TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Į techninę apžiūrą - be vaistinėlės ir gesintuvo

2013 01 22 6:02
LŽ archyvo nuotrauka/Tik nedaug vairuotojų žino, kad menki trūkumai - ne kliūtis atlikti privalomąją techninę apžiūrą.

Jeigu apie naujų lengvųjų automobilių patikimumą spręstume vien iš privalomosios valstybinės techninės apžiūros duomenų, gali pasirodyti, kad 2009 metais pagamintos mašinos maždaug ketvirtadaliu patikimesnės nei tos, kurios nuo konvejerio nuriedėjo 2006-aisiais ar anksčiau. Tikrovėje padėtis greičiausiai yra priešinga.

Anot techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta", vos prieš trejus metus privalomąją valstybinę techninę apžiūrą iš pirmo karto perėjo (priklausomai nuo markės) 51,1-83,1 proc. naujų automobilių nuo bendro į techninę apžiūrą atvarytų technikos priemonių skaičiaus. Naujos mašinos pirmąkart patikrinti pristatomos praėjus dvejiems metams nuo jų įsigijimo, tad jos buvo pagamintos 2006-aisiais.

Tačiau techninės apžiūros centruose tikrinant mašinas 2011 metais tarytum kas burtų lazdele būtų mostelėjęs - apžiūras iš pirmo karto perėjo nuo 73,95 iki 83,99 proc. 2008-aisiais pagamintų automobilių.

Iš dešimties "Transekstos" dienraščiui LŽ pateiktų lengviausiai 2011 metais techninę apžiūrą perėjusių trejų metų naujų mašinų blogiausią rezultatą parodė "Citroen" - užpernai iš pirmo karto privalomosios techninės apžiūros barjerą sugebėjo įveikti 73,95 proc. prancūziškų mašinų. Blogiausiai ši markė pasirodė ir per 2009 metų apžiūras - tuomet kliūtį iš pirmo karto įveikė tik 51,10 proc. 2006-ųjų gamybos "Citroen". Atitinkamai sumažėjo ir oficialiai skelbiamų techninių trūkumų skaičius vienam automobiliui - tarkim, vienam minėtos markės prancūzų automobiliui jų skaičius sumenko nuo 4,52 iki 4,50.

Tarp kitų automobilių markių skirtumai buvo mažesni, tačiau skaičiuodamas juos vis tiek gali pamanyti, kad 2008 metais pagaminti automobiliai yra iki maždaug ketvirtadalio geresni nei tie, kurie nuo konvejerio nuriedėjo 2006-aisiais ar dar anksčiau.

Pereina ir be lempučių

Tačiau mitą apie vos per dvejus metus smarkiai pagerėjusią naujų automobilių kokybę paneigė Audrius Glėbus, asociacijos "Transeksta" direktoriaus pavaduotojas. Jis neslėpė, kad stulbinamą privalomųjų techninių apžiūrų pereinamumo iš pirmo karto pagerėjimą lėmė anaiptol ne staiga šoktelėjusi mašinų kokybė. Pasak A.Glėbaus, fiksuojamų naujų automobilių trūkumų skaičių "Transekstos" ataskaitose pagerino pakeistas norminis aktas.

"2010 metų balandį Susisiekimo ministerija patvirtino "Techninius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų reikalavimų" pakeitimus, kuriais buvo šiek tiek pakeista samprata, ką laikyti tvarkinga technine priemone", - dienraščiui LŽ tvirtino vienas asociacijos vadovų.

Jau beveik dvejus metus automobilis gali būti vertinamas kaip techniškai tvarkingas, jeigu jame aptinkami maži trūkumai. Pavyzdžiui, trūksta gesintuvo, avarinio ženklo ar vaistinėlės, nešviečia vienas iš tolimųjų šviesų, gabaritų, stabdymo, atbulinės eigos, valstybinio numerio žibintų, jeigu priekinių rūko žibintų pokrypis neatitinka normų, yra nežymus skysčių nuotėkis, kitaip tariant - nėra susidariusių lašų, aptikta kitų smulkių trūkumų.

A.Glėbus sakė, kad techninės apžiūros kontrolierius automobilį gali pripažinti techniškai tvarkingu net tuomet, jei aptinkama ne vienas, o iškart keli smulkūs trūkumai. "Kontrolierius įrašo juos į techninių rezultatų lentelę. Trūkumus privalu pašalinti kuo greičiau, kadangi įrašas lentelėje neatleidžia vairuotojo nuo baudų, gresiančių už važinėjimą techniškai netvarkinga mašina", - teigė pašnekovas.

Pagerino rezultatus

"Transekstos" direktoriaus pavaduotojas pripažino, kad galbūt ne visi vairuotojai net ir praėjus dvejiems metams po reikalavimų pakeitimo žino, kokių anksčiau galiojusių sąlygų neprivalo vykdyti, kad sėkmingai atliktų privalomąją techninę apžiūrą. Kartu A.Glėbus tikino, jog pakeitimai buvo padaryti dėl vairuotojų patogumo. "Reikalavimai buvo pakoreguoti, kad vairuotojui dėl mažos problemėlės nereikėtų pakartotinai važiuoti į privalomąją techninę apžiūrą. Juk mažus trūkumus vairuotojai gali be didesnio vargo pašalinti patys", - teigė pašnekovas.

A.Glėbus neslėpė, kad reikalavimų pakeitimai atsispindi ir statistikoje. "Pakeisti reikalavimai taikomi ne vien naujiems, bet ir seniems automobiliams. Todėl padaugėjo mašinų, kurios privalomąją techninę apžiūrą atlieka iš pirmo karto. Ypač tai pasakytina apie iš dalies 2010 ir 2011 metais techninę apžiūrą perėjusius naujus automobilius, kadangi juose aptinkamos problemėlės dažniausiai susijusios su šviesos signalizacijos prietaisais. Tačiau šiems retai reikia didelio remonto - užtenka pakeisti lemputę, ir mašina gali važiuoti", - sakė vienas "Transekstos" vadovų.

Nauji automobiliai prastėja

Lygindamas prieš trejus metus ir anksčiau pagamintus automobilius, A.Glėbus buvo diplomatiškas. "Ankstesnių metų ir naujų automobilių būklė daugmaž panaši, jei lygintume tas mašinas tuomet, kai jos pirmą kartą perėjo techninę apžiūrą", - sakė asociacijos "Transeksta" direktoriaus pavaduotojas.

Tiesa, LŽ šaltinis privalomosios techninės apžiūros sistemoje nuosaikaus A.Glėbaus požiūrio nepatvirtino. "Nauji automobiliai apskritai prastėja. Gamintojai iš jų mažiau kokybės išspaudžia - labiau optimizuoja darbo sąnaudas, taupo naudojamas medžiagas, ir dėl to dabar išleidžiamos mašinos nėra tokios kokybiškos, kokios būdavo anksčiau tokių pat metų. Ypač tai pasakytina apie visiškai naujų automobilių pakabas, kur nuolat mažinamas patikimesnių metalinių detalių kiekis. Tačiau privalomųjų techninių apžiūrų statistikoje tas dalykas neatsispindi, kadangi šeimininkai automobilių sugedusiomis pakabomis į techninę apžiūrą nepristato", - tvirtino pašnekovas.

Kai kurių markių naujų automobilių, iš pirmo karto perėjusių techninę apžiūrą, skaičiaus pokyčiai (proc.)

Markė    Techninę apžiūrą perėjo 2009 m.*    Iš pirmo karto perėjo techninę apžiūrą 2011 m.**

"Volkswagen"    65,39                                                   80,86

"Toyota"          65,13                                                   83,10

"Opel"             57,43                                                    77,03

"Honda"           72,05                                                   83,99

"Ford"             65,30                                                   78,06    

"Mazda"           61,02                                                   82,85

"Citroen"          51,10                                                   73,95

*2006 m. gaminti automobiliai - nuo bendro atvykusių į techninę apžiūrą tos markės automobilių skaičiaus.

**2008 m. gaminti automobiliai - nuo bendro atvykusių į techninę apžiūrą tos markės automobilių skaičiaus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"