TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
TRASA

Iš Baltarusijos – ilgas kelias namo

2014 08 05 6:00
Vykstančiųjų į Baltarusiją laukia ilgos valandos pasienyje Tomo Fedaravičiaus nuotraukos

Kirsti Lietuvos ir Baltarusijos sieną asmenims, nusprendusiems aplankyti šalį kaimynę, gali tapti rimtu iššūkiu ir kantrybės išbandymu. Tuo teko įsitikinti pačiam susiruošus į savaitgalio išvyką automobiliu po Baltarusiją. Visus šioje šalyje patirtus gerus įspūdžius ir draugiškus kaimynų santykius užgožė 10 valandų automobilių eilėje, laukiant leidimo grįžti į Lietuvą.

Keliautojų dalią turėtų palengvinti atnaujinama informacija apie eiles pasienyje, jeigu vykstantieji į Baltarusiją arba Kaliningrado sritį iš Lietuvos galėtų ją tikslią rasti Pasienio kontrolės punktų direkcijos (PKPD) interneto svetainėje. Čia siūloma galimybė pamatyti tiesioginę vaizdo transliaciją iš kiekvieno pasienio punkto - kas 15 sekundžių atnaujinamą kontrolės punkto kelio ruožo nuotrauką.

Tačiau lentelėje „Eilės pasienyje“ mirga brūkšneliai. Keliautojai gali pamanyti, jog tai reiškia, kad lengvųjų automobilių ar krovininių sunkvežimių eilių pasienyje nėra, todėl ribą, skiriančią Šengeno zonos ir Muitų sąjungos (Rusija, Baltarusija, Kazachstanas) valstybes pavyks įveikti lengvai...

Taigi taip pamaniusieji apsigautų, nes brūkšneliai grafose, kur turėtų būti parodytas prognozuojamas eilėje laukimo laikas, tereiškia, kad duomenys apie eiles tame punkte neįvesti į sistemą.

Pasirėmę klaidinančia informacija, įsigiję Baltarusijos vizas ir susiruošę į kelionę žmonės tik pasienio punkte pamato tikrąją padėtį ir jau nesiryžta sukti atgal. Tuo labiau kad nepatyrusiems keliautojams neįmanoma prognozuoti patiems, kiek kančios valandų teks praleisti automobilyje prie kaimynių valstybių sienos.

Informaciją apie eiles pasienyje PKPD teikia Valstybės sienos apsaugos tarnyba (VSAT) ir Ekskomisarų biuras, tačiau objektyvios informacijos, kiek keliaujantiems žmonėms teks laukti eilėse, rasti sunku. „Patys matome, kad yra netikslumų, tačiau kad teiktume tikslesnę informaciją, reikėtų dar vieno papildomo darbuotojo kiekvienai pamainai. Pamainos pasienio punktuose yra trys, taigi teiktų samdyti tris papildomus darbuotojus vien tik tam, kad gautume tikslesnius duomenis apie eiles. Mes taupome, viskam reikia pinigų“, - pasiteisino PKPD direktorius Arnoldas Tvaronavičius.

Jis keliautojams patarė stebėti vaizdo transliacijas. Tačiau ir jos ne visada veikia idealiai – neretai stringa arba interneto naršyklė jų neįkrauna. Analogiška galimybe gali pasinaudoti ir įvažiuojantieji į Lietuvą iš Baltarusijos. Kai kuriuose baltarusių pasienio punktuose taip pat įrengtos vaizdo kameros, kurių perduodamus vaizdus galima rasti Baltarusijos muitinės interneto svetainėje Gtk.gov.by.

Darbe prastos nuotaikos neslėpė

Į Šalčininkų-Benekainių pasienio kontrolės punktą šeštadienį atvykę apie dešimtą valandą ryto radome kelių šimtų metrų ilgio automobilių eilę ir dvigubai ilgesnę sunkvežimių grandinę.

Iš Lietuvos pusės į vieną bendrą eilę stoja tiek automobiliai su Europos Sąjungos (ES) valstybių registracijos numeriais, tiek Baltarusijos ir Rusijos valstybiniais numeriais paženklintos transporto priemonės. Lietuvos pareigūnė mandagiai pasisveikino, patikrino keliaujančiųjų pasus bei automobilio registracijos liudijimą, paprašė parodyti, ką gabename bagažinėje padėtame kelioniniame krepšyje, ir palinkėjo geros dienos. Viskas.

Tai, kad Lietuvos pasienio kontrolės punktą keliaudami į Baltarusiją kirsite greičiau, nereiškia, jog ilgam neįstrigsite baltarusių pusėje.

Privažiavome prie baltarusių kontrolės punkto. Čia niekas niekur neskuba. „Žalioji“ eilė skirta neturintiems ko deklaruoti, o „raudonoji“ – turintiems deklaruojamų daiktų keliautojams. Baltarusiai su pilnomis Lietuvoje pripirktų prekių bagažinėmis stoja į "žaliąją" eilę, kuri trumputė, o visi lietuviai be išimčių siunčiami į "raudonąją", nors ir su tuščia bagažine.

Įvažiuojančiuosius į Baltarusiją pirmiausia tikrina Transporto inspekcija. Tuomet reikia užpildyti įvažiavimo formą ir kreiptis į pareigūną, atsakingą už pasų kontrolę. Tas suveda keliautojų duomenis į kompiuterinę sistemą ir patvirtina įvažiavimą antspaudu. Tada pildote muitinės deklaraciją ir laukiate savo eilės, kol jūsų dokumentus ir automobilyje vežamus daiktus patikrins muitininkas.

Neatrodo, kad Baltarusijos pasieniečiams tądien būtų galiojęs elgesio ir aprangos protokolas. Pasų kontrolės skyriaus pareigūnas pasitaikė linksmesnio būdo, todėl pajuokaujant ir pusiau lietuviškai, pusiau baltarusiškai bendraujant antspaudą iš jo pavyko gauti greičiau. Bet muitininkas nebuvo taip gerai nusiteikęs. Kelioms baltarusėms ėmus niurzgėti dėl per lėtai judančios eilės, šis Baltarusijos pareigūnas savo šalies pilietėms metė piktą repliką: „Dar pašnekėsite – sieną uždarysiu.“

Vis dėlto po trijų su puse valandos laukimo kirtome Baltarusijos sieną ir dvi dienas lankėme gražiausias šios šalies vietas.

Kelių mokesčio pinklės

Pagrindiniai keliai Baltarusijoje geros būklės. Kai kuriuose jų ruožuose trūksta kelio ženklų, tad važinėjant po šalį pravers kokybiškas kelių žemėlapis. Jei važiuosite mokamais greitkeliais, būtinai įsigykite „BelToll“ įrenginį, fiksuojantį nuvažiuotus kilometrus. Vienas mokamu keliu nuvažiuotas kilometras atsieis apie 0,15 lito. Užstatas už prietaisą automobiliams iki 3,5 tonos - 20 eurų (beveik 70 litų), minimalus sąskaitos papildymas – dar 25 eurai (86 litai).

Jei mokamais keliais automobilis nevažiavo, grąžinant prietaisą atiduodamas užstatas ir įnešti pinigai. Prietaisas tvirtinamas prie automobilio priekinio stiklo.

Bandyti išsisukti nuo kelių mokesčio griežtai nepatartina. Baltarusiai labai greitai aptinka pažeidėją ir išsiunčia ekipažą „pasitikti“ tokio nesąžiningo vairuotojo. Baudos prasideda nuo 100 eurų ir baigiasi keliais tūkstančiais eurų. Nesvarbu, kad jūsų nesučiupo kažkur kelyje. Grįžtant atgal į Lietuvą Baltarusijos pasienyje gali būti labai skausmingas pokalbis su pasieniečiais, per kurį arba teks sumokėti kosminę baudą, arba važiuoti tiesiai į areštinę.

Daugiau informacijos apie Nacionalinę mokesčio už važiavimą Baltarusijos keliais elektroninio surinkimo sistemą galima rasti Beltoll.by internerto svetainėje. Teoriškai šiuos prietaisus turėtų būti galima įsigyti jau kertant pasienio kontrolės punktą, tačiau informacijos apie tai Benekainių punkte rasti nepavyko.

Baltarusių svetingumas džiugina, kaip ir degalų kainos. 95 markės benzino litras kainuoja maždaug 2 litais pigiau nei Lietuvoje – apie 2,5 lito. Dyzeliniai degalai - keliais centais brangesni nei 95 benzinas. Šalyje plačiausiai veikia valstybinės bendrovės „Belorusneft“ degalinių tinklas.

Po nakties laukimo – išganingas ženklas.

Bemiegė naktis pasienyje

Deja, visas įmanomas teigiamas emocijas, patirtas kaimynų šalyje, užgožė kryžiaus keliai grįžtant į Lietuvą.

Nors žinojome, kad Kamenyj Logo-Medininkų pasienio punktas nepasižymi pralaidumu, vylėmės, kad sekmadienio vakarą labai ilgų lengvųjų automobilių eilių į Lietuvos pusę nebus. Nepamatuotų lūkesčių rezultatas – 10 valandų, naktį į pirmadienį praleistų pasienio punkte.

Dar gerai, kad Baltarusijos vizą iš anksto įsigijome trims, o ne dviem dienoms. Kitaip būtume susidūrę su dar didesnėmis problemomis.

Nors automobilių eilė prie pasienio punkto nebuvo ilga, tačiau mašinos su Baltarusijos ir Rusijos numeriais judėjo be trikdžių, o virš ES piliečių eilės kabantis pasienio punkto šviesoforas visą laiką spigino raudoniu ir tik trumpai įsižiebdavo žaliai, ne dažniau nei kartą per valandą praleisdamas 5-6 automobilius. Slenkant valandai po valandos keliautojai alpėjo nuo karščio ir nuovargio eilėje įstrigusiuose automobiliuose. Jau pasienio punkte teko beveik valandą laukti, kol pareigūnai prieis ir patikrins dokumentus. Net ir gavus leidimą kirsti sieną, šlagbaumas nepakilo. Teko paprašyti baltarusių pasienietės jį pakelti... ir po 10 valandų laukimo eilėje pirmadieniui įdienojus įleisti į Lietuvą.

Punktai apkrauti nevienodai

„Jei norite sieną kirsti kuo greičiau, reikėtų įvertinti, kad prie Baltarusijos sienos labiausiai apkrauti yra Medininkų ir Šalčininkų pasienio kontrolės punktai (PKP). Lavoriškėse eilės mažesnės, o Raigardo pasienio punktas dažniausiai tuščias“, - teigė Pasienio kontrolės punktų direkcijos vadovas A. Tvaronavičius.

VSAT duomenimis, iš viso per Medininkų pasienio punktą į Baltarusiją ir iš jos pernai vyko 1 mln. 150 tūkst. transporto priemonių, sieną šiame punkte kirto beveik 2,5 mln. žmonių. Per Šalčininkų PKP vyko 700 tūkst. krovininių ir lengvųjų automobilių ir 1,5 mln. žmonių, Lavoriškių PKP atitinkamai – 580 tūkst. ir 888 tūkst., Raigardo PKP – 331 tūkst. transporto priemonių ir 754 tūkst. žmonių. Iš viso sieną su Baltarusija pernai iš abiejų pusių kirto 2,9 mln. automobilių ir 5,9 mln. žmonių.

„Geopolitinė situacija atsiliepia ir sienos kirtimo procedūroms. Baltarusių tyčinių trukdžių neturėtų būti. Periodiškai susitinkame su Baltarusijos kolegomis, matome jų norą siekti, kad pasienio pralaidumas būtų geresnis“, - situaciją pasienyje įvertino PKPD direktorius A.Tvaronavičius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"