TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Į vasaros keliones – negendančiu automobiliu

2015 06 09 6:00
Prieš vasaros keliones verta ne tik patikrinti automobilio geležis, bet ir jį nublizginti. LŽ archyvo nuotrauka

Prieš rengiantis į ilgesnes vasaros keliones automobiliu būtina jį atidžiai patikrinti ir paruošti ilgiems kilometrams. Žinoma, jei pirkdami naują ar apynauję mašiną įsigijote ir Europos šalyse galiojantį serviso garantijos liudijimą, gedimo atveju problemą galėsite išspręsti greičiau. Jeigu ne - rimtesnis automobilio gedimas gali reikšti visus metus planuotų atostogų žlugimą.

Prieš išsirengiant į kelionę pirmiausiai būtina patikrinti visų skysčių lygį – pradedant stabdžių, baigiant tepalo. Vasarą ypač svarbus aušinimo skysčio kiekis. Žiemą nedidelio jo trūkumo automobilis ir nepajaus, bet orams atšilus motorui perkaisti kur kas daugiau galimybių.

„Tepalus reikėtų keisti pagal nuvažiuotą ridą, o ne pagal sezoną. Vyresni vairuotojai vis dar turi įprotį keisti tepalus pasibaigus žiemai. Tepalų keitimas šiuolaikiniuose, ne senesniuose nei dvidešimties metų automobiliuose nepriklauso nuo sezono. Nebent, žinoma, kalbame apie mineralinius tepalus. Tačiau tokiu tepalu prigirdyto variklio, kai dviženklė neigiama temperatūra, tikėtina, net nepaleisite. Tepalo lygį taip pat prieš kelionę patikrinti būtina – šios profilaktinės procedūros geriau nepamiršti. Šiaip pravartu tai padaryti kartą per mėnesį ryte, prieš pradedant važiuoti. Jeigu pastebimas su laiku didėjantis tepalo trūkumas, net ir visą laiką jį papildant iki normos - kilo mechaninių automobilio problemų. Pavyzdžiui, jau kone visiškai nusidėvėjo žiedai“, - paaiškino EDC serviso mechanikas Aurelijus Meškauskas.

Visų kitų skysčių trūkumui atsirasti yra gerokai mažiau priežasčių. Jeigu stabdžių ir vairo stiprintuvo sistema sutvarkyta, šie skysčiai niekur nedingsta. Kad trūksta stiklų plovimo skysčio, pastebėti gana paprasta.

Į filtrus taip pat vertėtų atkreipti dėmesį – prieš vasarą sezono specialistai rekomenduoja pasikeisti oro ir degalų filtrus. Taip pat jei nenorite kvėpuoti priplėkusiu oru, neprošal įstatyti naują salono filtrą.

„Nemalonūs kvapai švariame ir sausame automobilyje iš niekur neatsiranda. Todėl pajutus nosį riečiantį dvoką reikėtų patikrinti salono filtrus, tarpines ir vandens nutekėjimo kanalus, įsitikinti, kad mašinos vidus visuomet sausas. Klimato kontrolės sistemą reikia dezinfekuoti kas trejus metus, be to, ją derėtų išjungti prieš pat kelionės pabaigą, tuomet garintuvas turės laiko išdžiūti“, - patarė A. Meškauskas.

Dėmesys padangoms ir stabdžiams

Europos gumos gamintojų asociacijos duomenimis, vos kas dešimtas vairuotojas reguliariai tikrina padangų slėgį. Tinkamas padangų slėgis užtikrina, kad kelyje automobilis visuomet bus stabiliai valdomas, nepakankamai pripūstos padangos didina ir degalų sąnaudas. Jei pastebite, kad kuris nors ratas po kurio laiko netenka dalies oro, reikėtų jį permontuoti.

„Slėgį padangose patikrinkite prieš kiekvieną ilgesnę kelionę. Tai naudinga jums patiems, nes jei slėgis per didelis, pailgėja stabdymo kelias, ir automobilis greičiau ima slysti per lietų, o jei per mažas – mašina vartoja daugiau degalų. Be to, abiem atvejais padangos greičiau dėvisi. Kylant temperatūrai nuo karščio didėja ir slėgis padangose, todėl jei pastarąjį kartą tikrinote slėgį padangose tada, kai keitėte jas iš žieminių į vasarines, dabar greičiausiai jis yra per didelis“, - sakė A. Meškauskas.

Slėgį padangose patikrinti ir susireguliuoti galima nemokamai daugelyje degalinių.

„Automobilio stabdymas apsunkėja ne tik esant nepakankamam slėgiui padangose, bet ir prastai veikiant mašinos stabdžiams. Dingę stabdžiai – to kelyje geriau nenutiktų. Taip pat reikėtų patikrinti, ar tinkamai veikia rankinis stabdys, jis po žiemos neretai būna „prikepęs“. Užsikirtęs rankinis stabdys gali apsunkinti kelionę, nes vien paspardžius ratą gali ir neatšokti“, - sakė automechanikas.

Prieš ilgas vasaros keliones automobilio stabdžių sistemą reikia atidžiai patikrinti, o esant reikalui – pakeisti sudilusias detales. Gerai veikiantys stabdžiai užtikrina, kad laiku nuspaudus pedalą į jūsų veiksmus tinkamai reaguos ir automobilis. Stabdžių sistemos remonto atveju detalėms geriau netaupyti, neieškoti pigesnių, tačiau konkrečiam automobilio modeliui tiksliai nepritaikytų. Taupymas gyvybiškai svarbiose automobilio saugumą užtikrinančiose sistemose užprogramuoja kur kas didesnių nuostolių.

Kondicionierius ir klimato kontrolė

Jei į kelionę susiruošėte ne kabrioletu, nėra nieko blogiau nei karštą dieną trasoje sugedęs kondicionierius. Todėl jei kondicionierius nebepajėgia staigiai atvėsinti salono karštą vasaros dieną, jau pats laikas jį pripildyti naujo šaltnešio. Servisuose kondicionieriaus pildymas kainuoja apie 15-30 eurų, apie 30 eurų kainuoja ir kondicionieriaus sistemos išvalymas.

Specialistai pataria nepainioti kondicionerių su klimato kontrolės sistema. Kondicionierius – įrenginys, šaldantis orą automobilio salone, o klimato kontrolė – tai sistema, palaikanti nustatytą mikroklimatą. Todėl automobilyje gali būti klimato kontrolė su kondicionieriumi, klimato kontrolė be kondicionieriaus, kondicionierius be klimato kontrolės.

Dar viena klaidinga vairuotojų nuomonė yra ta, kad įjungus kondicionierių iš jo esą varva freonas. Iš tiesų tai – ne šaltnešys, o vandens kondensatas iš garintuvo.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"