TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Į Palangą iš Londono skraidins ir „Ryanair“

2016 01 20 6:00
Nauji skrydžiai pagyvins Palangos oro uostą. Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Airijos skrydžių bendrovė „Ryanair“ tapo pirmąja oro transporto įmone, skraidinusia daugiau nei 100 mln. keleivių per metus. Jos atstovai mato daug neišnaudotų plėtros galimybių ir Lietuvos oro uostuose. Bendrovė paskelbė, kad nuo kovo pabaigos pradės pirmuosius skrydžius iš Londono Stanstedo oro uosto į Palangą.

„Palanga yra populiarus kurortas, pritraukiantis nemažai turistų vasaros sezonu, tad neabejojame, jog šis maršrutas bus populiarus. Nepradedame naujų maršrutų, jei nematome ilgalaikės perspektyvos, tad skrydžiai iš Palangos į Londoną, tikėtina, bus vykdomi ne vieną sezoną. Taip pat ateityje galime pasiūlyti naujų krypčių iš Palangos oro uosto. Pirmasis maršrutas Palanga-Londono Stanstedo oro uostas yra logiškas sprendimas, įvertinus tai, jog Stanstede yra didžiausia mūsų orlaivių bazė. Be to, Londone gyvena tiek daug lietuvių“, – sakė Lietuvoje viešėjusi „Ryanair“ maršrutų ir veiklos plėtros direktorė Kate Sherry.

„Ryanair“ skrydį Palanga-Londonas vykdys du kartus per savaitę – antradieniais ir šeštadieniais – nuo šių metų kovo 29 dienos. Per šiuos metus oro bendrovė planuoja per Palangos oro uostą skraidinti 30 tūkst. keleivių.

Vos keliomis dienomis anksčiau tiesioginius skrydžius Palanga-Londono Lutono oro uostas pradės ir pagrindinė „Ryanair“ konkurentė Lietuvoje vengrų bendrovė „Wizzair“.

Vadina nacionaliniu vežėju

Romo Jurgaičio nuotrauka

Artimiausiais metais didelę plėtrą planuojanti „Ryanair“ šiuo metu savo oro bazėse visoje Europoje valdo 390 „Boeing“ lėktuvų, dar daugiau nei 300 yra užsakiusi pagaminti. Bendrovės planas – iki 2024 metų aptarnautų keleivių skaičių padidinti iki 180 milijonų. Neabejotinai daugiau keleivių su pigių skrydžių bendrovės orlaiviais galėtų tūpti ir Lietuvos oro uostuose.

„Palaikome gerus santykius su Lietuvos oro uostais. Esame įsipareigoję – Kaune yra mūsų bazė. Todėl Lietuva neabejotinai yra ir ateityje gali būti dalimi mūsų sėkmės istorijos. Palyginti su kaimyne Latvija, kur veiklos neplečiame, jūsų šalyje matome didelių plėtros perspektyvų. Pavyzdžiui, Dublinas už Vilnių yra didesnis tik tris kartus, tačiau oro keleivių srautas Airijos sostinėje yra aštuonis kartus didesnis. Tokius srautus galima pasiekti ir Vilniuje“, – pažymėjo „Ryanair“ atstovė.

K. Sherry teigimu, spręsdama, kur pradėti naujus maršrutus, bendrovė įvertina konkretaus oro uosto mokesčius ir krypties paklausą. Tai yra svarbiausi veiksniai, kuriais vadovaujantis priimami sprendimai. Lietuvos oro uostai nuo šių metų panaikino lengvatas, kurios buvo taikytos vežėjui atsižvelgiant į pervežamų keleivių srautą ir smarkiai skatino pigių skrydžių bendrovių veiklos plėtrą Lietuvoje. Tačiau „Ryanair“ atstovė tokio sprendimo nebuvo linkusi akcentuoti.

„Niekada nereikalavome išskirtinių sąlygų. Palaikome gerus santykius su Lietuvos oro uostais. Žinoma, reikėtų suprasti, jog Vilnius, Kaunas ar Palanga konkuruoja su oro uostais visoje Europoje, taigi oro uosto mokesčiai yra labai svarbus veiksnys. Tačiau, kaip matote, mūsų skrydžių iš Vilniaus ir Kauno oro uostų toliau daugėja. Girdime kalbant apie nacionalinio vežėjo reikalingumą, tačiau jūs jau turite nacionalinį vežėją – tai yra „Ryanair“, – sakė K.Sherry.

Mažieji neišgyvena

Pasak maršrutų ir plėtros direktorės, smulkių oro linijų, tokių kaip „Air Lituanica“ ar „Estonian Air“, bankrotai tik rodo, kad Europos skrydžių rinka žengia JAV keliu. „Ateityje Europoje liks trys keturi dideli aviacijos aljansai, tokie kaip IAG (priklauso „Aer Lingus“, „British Airways“, „IAG Cargo“, „Iberia“, „Vueling“ – red.), bei keletas stiprių pigių skrydžių bendrovių, tokių kaip „Ryanair“ ir „EasyJet“. Tai neišvengiama“, – ateities prognoze pasidalijo LŽ pašnekovė.

2015-ieji Lietuvos oro uostams buvo rekordiniai metai – per 12 mėnesių aptarnautų keleivių skaičius smarkiai viršijo šalies gyventojų skaičių ir pasiekė 4,2 milijono. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostų paslaugomis pasinaudojusių žmonių srautas per metus išaugo 11 proc., o skrydžių sulaukta beveik 6 proc. daugiau.

Prie maršrutų į Lietuvos oro uostus ir kartu turistų srauto plėtros ketina prisidėti ir naujai įsteigtas Maršrutų plėtros fondas – jam šiemet iš biudžeto skirta 1 mln. eurų.

Jau dabar aišku, jog šiemet skrydžių bus dar daugiau nei pernai – Vilniuje apie veiklos pradžią paskelbė dvi naujos oro transporto įmonės – „Vueling“ ir „Germania“, skraidinsiančios į Barseloną ir Ciurichą. Kaune ir Palangoje skrydžius į Londoną pradės vykdyti bendrovė „Wizzair“, o pajūryje taip pat ims kilti ir leistis skrydžių bendrovės LOT lėktuvai iš Varšuvos.

„Milijonas eurų, iš kurių vienam vežėjui gali būti skiriama maksimali 200 tūkst. eurų suma trejiems metams, nėra labai reikšmingi pinigai oro bendrovėms, bet tai geriau nei nieko“, – LŽ sakė Maršrutų plėtros fondo koordinatorė Inga Jankauskaitė.

Analogišką sumą vežėjams Lietuvos oro uostai padalijo pernai metų pabaigoje. Skirtingai nei 200 tūkst. eurų paramos maršrutui Palanga-Londono Lutonas gavusi „Wizzair“, „Ryanair“ šį maršrutą pradės be papildomos paramos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"