Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
TRASA

Iš „Mercedes-Benz“ - į „Lada Granta“

 
Iki šiol didelio noro iš prabangių vakarietiškų limuzinų persėsti į mažai patikimas rusiškas mašinas nerodžiusius Rusijos valdininkus Kremlius rengiasi persodinti prievarta.  
Iki šiol didelio noro iš prabangių vakarietiškų limuzinų persėsti į mažai patikimas rusiškas mašinas nerodžiusius Rusijos valdininkus Kremlius rengiasi persodinti prievarta.   LŽ archyvo nuotrauka

Jau artimiausiu metu Rusijos valstybinėms kompanijoms greičiausiai bus uždrausta pirkti užsienyje pagamintus automobilius, pranešė vietos leidinys „Komersant“. Išimtis bus taikoma tik toms mašinoms, kurių analogai nėra gaminami Rusijoje.

Pasak „Komersant“, draudimą įtvirtinsiantį dokumentą jau parengė Rusijos pramonės ir prekybos ministerija. Draudimas neva bus taikomas ne vien importuojamiems automobiliams, bet ir kai kuriems metalurgijos ir sunkiosios pramonės gaminiams.

Leidinys cituoja Pramonės ir prekybos ministerijos valdininką, kuris teigė, kad naujosios direktyvos privalės laikytis visos įmonės, kuriose Rusijos valstybės akcijų dalis sudaro daugiau nei 50 proc. Taip pat tvirtinama, kad nauji apribojimai nesikirs su Pasaulinės prekybos organizacijos, kurios narė Rusija yra nuo pernai, normomis.

Ar papirko Kremlių milijardais?

Rusijoje apie naujus draudimus importuojamiems automobiliams pradėta šnekėti dar rugpjūtį. Tada Kremlius premjero Dmitrijaus Medvedevo lūpomis pirmąkart prabilo apie tai, kad Rusijos valdžia planuoja įvesti sankcijas užsienio automobilių gamintojams. Tuomet D. Medvedevas plačiau nedetalizavo, kokios sankcijos tai bus ir kokios kompanijos nuo jų labiausiai nukentės. Įdomu, atkreipia dėmesį „Komersant“, jog ir šiandien vis dar nėra aišku, ar „juodojo sąrašo“ pavyks išvengti į automobilių surinkimą Rusijoje milijardus investavusiems didiesiems pasaulio automobilių gamintojams. Formaliai mašinos lyg ir surinktos Rusijoje, tačiau visi puikiai supranta, kad iš esmės tai – detalėmis į Rusiją atgabenti užsienyje pagaminti automobiliai.

Iš "Audi" - į IŽ

Keisčiausia, kad nuo valdininkų neatsilieka ir privatūs importuotojai. Matyt, jie irgi tapo Rusijos putinistų sukeltos masinės antivakarietiškos psichozės aukomis. Arba stengiasi gelbėti savo kailį bandydami įtikti Kremliui. Dar rugpjūčio viduryje naujų automobilių importuotojai patys pasiūlė iš „Mercedes-Benz“, „Audi“ ir BMW limuzinų persėsti į vietinės gamybos ladas, ižus ar nivas, blogiausiu atveju – į korėjietiškas ar kiniškas mašinas. Esą šitaip verslas išvengtų šoko, kurį patyrė, tarkim, kai netikėtai buvo uždrausta importuoti vakarietišką žemės ūkio produkciją. Iškart po to dauguma Rusijos parduotuvių lentynų liko tuščios, prekybininkai dalies jų nesugeba užpildyti ir iki šiol.

Tiesa, importuotojų Rusijos valdininkų, atrodo, iniciatyva nesužavėjo, neatsirado netgi ją palaikančiųjų žodžiais.

Užsienio kilmės automobilių dalies pokyčiai Rusijos naujų lengvųjų mašinų rinkoje (proc.)

2008 m.8,9
2009 m.11,5
2010 m.12,9
2011 m.14,2
2012 m.16,2
2013 m.50

Šaltinis: Autostat.ru

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
TRASA
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"