TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Įmonės iš parodų dažnai išvažiuoja su pasirašytais kontraktais

2014 05 10 12:03
Organizatorių nuotrauka

Gegužės 8–10 dienomis Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vykstančiose transporto parodose didelių mašinų daugiau nei mažų, mat, parodose vyrauja krovininiai automobiliai ir sunkvežimiai.

Lietuva – vežėjų kraštas, todėl sunkvežimius parduodančios įmonės gyvena stabiliau ir džiaugiasi didesniu pelnu nei lengvųjų automobilių pardavėjai. Krovinių vežėjai jau įsitikino – pirkti naudoto sunkvežimio neapsimoka. Jo eksploatacija susijusi su didelėmis išlaidomis ir dažnu remontu. O tai kenkia stabiliam verslui. Be to, Europos šalyse kasmet vis didėja ekologiniai reikalavimai. Tad su senu sunkvežimiu toli nenuvažiuosi.

Krovinių pervežimo verslas Lietuvoje itin populiarus ir lietuviai Europoje garsėja kaip rimti konkurentai. Dėl to minėtose parodose dalyvauja dauguma sunkvežimių ir autobusų pardavėjų. Savo naujoves čia demonstruoja MAN, Renault, Scania, Volvo sunkvežimių pardavėjai.

MAN automobilių atstovybės pardavimo vadovas Audrius Lukošius sakė, jog nesitiki, kad parodoje prie jų stendo rikiuosis potencialūs pirkėjai: „Sunkvežimis ne bandelė ir jos greitai neparduosi. Procesai trunka ištisus metus. Tuose procesuose dalyvauja ne tik pardavėjai, bet ir servisas. Aš sakau, kad pirmą sunkvežimį klientui parduoda pardavėjas, o antrą – serviso meistras. Ar pirks klientas antrą tokį automobilį, priklauso nuo to, kaip gerai ir greitai mašina tvarkoma. Taigi, paroda yra tokia vieta, kur susitinka pirkėjai ir pardavėjai. Pirmieji turi progą apžiūrėti visas naujoves, vietoje padiskutuoti, pasikalbėti apie sąlygas.“

MAN parodoje pristato atnaujintą gamą, atitinkančią Euro 6 reikalavimams. Dar viena naujovė – autobusai TAM Durabus. Tai Slovėnijos automobilių gamykloje pagamintos mašinos, kuriose montuojamos MAN sunkvežimių transmisijos. Būtent pastarasis faktas ir paskatino Adampolį imtis šių automobilių importo.

„Šios mašinos nėra tokios brangios, kaip gaminamos Vokietijoje ar Skandinavijos šalyse. Taip pat jos yra kokybiškesnės nei gaminamos Kinijoje ar Turkijoje. Be to, šalyje nėra didelės autobusų iki 30 vietų pasiūlos. Taigi, tikimės, kad geras kainos ir kokybės santykis privilios pirkėjus“, – sakė Adampolio pardavimo vadovas Audrius Lukošius.

MAN sunkvežimiai Lietuvos rinkoje dalijasi 4–5 vietas su Scania. Pirmose vietose rikiuojasi Volvo, Mercedes-Benz, DAF. “Anksčiau prieš mus dirbęs šių automobilių atstovas neturėjo gero serviso, jis buvo tik pardavėjas, tai galbūt lėmė, kad pirkėjai pasirinko kitus gamintojus, turinčius stipresnių servisų, – sakė A. Lukošius. – Dabar Adampolis turi 4 servisus visoje Lietuvoje, turime labai gerų produktų pagal kainos ir kokybės santykį, tad tikime, kad netrukus būsime tarp rinkos lyderių.“

Didžiausia Scania naujiena – autobusai. Atstovai šias transporto priemones pristato pirmąsyk. Pasak Scania pardavimo vadovo Kęstučio Bacevičiaus, rinkoje būtent dabar atsiranda tokių autobusų poreikis. Lietuvos rinka nedidelė, tad čia galima parduoti iki 10 autobusų. Autobusuose įrengti visi patogumai, važiuodamas keleivis gali žiūrėti televizorių, naudotis internetu. Vienas šių stende pristatomų autobusų netrukus išvažiuos į reisą Vilnius–Praha. Šalia eksponuojamas ir vietiniams maršrutams skirtas autobusas.

Volvo Lietuva vairuotojų tobulinimo instruktorius Eivitas Žarys stende buvo apsuptas vairuotojų, besidominčių naujųjų Volvo sunkvežimių vairavimo ypatumais. Eivitas, klausinėjamas, kuo skiriasi naujos kartos mašinos nuo ankstesnių, sakė, kad tai du skirtingi pasauliai, kuriuos sunku sulyginti. Pasak jo, tai skiriasi taip smarkiai, kaip šiuolaikinis televizorius nuo lempinio.

Dabar daugumą mašinos funkcijų valdo elektronika, jis smarkiai skaitmenizuotas ir jau baigėsi tie laikai, kai vairuotojas pats gali suremontuoti automobilį. Geriausiu atveju jis gali tik pakeisti ratą. Techninė automobilių būklė nuolat virtualiai stebima gamintojų atstovybės servise. Technikai stebi po Europą važinėjančio sunkvežimio parametrus ir į techninę apžiūrą pakviečia tik tada, kai to tikrai reikia. Vidutinis apžiūros intervalas svyruoja nuo 60 iki 130 tūkstančių kilometrų. Tai priklauso nuo šalies, kurioje mašina važinėjama. Dirbant Rusijoje apžiūrėti mašiną reikia dažniau, Europoje – rečiau. Vidutiniška šiuolaikinio kelių vilkiko kaina siekia apie 300 tūkstančių litų. Gamintojai pripažįsta kad Volvo nėra pats pigiausias sunkvežimis, tačiau jie gali pasiūlyti pigesnių Renault vilkikų. Mat ši Prancūzijos markė priklauso švedams. Renault taip pat pristato naujus modelius su Euro 6 varikliais.

Eivitas Žarys tarp vairuotojų žinomas kaip ekonomiško vairavimo instruktorius. Jis prisipažįsta mokęs per 1000 vairuotojų. Daugelis lankytojų stende jo klausinėja apie vairavimo ypatumus. Pasak Eivito, ekonomiško vairavimo kursus baigęs vairuotojas sutaupo apie 10 procentų degalų. Tai yra apie 3 litrus šimtui kilometrų. Tad jeigu sunkvežimis vidutiniškai per metus nuvažiuoja apie 150 000 kilometrų, tai vienas vairuotojas įmonei gali sutaupyti apie 10 000 litų. Dėl to Lietuvoje populiarios Volvo ekonomiško vairavimo varžybos. Taupiausias vairuotojas keliauja į analogiškas varžybas Europoje, o žemyno geriausieji varžosi pasaulinėse Volvo varžybose.

Pasak E.Žario, paroda yra puiki vieta populiarinti sunkvežimius. Jų stende kasdien apsilanko gausybė žmonių – nuo studentų, kuriems viskas įdomu, iki įmonių vadovų, svarstančių apie būsimus pirkinius.

Nors parodoje negausu lengvųjų automobilių, įmonė Autoverslo automobiliai čia demonstruoja visą Suzuki mašinų gamą bei Isuzu pikapus. Daugumą šių mašinų perka įmonės, kurioms reikia nebrangių, ekonomiškų, patikimų transporto priemonių, galinčių nuolat riedėti prastais keliais ar bekele. Įmonės atstovai dažnai iš parodų išvažiuoja su pasirašytais kontraktais. Pasak jų, apie 60 procentų parodų atsiperka pardavus automobilius tiesiog ekspozicijoje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"