TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Ir spūstis galime sumažinti

Prisipažinkite, ką jūs, pusvalandį prasikankinę grūstyse, pagalvojate apie pirma jūsų stovinčio automobilio vairuotoją, kai šiam pagaliau įsižiebia leidžiantis eismą šviesoforo signalas, o jis nesugeba pajudėti?

Na, tokiu atveju daugumos mintys nėra labai originalios, kaip ir epitetai, kuriais apibūdinamas tasai vairuotojas. Tad jų necituosime.

Svarbiausia - netrukdyti.

Deja, tokios situacijos tampa vis dažnesnės. Žinoma, galime prisiminti KET 55 punktą, kuriuo draudžiama bet kaip trukdyti eismui, galima pacituoti 179.3 punktą, kuriuo draudžiama važiuoti pernelyg lėtai, trukdant normalų kitų transporto priemonių eismą. Tačiau esmė slypi ne KET reikalavimuose ir kaip skrupulingai vairuotojai jų laikosi.

Reikalas kur kas sudėtingesnis.

Kasmet į gatves išrieda dešimtys tūkstančių mašinų, vairuojamų naujų visai jaunų ar brandaus amžiaus sulaukusių vairuotojų. Daugelis jų iš karto pasirodo didžiųjų miestų gatvėse, kur kaip tik aktualiausia transporto spūsčių problema. Galima šiuos vairuotojus tik užjausti, nes jiems sunkiausia pradėti vairuotojo karjerą tokiomis sudėtingomis sąlygomis.

Tačiau galima jiems ir kai ką patarti. Pirmiausia, kad mažiau trukdytų kitiems, pradedantiesiems reikėtų vengti važiuoti be jokio reikalo antrąja ar trečiąją eismo juosta.

Dėmesio - šviesoforas!

Kitas svarbus dalykas - tinkamai elgtis prie šviesoforo. Patartina nenukreipti dėmesio į pašalinius dalykus, o susikoncentruoti tik ties vairavimu. Reikėtų atidžiau stebėti šviesoforų signalų kaitą. Mirksintis žalias signalas skersine važiavimo kryptimi, raudonas ir geltonas signalai, įsižiebia kartu mūsų važiavimo kryptimi tam ir yra skirti, kad iš anksto informuotų apie netrukus įvyksiantį signalų pasikeitimą. Kitaip tariant, eismo dalyviai informuojami, kad draudžiamasis signalas pasikeis į leidžiamąjį. Štai tuo metu nepatyręs vairuotojas jau turėtų įjungti pirmąją pavarą, kad galėtų važiuoti iš karto, kai tik bus galima, be jokio delsimo.

Jeigu esate ne pirmas prie šviesoforo, turėtumėte atidžiai stebėti esantįjį prieš jus. Jeigu užgęsta priekyje stovinčio automobilio raudoni stabdžių signalai, tai yra ženklas jums, kad priekyje važiuojančio automobilio vairuotojas nukėlė koją nuo stabdžio pedalo ir tikriausiai netrukus spustels greičio pedalą - vadinasi, judėsim, laikas įjungti pavarą.

Sankryža

Važiuodamas per sankryžą stenkitės neatsilikti nuo važiuojančiojo priekyje. Turėtumėte suprasti, kad didesni nei reikia tarpai tarp automobilių - prarastas laikas. Jeigu nesugebate greitai pajudėti, pernelyg atsiliekate nuo važiuojančiojo priekyje ar per sankryžą velkatės vėžlio greičiu, esate kliūtis kitiems.

Juk yra skirtumas, ar per tą patį žaliojo signalo laiką pravažiuos aštuoni, ar penki automobiliai.

Tarkime, žaliojo signalo trukmė yra tokia, jog per ją normaliai važiuojant viena eismo juosta pervažiuoja 8 automobiliai. Jeigu nesugebėsime laiku išvažiuoti, arba atsiliksime nuo startavusiojo, tikrai sankryžą pervažiuoti suspės ne 8, o gal tik kokie 5-6 automobiliai. Jeigu pirmasis prie šviesoforo vairuotojas neuždels ir bus energingas, o visi kiti bus pasiruošę ir nei kiek nuo jo neatsiliks, visai įmanoma, kad sankryžą kirsti suspės net 9 ar 10 automobilių. Todėl važiuojant per sankryžą, miegoti ir nereikia, ir negalima. Sankryžą stenkimės pervažiuoti kuo skubiau ir energingai pagreitėdami (suprantama, važiavimo greitis turi būti saugus). Tik taip mes galime sumažinti transporto grūstis, sutaupyti laiko, degalų ir netgi sumažinti oro taršą.

Visa tai labiau aktualu pradedantiesiems vairuotojams, tačiau be jokių abejonių, tinka kone visiems. Be abejo, rezervų yra, transporto spūstis be didesnių sąnaudų galime sumažinti ir patys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"