą reguliuojantys įstatymai ir taisyklės, mat tai tik pirmosios robotizuotos transporto priemonės keliuose. Tačiau jei bandymai bus sėkmingi, projekto kūrėjai neabejoja, jog netrukus Olandijos keliuose išvysime kur kas daugiau robotizuotų mašinų. O dar po penkerių metų – tai net nebeatrodys keista.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"