Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
TRASA

Iš krizės brendančiam „Mitsubishi“ – šimtas metų

 
2017 01 09 10:18
„Mitsubishi PX-33“Gamintojo nuotrauka

Po nesibaigiančių degalų ekonomijos skandalų, paaiškėjus jog rezultatai buvo tyčia klastojami, legendinį japonų koncerną „Mitsubishi“ išgelbėjo tik finansinė 34 proc. gamintojo akcijų įsigijusio „Nissan-Renault“ aljanso injekcija. Šiemet „Mitsubishi Motors Corporation“ švenčia 100 metų veiklos jubiliejų.

„Mitsubishi“ šaknys siekia 1870-uosius, kuomet Japonijoje buvo įkurta laivybos firma. Kompanijos įkūrėjas – ambicingas Japonijos verslininkas Ytaro Iwasaki. „Mitsubishi“ pavadinimas sudarytas iš dviejų dalių: „mitsu“ reiškia „trys“, „bishi“ reiškia „deimantai“. „Mitsubishi“ emblema suformuota sujungiant du Iwasaki šeimos herbus – tris vieną ant kito sudėtus deimantus ir tris ąžuolo lapus.

Modelis A

„Mitsubishi Motors Corporation“ – vienos iš „Mitsubishi“ korporacijos įmonių – istorija siekia 1917-uosius, kuomet nuo konvejerio nuriedėjo pirmasis masinis japoniškas automobilis – „Modelis A“ (angl. Model A). Šis modelis pralaužė kelią japoniškų automobilių masinei gamybai.

Per du pirmuosius automobilių gamybos dešimtmečius „Mitsubishi“ Japonijoje įsitvirtino kaip novatorė – būtent ji 1931 m. sukūrė pirmą japonišką dyzelinį variklį 450AD, pirmą autobusą „Mitsubishi B46“, o taip pat – pirmąjį visų varančiųjų ratų lengvojo automobilio prototipą „PX-33“ bei pirmąjį dyzelinį sunkvežimį „Mitsubishi T1“.

Po Antrojo pasaulinio karo „Mitsubishi“ didžiausią dėmesį skyrė didelių autobusų ir triračių transporto priemonių gamybai. Nuo 1960 m. prasidėjo iki šiol besitęsianti lengvųjų „Mitsubishi“ automobilių era.

Pirmieji šeimos automobiliai

1960-ųjų pradžioje atsigaunant Japonijos ekonomikai ir didėjant darbo užmokesčiui, į madą atkeliavo šeimos automobilio idėja. Šį poreikį užpildė „Mitsubishi 500“. 1962 m. pasirodė keturių sėdimų vietų kompaktiškas automobilis „Minica“ su dviguba oro srove aušinamu 359 kubinių centimetrų darbinio tūrio varikliu.

Tais pačiais metais pristatytas ir pirmasis „Colt-a“, didesnis ir komfortiškesnis šeimos automobilis, o 1969 m. – pirmasis „Galant“, sukėlęs rinkoje tikrą perversmą. Pastarajame modelyje buvo įmontuota viskas, kas tik tuo metu buvo geriausio ir moderniausio. Jis susilaukė daugybės apdovanojimų tiek iš vartotojų, tiek iš automobilių sporto gerbėjų.

Ralio užkariautojai

Neatsiejama „Mitsubishi“ įmonės dalis – sėkmingas dalyvavimas aukščiausio lygio ralio lenktynėse bei prestižiniame Dakaro dykumų maratone. Praėjusio šimtmečio 70-ajame dešimtmetyje automobilių sporto viršūnėje „Mitsubishi“ karaliavo su „Galant“ ir „Lancer“ modeliais. „Lancer“ tapo pirmuoju modeliu-legenda ir sukūrė neginčijamą „Mitsubishi“ reputaciją automobilių sporte. Viena po kitos skinamos pergalės leido ne tik kurti „Mitsubishi“ prekinio ženklo įvaizdį, bet ir pergalingas technologijas transformuoti į serijinius modelius. Geriausias pavyzdys – „Mitsubishi Lancer Evolution“ sedano pasirodymas.

1990-aisiais MMC pristatė traukos kontrolės sistemą, keturių varančių ratų sistemą „Super Select“, „Multi-mode ABS“, elektroninę automatinę transmisiją INVECS (angl. Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System).

„Žalioji“ strategija

2009 m. pasirodęs I-MiEV pasaulio automobilių pramonei tapo rimtu pareiškimu, kad masinė elektromobilių gamyba yra ne rytojus, o dabartis.

„Mitsubishi“ nuolat stiprina ir atnaujina produktų liniją naujais bei novatoriškais modeliais. 2010 m. pristatė visureigį ASX, 2013 m. pasirodė kompaktiškas „Mirage“ ir visiškai naujas „Outlander“. „Mitsubishi Outlander“ šeima pasaulinės šlovės sulaukė į jos gretas įstojus „plug-in“ hibridiniam PHEV. Pastarasis yra geriausiai parduodamas tokio tipo elektromobilis visame pasaulyje. Nuo 2001-ųjų iki dabar, pasirodžius trims šios šeimos kartoms, jau parduota virš 1,5 milijono „Mitsubishi Outlander“.

Po itin sėkmingo koncepcinio miesto visureigio, elektromobilio „Mitsubishi XR PHEV II“ debiuto 2015-ųjų Ženevos automobilių parodoje bei vizionieriško kompaktinio SUV prototipo „eX“ pasirodymo tų pačių metų Tokijo parodoje, „Mitsubishi Motors Corporation“ ir toliau nepailstamai tobulina savo dizaino filosofiją, įsitvirtindama grynakraujų SUV rinkos žaidėjų tarpe.

2016 m. MMC pratęsė savo konceptualią kelionę pasaulinei arenai pristatydama visiškai naują pažangų SUV klasės visureigį, aprūpintą pavyzdine „Mitsubishi Motors“ plug-in hibridinio elektromobilio (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicle) technologija „Ground Tourer“.

„Mitsubishi“ pastaraisiais metais sukūrė ir pristatė keliolika koncepcinių modelių, kuriais koncernas mėgina užčiuopti potencialių klientų reakciją. Naujausias dizainerių darbas – kompaktiškas miesto MPV visureigis XM. 2016-aisiais pristatyti ir 2017 metų laidos „Mirage“, atnaujintas legendinis visureigis „Pajero“ bei „Pajero Sport“, speciali pikapo L200 laida, atnaujintas kompaktiškas miesto visureigis ASX bei furgonas „Delica“.

Parengė Tomas Fedaravičius

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"