TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ilgiausią tunelį stebės moderniausia technologija

2014 09 03 14:02
Ilgiausias pasaulyje Gotardo geležinkelio tunelis. Siemens.com nuotrauka

Vokietijos technologijų ir inovacijų bendrovė „Siemens“ įdiegė tunelių kontrolės technologiją ilgiausiame pasaulyje Gotardo geležinkelio tunelyje, kuriuo kelionė nuo Ciuricho iki Milano truks viena valanda trumpiau nei iki šiol.

Kaip sakoma pranešime spaudai, tunelyje įmontuota technologija fiksuoja visus elektromechaninės įrangos, jos priemonių veikimo bei sisteminių gedimų duomenis. Ši technologija padeda tunelį prižiūrinčiam operatoriui stebėti bendrą sistemų darbą 24 valandas per parą, todėl atsiradę pažeidimai yra pašalinami greitai. Planuojama, kad ilgiausiu pasaulyje tuneliu važiuos greitaeigis traukinys, kurio kelionė nuo Ciuricho iki Milano truks viena valanda trumpiau nei iki šiol.

57 kilometrų ilgio geležinkelio tunelis, sujungiantis Europos šiaurės ir pietryčių regionus, yra pastatytas tarp Erstfeldo ir Bodio miestų Šveicarijoje. Siekiant užtikrinti 250 kilometrų per valandą traukinio greitį, tunelis nutiestas beveik be išlinkių. Lygus tunelio kelias užtikrina efektyvų prekių pervežimą geležinkelio bėgiais, taip pat sutrumpina kelionės laiką.

Siekdami užtikrinti saugų ir nenutrūkstamą traukinių darbą, pasak pranešimo, „Siemens“ ekspertai įdiegė nuolatinę stebėsenos, sistemų bei įrangos valdymo technologiją. Ji užtikrina, kad tunelyje tvarkingai veikia ventiliacija, elektros instaliacija, šviesos šaltiniai, avariniai išėjimai ir kiti saugumui svarbūs sprendimai.

Visa elektros įranga tunelyje yra nuolat stebima. Informacija apie atsiradusius sutrikimus yra skubiai perduodama į tunelio valdymo sistemą. Joje darbuotojas mato elektros ir mechaninių sistemų būklę bei tikslias tunelyje važiuojančių traukinių vietas. Šioje „Siemens“ sistemoje saugoma visa įrangos dalių informacija: nuo detalių gamintojų iki atsarginių dalių pirkimo vietų. Be to, įvykus avarinei situacijai tunelyje, sistemą prižiūrintis asmuo gali operatyviai informuoti gelbėjimo tarnybas: policiją, gaisrininkus, greitosios pagalbos specialistus.

Ilgiausią pasaulyje geležinkelio tunelį planuojama atidaryti 2016 metų gruodį. Specialistai prognozuoja, jog po tunelio rekonstrukcijos sumažės sunkvežimių ir lengvųjų automobilių eismo intensyvumas centrinės Šveicarijos Alpėse. Dvigubu Gotardo tuneliu kasdien galės važiuoti apie 300 traukinių.

Gotardo tunelis pranoks 53,8 kilometro ilgio Seikan geležinkelio tunelį, jungiantį Japonijos salas Honšiū ir Hokaidą, taip pat ilgiausią pasaulyje požeminį automobilių kelią – 24,5 kilometro ilgio Lerdalio tunelį Norvegijoje.

Šiuo metu keleiviams nukakti iš Italijos šiaurinio miesto Milano į Ciurichą prireikia apie 4 valandų. Per šį tunelį taip pat bus patogiau nuvažiuoti į toliau šiaurėje esančią Vokietiją.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"