TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Inovacijos gerins tarptautinį krovinių gabenimą

2013 09 18 6:00
V.Ališauskas (viduryje) kartu su A.Šakaliu (kairėje) ir V.Vitkausku pasirašė GPS/GSM įrangos perdavimo aktą. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Kaip rodo logistikos bendrovių patirtis, sienų kirtimo ir muitinės procedūros Europos Sąjungai nepriklausančiose Rytų Europos valstybėse dažnai tampa esminiu stabdžiu, trukdančiu efektyviai gabenti tarptautinius krovinius. Tokią situaciją pamažu keičia transporto bendrovių ir muitinių diegiamos inovatyvios technologijos.

Stebės į Rytus vežamus krovinius

Tarptautinė Rytų-Vakarų koridoriaus asociacija (EWTCA) pernai pasirašė bendradarbiavimo deklaraciją su JAV Teisingumo departamentu ir jo vykdoma Tarptautine kriminalinių nusikaltimų mokymo pagalbos programa (ICITAP). Bendradarbiavimas davė pirmųjų vaisių. Rugsėjo 16 dieną JAV partneriai perdavė EWTCA keturias modernias GPS/GSM įrangos sistemas, leisiančias stebėti krovinių judėjimą Baltijos-Juodosios jūros transporto jungtimi. Kroviniai šios jungties keliais ir geležinkeliais vežami iš Lietuvos į Turkiją per Baltarusiją ir Ukrainą. Jie gabenami intermodaliniu (skirtingų rūšių) transportu.

Iki metų pabaigos truksiančiame tyrime dalyvaus EWTCA parinkti vežėjai, minėtų valstybių muitinės tarnybos, EWTCA ir ICITAP ekspertai. Jų siekis - tiksliai identifikuoti problemines sienų kirtimo vietas ir palyginti šio proceso trukmę tarp atskirų šalių naudojant skirtingos rūšies transportą.

„Logistika yra tarptautinis verslas, o viena didžiausių jo kliūčių - ribojimai kertant sienas. Nauja techninė įranga leis tiksliai stebėti krovinių gabenimo procesą ir identifikuoti silpnąsias vietas. Analizuosime gautus duomenis ir bandysime konstruktyviai rasti opiausių problemų sprendimus. Šiame procese dalyvaus ir transporto srities mokslininkai – Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Intermodalinio transporto ir logistikos kompetencijos centro darbuotojai“, - pabrėžė EWTCA prezidentas Algirdas Šakalys.

JAV teisingumo departamento perduota įranga leis tyrėjams ir logistikos bendrovėms matyti ne tik krovinio kelią, tikslią jo buvimo vietą, bet ir tai, kada bei kur buvo atidarytos gabenamo konteinerio ar sunkvežimio priekabos durys. Tam muitinės šiuo metu naudoja plombas.

Inovacijos skaidrina procesus

ICITAP programos muitinės ekspertas Vytenis Ališauskas pažymėjo, kad moderni sistema logistikos paslaugas teikiančioms bendrovėms leis ne vien stebėti sienos kirtimo procesus Rytų Europos šalyse, ji dar ir kompleksiškai padės identifikuoti rytinėse valstybėse gajas muitinės korupcijos problemas.

„Pirminis projekto tikslas - ištirti, kur ir kodėl kirsdami šalių sienas stringa kroviniai, taip pat pateikti galimus sprendimus ir rekomendacijas muitinei bei verslui. Tačiau ilgalaikė šio sumanymo esmė - kad patikimi, sąžiningi vežėjai galėtų savo krovinius gabenti greičiau ir efektyviau. GPS/GMS sistemos, sujungtos su muitinių informacine sistema, leistų verslininkams tiksliai matyti krovinio kelią. Tuo metu muitinės elektroninėmis ryšio priemonėmis identifikuotų prie sienos atkeliavusį patikimų logistikos bendrovių transportą ir leistų jam per sieną važiuoti supaprastinta tvarka“, - aiškino ICITAP programos ekspertas V.Ališauskas.

Jis pabrėžė, kad kartais dėl pasienyje stringančių krovinių kaltos ne tik muitinės tarnybos. Naudodamosi inovatyviomis technologijomis paprasčiau paskirstyti transporto srautus gali ir pačios logistikos bendrovės. Kai pasitelkiamos naujovės, sumažėja žmogaus tyčia ar netyčia padaromų klaidų tikimybė, skaidrėja krovinių gabenimas.

Logistika taps efektyvesnė

„Mane džiugina, kad projektas iš pradžių leis stebėti, o tada analizuoti. Procesų stebėjimas yra mokslo pagrindas ir svarbus žingsnis racionaliai spręsti kylančias problemas. Pasaulio muitinių organizacija pastaruoju metu pabrėžia verslo ir muitinės tarnybų partnerystę, kaip sėkmingo tarptautinio krovinių gabenimo procesų pagrindą. EWTCA pristatomas Krovinių gabenimo naudojant GPS/GSM įrangą projektas yra vienas gerųjų tokio bendradarbiavimo pavyzdžių“, - kalbėjo Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas Jonas Miškinis.

Jam pritarė ir GPS/GSM įrangą bandomajam projektui pateikusios informacinių technologijų bendrovės „Inta“ generalinis direktorius Vytautas Vitkauskas. Pasak jo, Šengeno erdvėje taikomos priemonės ne visada efektyviai veikia rytinėse Europos valstybėse.

„Galiausiai krovininis konteineris ir logistikos sistemos taps tokios protingos, kad, gerindami logistikos procesus, galėsime aiškiai viską matyti, analizuoti ir priimti tinkamus sprendimus. Tuo neabejoju. Jau dabar GPS/GSM įrangą galime modifikuoti pagal klientų reikalavimus. Konteineryje sumontuotas įtaisas iš išorės nepastebimas, apie jį žino tik krovinį gabenanti bendrovė ir informuoti muitinės darbuotojai. Tokia įranga leidžia užtikrinti ilgalaikį stebėjimą. Be papildomo įkrovimo ji gali veikti ilgiau nei trejus metus“, - dėstė V.Vitkauskas.

Jo teigimu, ES kelia ilgalaikį tikslą - kuo labiau efektyvinti krovinių gabenimą žeme, ypač geležinkeliais. Užtikrinus maksimalų antžeminės logistikos efektyvumą, išsprendus krovinių stabdymo muitinėse problemas, geležinkeliai galėtų drąsiai varžytis su kur kas brangesniu oro transportu.

Parengta bendradarbiaujant su Rytų-Vakarų transporto koridoriaus asociacija

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"