TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Įmonės išvengė dar vieno mokesčio

2009 01 21 0:00
Jei įmonėms būtų tekę mokėti už automobilius po 150 litų per mėnesį, dalis jų grasino bankrutuosiančios.
LŽ archyvo nuotrauka

Seimas praėjusį ketvirtadienį balsavo prieš savo pačių prieš mėnesį priimtą fizinių asmenų automobilių apmokestinimo įstatymą. Tačiau nors įmonėms už lengvuosius automobilius kol kas mokėti nereikės, liko klaustukas - ar ilgam.

Gruodį Seimo priimtame įstatyme buvo numatyta įmonių lengvuosius automobilius apmokestinti mėnesiniu 150 litų mokesčiu nuo šių metų sausio 1 iki gruodžio 31 dienos. Taip buvo planuota į valstybės biudžetą papildomai gauti 300 mln. litų pajamų. Tačiau entuziastingai priimtam įstatymui, už kurį tuomet balsavo 63 parlamentarai, 40 buvo "prieš", 9 susilaikė, nebuvo lemta įsigalioti.

Seimas persigalvojo.

Prezidentas Valdas Adamkus metų pabaigoje šį įstatymą vetavo siūlydamas atidėti jo vykdymą iki balandžio. Prezidentas teigė, kad verslas nėra tinkamai informuotas apie mokestį, be to, reikėtų įvertinti jo pagrįstumą

Sausio 15 dieną Seimas vėl svarstė įmonių automobilių apmokestinimo įstatymą, tačiau per balsavimą nebuvo pritarta nei ankstesniam variantui, nei prezidento siūlymui, taigi mokestis galiausiai liko neįvestas. Tądien tik vienas Seimo narys pritarė prieš Kalėdas priimtam įstatymo variantui, "prieš" balsavo 91, o susilaikė 35 parlamentarai. Į prezidento siūlymą buvo žiūrima šiek tiek palankiau - "už" balsavo 54, "prieš" - 59, susilaikė 14 Seimo narių.

Po balsavimo premjeras Andrius Kubilius tvirtino esąs nustebintas koalicijos partnerių pasirinkimo, nes dauguma jų ketino pritarti prezidento siūlymui. Jis priminė, kad mokestis už juridinių asmenų automobilius siekiant padengti biudžeto deficitą buvo pasiūlytas pačių koalicijos partnerių, kurie vėliau pakeitė savo nuomonę, taigi, anot premjero, jie ir galės siūlyti, iš kur paimti pinigų biudžetui užlopyti. A.Kubiliaus teigimu, dėl Seimo sprendimo nepritarti įmonių lengvųjų automobilių mokesčio įvedimui neišvengiamai teks keisti biudžeto įstatymą.

Trūko pagrįstumo

Lietuvos autoverslininkų asociacijos direktorius Lukas Vosylius džiaugėsi Seimo sprendimu neįvesti mokesčio už įmonių automobilius.

"Mes buvome prieš, nes keistai atrodė Seimo tvirtinimas, kad automobiliai įmonėms yra prabanga, o ne darbo įrankis", - stebėjosi jis. Specialistas užtikrino, kad daugumai įmonių automobilis yra viena svarbiausių darbo priemonių, pavyzdžiui, servisams, kurie klientams teikia pakaitines mašinas, arba automobilių prekeiviams, siūlantiems bandomuosius modelius. "150 litų per mėnesį yra gana didelė suma, nes yra įmonių, turinčių 20-30 automobilių, ir jie yra tiesioginiai darbo įrankiai", - tvirtino L.Vosylius. Jo teigimu, tarp asociacijos narių yra įmonių, kurioms lengvųjų automobilių mokestis būtų atsiėjęs šimtus tūkstančių litų per metus.

Kaip dar vieną galimą problemą specialistas įvardijo gyventojų automobilius, įsigytus išperkamąja nuoma, nes kol pirkėjas neišmoka visos sumos, mašina teisiškai priklauso lizingo bendrovei. Tokiu atveju būtų neaišku, kas turi sumokėti mokestį, todėl gali nutikti taip, kad paprastam žmogui būtų primesta jam nepriklausanti rinkliava.

Todėl, L.Vosyliaus teigimu, jei būtų nuspręsta įvesti mokestį už automobilius, jis turėtų būti diferencijuotas. "Mokestis turėtų būti mažesnis nedideliems, naujiems automobiliams ir didesnis seniems, turintiems didelį variklį." Specialisto manymu, būtų tikslinga įvesti tam tikrus mokesčius už automobilius tik gerai juos išnagrinėjus ir su sąlyga, kad surinkti pinigai bus skirti ne biudžetui pildyti, o kelių infrastruktūrai ir aplinkos apsaugai gerinti.

L.Vosylius paminėjo ir kitų būdų, kaip galima surinkti trūkstamų lėšų, jis pasiūlė atkreipti dėmesį į šešėlinį automobilių remonto verslą ir į šalį įvežamus naudotus automobilius, kurių muitinės dokumentuose deklaruojama kaina keletą kartų skiriasi nuo realios rinkos vertės.

Mokestis gali atsirasti

Šią savaitę valdančiosios koalicijos partneriai ketina aptarti ir nuspręsti, iš kur gauti šių metų valstybės biudžetui trūkstamus 300 mln. litų. Jie kol kas nėra pareiškę bendros nuomonės dėl automobilių apmokestinimo įstatymo, tačiau gali būti, kad ateityje diskusijos dėl jo gali vėl atsinaujinti.

Penktadienį Liberalų ir centro partijos vadovas Artūras Zuokas tvirtino, kad idėja apmokestinti juridinių asmenų automobilius nebuvo teisinga nuo pat pradžių, tačiau pritarė visuotiniam automobilių apmokestinimui remiantis Europos Sąjungos valstybių patirtimi. Jo nuomone, verta svarstyti galimybę grąžinti mokestį prabangiems automobiliams.

Praėjusią savaitę A.Kubilius tikino, kad kol kas tikriausiai nebus siūloma naujų mokesčių, o lėšų trūkumą svarstoma panaikinti taupant ir mažinant išlaidas, tarp jų ir investicijas. Anksčiau jis pareiškė nuomonę, kad mokestis už gyventojų automobilius gali būti svarstomas vėliau, deramai įvertinus valstybės ekonominę padėtį ir kitų šalių praktiką. Premjero manymu, šis mokestis per metus galėtų siekti 150 - 200 litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"