TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Idėja, virtusi vienetiniu automobiliu

2008 06 18 0:00
Perdaryto automobilio formos gali patikti arba nepatikti, bet abejingų nepalieka.
Nuotrauka: © "Lietuvos žinios"

"Turiu galimybę nusipirkti brangų automobilį, bet jis bus ne vienintelis. Kiti galės nusipirkti tokį patį. Mano pagrindinė mintis buvo turėti išskirtinį, vienintelį", - pokalbį pradėjo kaunietis Audronis Gestautas, stebinantis miestiečius paties perdarytu automobiliu "AG Excalibur".

Vienoje Kauno bendrovių direktoriumi dirbantis A.Gestautas nepasirinko lengviausio kelio tiesiog nusipirkti prabangų automobilį. Išskirtinumą vertinantis vyras nusprendė norimą modelį pasigaminti savo rankomis.

"Pats save, kaip mašinų dizainerį, atradau prieš trejus metus. Šitas automobilis nebuvo pirmas mano kūrinys. Pirmasis man nepatiko, buvo prisvilęs blynas, kaip dažnai atsitinka. Bet paskui jį perdariau", - verslininkas pasakojo apie savo perdarytą šeštos klasės BMW, kuris jau ne pirmus metus rieda Kauno gatvėmis.

Šimtu procentų kitoks

Beveik prieš metus A.Gestautas nusprendė imtis dar vieno projekto. "Dirbome devynis mėnesius po 12 valandų per parą, netgi šeštadieniais. Patikėkit, daugiau niekam kitam laiko nebelikdavo, - pasakojo jis. - Dabar jaučiuosi labai išsekęs, reikia pailsėti po šitiek darbo."

A.Gestautas nenorėjo atskleisti, koks modelis tapo pagrindu jo kūriniui - 2005 metais pagaminto "Mercedes Benz CL500" linijų neatpažintų net akyliausi automobilių specialistai. Absoliučiai visos mašinos išorės detalės buvo pakeistos naujomis, o iš vokiško automobilio liko tik jo techninė dalis - variklis, pavarų dėžė, važiuoklė. Neatpažįstamai pakeistam modeliui A.Gestautas suteikė ir naują pavadinimą, atspindintį kūrėjo inicialus - "AG Excalibur".

"Iš buvusio automobilio beveik nieko neliko, viskas buvo pakeista. Priekinės grotelės buvo išpjautos pagal mano padarytą maketą, trikampius duslintuvus per automobilio vidurį irgi pats sukūriau. Daugiau niekur pasaulyje tokių nėra", - autorius vardijo unikalius išorės pasikeitimus.

Sunku išskirti vieną, patį įspūdingiausią elementą, bet, savininko manymu, daugiausia dėmesio sulaukia sunkiai suvokiamų matmenų ratai. Jungtinėse Amerikos Valstijose pagal specialų užsakymą pagaminti vienetiniai ratlankiai labiausiai stebina savo dydžiu - priekinių skersmuo siekia 84 centimetrus, o užpakalinių - apytiksliai metrą.

Prabangos netrūksta

Paprastai ant sportiškų kupė yra montuojami vos ne perpus mažesni ratai, taigi autorius buvo susidūręs su tam tikrais sunkumais. "Kai uždėjau ratlankius, mašina pakilo kaip koks visureigis, taigi teko išpjauti ir iš naujo padaryti amortizatorių tvirtinimo vietas ir pakeisti užpakalinius stiklus, nes ratas būtų į juos rėmęsis", - pasakojo apie neįprastą sprendimą A.Gestautas.

Naujai perdarytas interjeras savo išskirtinumu taip pat nenusileidžia. "Viduje viskas perdaryta - vairas, priekinė dalis, sėdynės. Man norėjosi sumažinti erdvę", - neįprastą norą atskleidė verslininkas. Šį tikslą pasiekti jam pavyko - stogas, aptrauktas šviesia "Alcantaros" oda ir dekoruotas šimtais tamsiai rudų Swarovski kristalų sagučių, labiau primena minkštą baldą, o masyvios sėdynės praryja kitą dalį erdvės.

Prabangos salonui suteikia galybė Swarovski kristalų. Jais kūrėjas išpuošė ne tik automobilio stogą, bet ir sėdynes bei centrinę konsolę, o iš didžiulių kristalų savo rankomis pagamino valdymo mygtukus ir pavarų perjungimo bei stebėjimo kamerų reguliavimo svirčių antgalius. "Nenorėjau plastmasinių mygtukų, apklijuotų kristalais, taigi pas mane buvo atvažiavę žmonės iš Swarovski gamyklos ir apmokė dirbti su jais", - pasakojo A.Gestautas.

Į natūraliai kylantį klausimą apie projekto kainą autorius nepanoro atsakyti, motyvuodamas tuo, kad išlaidos, palyginti su rezultatu, nieko nereiškia.

Savamokslis kūrėjas

Kartu su naujomis linijomis pasikeitė visos automobilio proporcijos - jis buvo pailgintas nuo 5 iki 5,4 metro, 25 centimetrais paplatintas, o stogas perkeltas žemiau. Iš senojo kėbulo neliko nė vienos detalės, o labiausiai stebina, kad A.Gestautas, kaip jis tvirtina, viską atliko pats. "Viską sukūriau savarankiškai, o dirbti man padėjo vienas pagalbininkas. Bet jis nieko nesprendė, tik atlikdavo, ką jam pasakydavau, o visą dizainą sukūriau pats.

Pasakysiu atvirai, techninių žinių neturiu, esu baigęs vadybą, bet visko išmokau darydamas automobilius", - prisipažino verslininkas. Modelio autorius taip pat patvirtino niekada nestudijavęs dizaino. "Aš net piešti nemoku, todėl visos automobilio formos yra darytos iš idėjos. Buvo taip - apipili putomis mašiną ir droži, kaip liaudies meistras. Jei blogai nudrožei, vėl pili putas ir darai iš naujo. Iš karto matyti, ar išeina taip, kaip nori", - pasakojo jis apie "AG Excalibur" formų kūrimą.

Iš esmės perdarytas automobilis nelieka nepastebėtas aplinkinių. "Įdomios būna žmonių reakcijos, - nusijuokė A.Gestautas. - Kai išlipu iš mašinos, visi žiūri, bet nedrįsta prieiti, bet vos tik grįžtu prie jos iš degalinės ar parduotuvės, visada randu maždaug 15 žmonių. Dar nėra taip buvę, kad važiuodamas nepastebėčiau, kaip kas nors fotografuoja ar filmuoja telefonu."

Tiesa, keistų formų modelis sulaukia ne vien teigiamų komentarų. Automobilių entuziastai jau spėjo sukritikuoti "AG Excalibur" aerodinamines savybes, neproporcingai didelius ratus ir prabanga persunktą interjerą. Tačiau A.Gestautas savo darbu yra patenkintas ir į kritiką dėmesio nekreipia: "Aišku, niekada nebus taip, kad patiktų visiems. Vis tiek mano tikslas yra pasiektas - nesvarbu, ar automobilis patinka ar nepatinka, jis nepalieka abejingų."

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"