TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Į Minską traukiniu - per 2,5 valandos

2013 03 20 6:01
Romo Jurgaičio nuotraukos/Jau nuo 2015 metų dviaukščiai elektriniai traukiniai kursuos ne tik tarp Vilniaus ir Kauno, bet ir maršrutu "Vilnius - Minskas".

Baltarusijos ir Lietuvos sostines skiria vos 180 kilometrų, taigi gretimos šalies gyventojai jau įvertino artimos kaimynystės pranašumus. Vis daugiau svečių šį atstumą įveikia traukiniais, o netrukus kelionė taps dar trumpesnė.

Šių metų pradžioje daugumoje bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" maršrutų keleivių srautai išliko stabilūs, bet keliaujančiųjų iš Vilniaus ir Baltarusijos sostinės Minsko gausėjo itin sparčiai. Vasarį tarp dviejų sostinių keliavo daugiau nei 22 tūkst. keleivių, arba 44 proc. daugiau nei tą patį mėnesį 2012-aisiais.

Tapo ekspresu

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas patvirtino, kad ilgą laiką populiariausi tarptautiniai reisai geležinkeliu iš Lietuvos buvo į Maskvą ir Sankt Peterburgą, tačiau kuo toliau, tuo sparčiau juos vejasi stiprėjanti Minsko kryptis. Tai lėmė ne tik stiprėjantys baltarusių įpročiai leisti laisvalaikį Lietuvoje, bet ir patobulintas maršrutas. "Visai neseniai šis reisas buvo nepatogus daugumai keleivių, važinėjančių tarp dviejų didžiųjų miestų. Baltarusijoje  būdavo labai daug stotelių, kur traukiniai iš miestelių ir kaimelių surinkdavo vykstančiuosius į Minską. Todėl bendraujant su Baltarusijos geležinkelių atstovais kilo idėja, kad būtų tikslinga pabandyti sutrumpinti kelionės laiką ir orientuotis į keliaujančiuosius tarp sostinių", - aiškino pašnekovas. Maršrutas atnaujintas nuo praėjusių metų gegužės  - tarptautinis traukinys tapo ekspresu, stojančiu tik vienoje tarpinėje stotyje Molodečne. D.Žebrauskas neslėpė, kad būtent po šio pakeitimo keleivių ėmė daugėti itin sparčiai, o ši sėkmė įkvėpė rimtesniems pokyčiams.

Patikrinimas - kaip oro uoste

Įsitikinus, kad norinčiųjų keliauti iš Vilniaus ir Minsko yra daugiau nei pakankamai, bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" nusprendė įvesti dar vieną naujovę, padėsiančią sutrumpinti kelionės trukmę. Jau nuo šių metų gegužės pabaigos traukinys nebebus stabdomas dėl ilgo patikrinimo pasienyje - keleiviai bus tikrinami Vilniaus geležinkelio stotyje. Pasak D.Žebrausko, šiuo metu sienos kirtimo procedūros gerokai pailgina kelionę. Lietuvos pusėje traukinys stoja Kenoje, ten muitininkai ir pasieniečiai keleivius tikrina 20-30 minučių, o vos pervažiavus sieną traukinys vėl stabdomas Baltarusijoje dėl tokio paties patikrinimo. "Dėl to gimė idėja padaryti sienos kirtimo procesą dar greitesnį ir sutrumpinti kelionės trukmę atliekant patikrą Vilniuje", - tvirtino pašnekovas. Jau netrukus Vilniaus geležinkelio stoties požeminėje perėjoje bus pastatyti bagažo peršvietimo ir pasų nuskaitymo įrenginiai, panašūs į naudojamus oro uostuose. Tačiau D.Žebrauskas juokavo, kad taip anksti kaip prieš skrydį, atvykti nereikės - vieno žmogaus patikra truks tik apie minutę, o pareigūnai dirbs net keturiuose postuose.

Minske taip pat planuojama įvesti patikrą stotyje, tačiau tik nuo 2015 metų, o iki tol patikra Baltarusijos pusėje bus atliekama važiuojant. "Įvažiavus į Baltarusijos teritoriją traukinys trumpam sustos, įlips jų šalies pasieniečiai bei muitininkai ir važiuojant iki Molodečno patikrins žmones kelyje. Grįžtant atitinkamai pareigūnai įlips Molodečne ir išlips pasienyje", - dėstė D.Žebrauskas. Planuojama, kad dėl patikrinimo prieš sėdant į traukinį kelionė sutrumpės bent pusvalandžiu - nuo trijų valandų iki dviejų su puse.

Pasak D.Žebrausko, nuo gegužės mėnesio vieno važiuojančiojo į Minską traukiniu patikra užtruks vos minutę.

Pigiau ir greičiau

Pašnekovas neslėpė, kad projekto tikslas yra užtikrintai aplenkti automobilius ir autobusus. Jau dabar važiuojant traukiniu nereikia švaistyti laiko spūstyse ir jaudintis dėl sunkiai prognozuojamų eilių pasienyje. Be to, kelionė traukiniu gerokai pigesnė - važiuoti iš Vilniaus į Minską  vienam žmogui kainuoja 35-75 litus. Negana to, gegužės viduryje bendrovė "Lietuvos geležinkeliai" planuoja atsigabenti tris naujus dyzelinius traukinius, kurie gaminami specialiai šiam maršrutui. Tuomet tiesioginių reisų į Minską padaugės nuo dviejų iki trijų per dieną.

Tačiau visi šie patobulinimai - tik pradžia. Netrukus planuojama kelionę dar labiau sutrumpinti ir atstumą tarp dviejų sostinių įveikti vos per dvi valandas. "Tolesnis žingsnis, kurį planuojame įgyvendinti su baltarusiais, yra infrastruktūros ir bėgių atnaujinimas, o svarbiausia naujiena - ruožas bus elektrifikuotas", - patvirtino D.Žebrauskas.

Ateityje - 2 valandų kelionė

Šie ketinimai nėra abstraktūs. Pasak pašnekovo, rangos darbų sutartis jau pasirašyta, rengiamos pirkimų procedūros ir kiti formalumai. Abi šalys atnaujins ruožą savo teritorijoje, o 2015 metais darbai turi būti baigti. Elektriniai traukiniai bus ne tik dinamiškesni, mažiau teršiantys aplinką bei pigesni eksploatuoti, bet ir gerokai greitesni. Atnaujintame ruože jie pasieks net 160 km/h, vietoj dabartinių 120 km/h.

D.Žebrauskas patikino, kad nors bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" užmojai platūs, jie gerai pasverti. Pašnekovas sutiko, kad šiuo metu srauto augimas matuojamas didžiuliais procentas ir dėl mažos palyginamosios bazės. Tačiau skaičiuojama, kad per artimiausius dvejus metus keleivių iš Vilniaus ir Minsko turėtų padvigubėti.

Šiuo metu daugumą keliautojų sudaro baltarusiai, atvykstantys į Lietuvą apsipirkti, bet ir pasikeitus gyventojų poreikiams keliautojų srautas neturėtų nusekti. D.Žebrauskas pažymėjo, kad parduotuvės nėra vienintelis traukos centras. Baltarusius domina turistiniai skrydžiai iš Vilniaus oro uosto, nemažai žmonių važinėja darbo reikalais, o Vakarų Europą išmaišiusiems jauniems keliautojams artima Lietuvos kaimynė atrodo egzotiška ir viliojanti.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"